"עובדים אצלנו יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים. את הפוליטיקה אנחנו משאירים מחוץ לדלת"

זהר גנדלר, מנכ"ל NGT, קרן הון סיכון וחממה טכנולוגית: "בחברה הערבית יש המון חוקרים ורופאים מצוינים, אבל הרבה רעיונות טובים לסטארט-אפים לא מגיעים למימוש בגלל חוסר בנטוורקינג"

זהר גנדלר, מנכ"ל קרן ההון סיכון NGT / צילום: יח"צ
זהר גנדלר, מנכ"ל קרן ההון סיכון NGT / צילום: יח"צ

זהר גנדלר, מנכ"ל NGT, כמנהל של קרן הון סיכון וחממה טכנולוגית בתחום מדעי החיים שפועלת בנצרת, מה שלומכם בימים אלה?
המהומות האחרונות יצרו כמובן בעיות. היו יומיים שאנשים פחדו להגיע, אבל זה היה קצר ולא מהותי. ברור לנו שחייבים להשאיר את הפוליטיקה מחוץ לדלת. ברגע שזה ייכנס, וטוב לא ייצא מזה. לאנשים יש כמובן דעות, אבל אנחנו מקפידים על סביבה נקייה מפוליטיקה.זה אומר שגם אם אני רואה בווטסאפ או בפייסבוק עובד שכותב דעה שלא קלה לי, אני לא מגיב.

המיקום הנצרתי הוא לא טריוויאלי. רוב קרנות ההון סיכון לא מגיעות לנצרת. אנחנו פועלים כאן בין היתר מתוך אמונה שהדברים שהכי יקדמו אותנו זה עבודה ביחד. יש אצלנו יהודים, נוצרים, מוסלמים ודרוזים בכל הרמות -יזמים, פאונדרס ועובדים.

כחברה שעוסקת במיזמים בתחום מדעי החיים ובמיוחד ברפואה, הבחירה בשותפות יהודית-ערבית היא טבעית. בחברה הערבית יש המון חוקרים ורופאים וכימאים מצוינים, אבל לחוקר ערבי קשה יותר לעבור לגור במרכז הארץ.

בנוסף, יש הרבה רעיונות טובים לסאטרט-אפים שלא מגיעים לכלל מימוש כי לרבים מהם חסר הנטוורקינג בתחום. גיוס משקיעים נעשה במידה רבה על בסיס הנטוורקינג, וכאן אנחנו יכולים לסייע - בקשרים, בידע, במומחיות בקניין רוחני, בניסיון ניהולי. אנשים שצברו אצלנו את הניסיון הניהולי יכולים אחר כך להגיע לשוק עם ניסיון מוכח, ולהצליח. 

המלצה: הספר "אני חושב משמע אני טועה" של חיים שפירא וגייל גלבוע-פרידמן עוסק בדרכים שונות של ניהול משא ומתן, ואיך זה מתחבר לחיי יומיום. הוא כתוב בצורה מאד נעימה, לפעמים מצחיקה, ועם גיבוי מתמטי. 

השראה: ריצה למרחקים ארוכים. כשאני רץ, מחשבות מתחילות לעלות, אבל החשיבה שונה, ולא פעם מביאה ממש להארה. זה קורה לא רק לי ולא רק בריצה, אלא בכל פעילות פיזית מונוטונית שמעלה אנדורפינים.