אל תקרא לי מזכיר: האם הגיע הזמן להיפטר מ"מזכיר החברה"?

השבוע השתתפו כ-100 מזכירי חברות ציבוריות בוובינר מקוון, ושם עלה כי כמחציתם סבורים כי ההגדרה "מזכיר" אינה משקפת את היקף הפעילות הרחב שלהם, ואולי אף עושה עוול במידה מסוימת • וגם: חדשות טובות, מצנח הזהב ועוד • אירועים ומינויים

 אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק
אילוסטרציה: shutterstock, שאטרסטוק

האם הגדרת התפקיד "מזכיר חברה" אכן עושה חסד עם המכהנים בכיסא הזה? השבוע השתתפו כ-100 מזכירי חברות ציבוריות בוובינר מקוון שערך פורום החברות הציבוריות של ארגון היועצים המשפטיים ACC, ושם עלה כי כמחציתם סבורים שההגדרה "מזכיר" לא משקפת את היקף הפעילות הרחב שלהם, ואולי אף עושה עוול במידה מסוימת.

על פי מסמך של רשות החברות הממשלתיות, המחוקק לא קבע הוראות ביחס למהות התפקיד, הכישורים הנדרשים כדי למלא אותו והיקף האחריות שלו, מאחר שהוא אינו נכלל תחת המונח "נושא משרה". ואולם, תפקידו העיקרי של מזכיר החברה הוא לתאם בין הדירקטוריון להנהלת החברה ולרכז את עבודת הדירקטוריון.

את הוובינר העביר עו"ד עומר שלו, שותף מנהל במשרד גרוס, אורעד, שלימוף ושות' (ולשעבר מזכיר חברה באל על), שהחליט לערוך בין המזכירים סקר לבחירת שם אחר לתפקיד. תוצאות הסקר מראות כי 48% בחרו בשם "מנהל ממשל תאגידי", 21% מעדיפים להיקרא "מנהל קשרי דירקטוריון ודיווח", 17% בחרו ב-CCO (Chief Compliance Officer), ורק 15% סברו כי מזכיר החברה הוא השם המתאים ביותר.

מצנח הזהב

מפכ"ל המשטרה לשעבר, דודי כהן, וסגנית (בדימוס) נשיא ביהמ"ש המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, מצטרפים לדירקטוריון חברת הבנייה דניה. השניים יכהנו כדירקטורים חיצוניים.

חדשות טובות

אסותא מרכזים רפואיים נבחרה לרשימת The Value 500 של שנת 2021, הכוללת את 500 הארגונים המובילים בעולם במחויבות לרגישות ולהכלה. בין היתר, זהו הגוף היחיד במערכת הבריאות בארץ שמאפשר למטופלים חירשים וכבדי שמיעה לקבל מתורגמן לשפת הסימנים ללא עלות.

חדשות טובות 2

עיריית תל אביב-יפו מקיימת בשישי (28.5) מרוץ של 7 ק"מ למנויי בריכת גורדון, יהודים וערבים. המרוץ נועד לקדם ולחזק את דו הקיום בעיר באמצעות פעילות ספורטיבית. בבריכת גורדון ישנם כ-3,500 מנויים, מתוכם כ-450 ערבים, והמרוץ המשותף מתקיים עבורם ללא עלות.