שיתוף פעולה ראשון מסוגו - מבשרת וירושלים יקימו במחצבה במבשרת אזור תעסוקה חדש

אזור התעשייה החדש יוקם ע"י המועצה המקומית מבשרת ציון וע"י עיריית ירושלים במחצבה הנטושה שבדרום מערב מבשרת, בשטח של 280 דונם •התוכנית מהווה שינוי של תב"ע קיימת ביוזמת רשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י), שקידמה תכנון של בנייה למגורים במקום

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט
ראש עיריית ירושלים, משה ליאון / צילום: מארק ישראל סלם - הג'רוזלם פוסט

עיריית ירושלים הודיעה היום (ג') כי בכוונתה לשתף פעולה עם מועצה מקומית מבשרת ציון ולהקים במחצבה הנטושה שבדרום מערב מבשרת, בשטח של 280 דונם, אזור תעסוקה והייטק, כולל מלונאות, בשטח של 450 אלף מ"ר. המטרה, כך ע"פ ההודעה של עיריית ירושלים, היא "להפוך את אזור ירושלים ומבשרת ציון למוביל בתחומו בארץ". לפי מה שנודע לגלובס, תוכנית זו מהווה שינוי של תב"ע קיימת ביוזמת רשות מנהל מקרקעי ישראל (רמ"י), שקידמה תכנון של בנייה למגורים במקום.

מעיריית ירושלים נמסר כי הרשות לפיתוח ירושלים תקדם את תכנון וביצוע המתחם עבור הרשויות, וכן תנהל את המתחם, לאחר הקמתו. כמו כן, ההכנסות מארנונה והיטלי השבחה, יחולקו בין הרשויות באופן שווה.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אזור התעשייה הייחודי אשר מקודם בימים אלו יחד עם המועצה המקומית מבשרת ציון, הוא בשורה גדולה לתושבי אזור ירושלים כולו. המתחם יציע אפשרויות תעסוקה נוספות לכלל אוכלוסיית האזור ואבן שואבת להיי-טק הישראלי. עיריית ירושלים תמשיך לפעול לקידום מתחמי תעסוקה ושיתופי פעולה לטובת כלל תושבי העיר ירושלים ואזור ירושלים כולו".

יורם שמעון, ראש המועצה המקומית מבשרת ציון: "שיתוף הפעולה בין המועצה המקומית מבשרת ציון לעיריית ירושלים הינו בשורה של ממש לכל מטרופולין ירושלים ובפרט עבור תושבי מבשרת ציון. מאז כניסתי לתפקיד אני פועל להגדלת שטחי המסחר והתעסוקה ביישוב, במטרה להגדיל את הכנסות המועצה וכפועל יוצא מכך, לאפשר מתן סל שירותים איכותי וגדול יותר לתושבי מבשרת ציון, ולהביא את מבשרת ציון לעצמאות כלכלית".