גולף סוגרת רבעון עם עלייה במכירות ומעבר לרווח; תחזור לחלק דיבידנד

הרווח הנקי של גולף ברבעון הסתכם לכ-15.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד • המנכ"ל אייל גרינברג: "התוצאות הושגו על רקע סגר ממושך שמנע את פעילות החנויות והודות לתהליכי התייעלות נרחבים"

חנות גולף בקניון דיזינגוף סנטר בתל אביב / צילום: ראובן שניידר
חנות גולף בקניון דיזינגוף סנטר בתל אביב / צילום: ראובן שניידר

למרות הסגר במחצית הראשונה של הרבעון, חברת גולף  מסכמת את תחילת המחצית השנייה של הרבעון בסימן עלייה במכירות בסגמנטים השונים.

גולף נוסדה ב-1961, ומ-2006 היא חברה ציבורית הנסחרת בבורסה בתל אביב. החברה פועלת בזירה הפיזית ובזירה המקוונת. החברה מפעילה 317 חנויות. ברבעון הראשון של 2021 נסגרו 11 חנויות (בהן של טופ שופ), ונפתחו שלוש. יותר מחצי מהחנויות הן של הלבשה.

הרשת מפעילה מספר אתרי מכר של המותגים גולף קו, גולף קידס, אינטימה, כיתן, פולגת (שהושק ממש לאחרונה) ואתר עדיקה. מי שעומד בראש החברה מאז פברואר 2021 הוא אייל גרינברג. יו"ר הדירקטוריון הוא גונן ביבר.

את הרבעון הראשון מסכמת החברה עם גידול של 9.8% בהכנסות, שהסתכמו בכ-213 מיליון שקל. את הגידול בהכנסות מייחסת החברה בעיקר לעלייה בתחום הפעילות של עדיקה, כולל בפעילות הבינלאומית, ולעלייה במכירות של מוצרי בית לקראת חג הפסח, שברבעון הראשון נפגעו בעקבות הסגר.

הרווח הגולמי הסתכם ב-121.6 מיליון שקל, גידול של כ-13% אל מול הרבעון המקביל אשתקד. הרווח התפעולי השוטף ברבעון הסתכם לסך של כ-14.8 מיליון שקל, לעומת הפסד של 12.2 מיליון ברבעון אשתקד. הרווח הנקי ברבעון הסתכם לכ-15.3 מיליון שקל, לעומת הפסד של 34.7 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. אחרי שש שנים - החברה מודיעה על חלוקת דיבידנד בהיקף 10 מיליון שקל.

בתחום ההלבשה היקף המכירות הסתכם ב-64.2 מיליון שקל ועם רווח תפעולי של כ-10% לעומת הפסד של 18.3% ברבעון אשתקד. עלייה זו מיוחסת לגידול בשיעור הרווח הגולמי ולירידה בהוצאות התפעול. בתחום אופנת הבית רשמה החברה מכירות בהיקף 97 מיליון שקל, לעומת 87.3 מיליון אשתקד. העלייה מיוחסת לגידול בקניות אונליין. הרווח התפעולי עלה לכ-20%, לעומת הפסד של 7% אשתקד.

בתחום של עדיקה, החברה אומנם הגדילה את היקף המכירות - מ-42.8 מיליון ברבעון הראשון ב-2020 לכ-52 מיליון ברבעון הראשון השנה - לאור הפעילות הבינלאומית של עדיקה. עם זאת, ההפסד התפעולי העמיק מכ-1% ל-12.5%. הנימוק: גידול משמעותי בעלויות הלוגיסטיקה והשילוח של מוצרי החברה, לצד מאמצי שיווק גם לחדירה לשוק הבינלאומי. עדיקה רשמה הפסד של 12.4 מיליון שקל ברבעון, והיא מעריכה כי גם הרבעון השני של השנה יסתכם בהפסד.

המכירות בזירה המקוונת של עדיקה הסתכמו ב-210 אלף עסקאות, ירידה של 10% לעומת הרבעון אשתקד. עם זאת, מספר הפריטים הממוצע לכל סל עלה ב-30% לשלושה פריטים. מספר הפריטים שנמכרו בסך העסקאות עמד על 566 אלף - עלייה של 5%. היקף הסל הממוצע עלה מ-168 שקל ל-179 שקל, ומספר הלקוחות הפעילים עלה ב-32% ל-87 אלף.

גולף אף מציינת בדוחות כי היא לא צופה חריגה משמעותית במועדי המשלוחים והתנהלות שרשרת האספקה לנוכח השיח על מחסור במלאים עקב צמצום היקפי הייצור בעיקר במדינות המזרח הרחוק בתקופת הקורונה.

אייל גרינברג, מנכ"ל גולף ומנהל העסקים הראשי שלה, מסר היום (ב'): "אנו מסכמים את הרבעון הראשון עם תוצאות חזקות ושיפור משמעותי בכל הפרמטרים התפעוליים. השיפור בתוצאות משתקף בין היתר בגידול בשיעור הרווח הגולמי, חיסכון בהוצאות בעלויות התפעול ומעבר לרווח תפעולי שוטף לעומת הפסד ברבעון המקביל. תוצאות אלה הושגו על רקע סגר ממושך שמנע את פעילות החנויות והודות לתהליכי התייעלות נרחבים שביצענו במהלך השנה האחרונה, לצד שינויים מבניים בפעילות.

"אנו ממשיכים לפעול להרחבת פעילות האונליין, ממנועי הצמיחה החשובים שלנו. בראייה קדימה, נמשיך לפעול לשמירה על מבנה הוצאות הדוק, בין היתר על-ידי הפסקת פעילות בחנויות הפסדיות, ונפעל לכניסה לתחומים נוספים המשיקים לתחומי פעילותנו".