תקציב קופת-חולים מאוחדת יוצא למכרז; משרדי הפרסום הגדולים צפויים להתמודד

תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת מטופל מאז 2016 במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי • היקף התקציב: כ-10 מיליון שקל

קופת-חולים מאוחדת / צילום: תמר מצפי
קופת-חולים מאוחדת / צילום: תמר מצפי

כשנה לאחר שמשרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב זכה מחדש במכרז על תקציב הפרסום של שירותי בריאות כללית, נפתחת שוב בפני משרדי הפרסום אפשרות להתמודד על תקציב קופת-חולים: לגלובס נודע כי תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת בהיקף של כ-10 מיליון שקל יצא למכרז, וצפויים להתמודד עליו חלק ניכר ממשרדי הפרסום הגדולים.

נזכיר כי תקציב הפרסום של קופת-חולים מאוחדת מטופל מאז 2016 במשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי. התקציב אמור היה לצאת למכרז כבר לפני למעלה משנה, אך בגלל אילוצי הקורונה הוארכה ההתקשרות עם המשרד עד לסוף השנה הנוכחית.

מכרזי קופות-החולים מעוררים בדרך-כלל עניין רב בקרב משרדי הפרסום. בשונה מרוב קטגוריות הפרסום האחרות, בקטגורית הקופות יש ארבעה מתמודדים בלבד, כך שאין כמעט משרדים המטפלים בתקציבים מנוגדי אינטרסים, וכמעט כל מי שעומד בתנאי הסף יכול להתמודד.

תקציבי הפרסום של קופות-החולים נגזרים על-פי מפתח חברים לקופה - על כל חבר מותר להוציא סכום מסוים. כנגזרת מכך, התקציב הגדול ביותר הוא של שירותי בריאות כללית, שניהלה לפני מספר חודשים מכרז על תקציב הפרסום שלה, ולראשונה כללה בו גם את תקציב הדיגיטלי. כאמור, במכרז זכה משרד הפרסום גליקמן-שמיר-סמסונוב.

התקציב השני בגודלו הוא של קופת-חולים מכבי, שמטופל מספר שנים ביהושע TBWA. את הקו הפרסומי של הקופה מוביל הקומיקאי אדיר מילר.

כאמור, בסיטואציה הנוכחית בשוק, מרבית משרדי הפרסום הגדולים - ובהם מקאן, אדלר-חומסקי, באומן-בר-ריבנאי, גיתם BBDO וראובני-פרידן - אינם מטפלים בתקציבי קופות-החולים ויכולים להתמודד.

נזכיר כי במכרז הקודם שערכה קופת-חולים מאוחדת התמודדו לא פחות משמונה משרדים. המכרז כלל שלושה שלבים שכללו גם מצגות קריאטיב לאסטרטגיה. לשלב ההתמחרות שקדם לבחירה עלו פרט לבאומן גם משרדי הפרסום מקאן וגיתם.