הפרזנטוריות העכשוויות: בטוחות בעצמן ובגופן, קוליות ולא מפחדות לשבור קירות

נשים מובילות כפרזנטוריות ראשיות 5 מתוך 10 הפרסומות המובילות השבוע, כך עולה מדירוג הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הקמפיין המושקע ביותר שייך לבנק מזרחי טפחות - מה שהוביל את דביר בנדק למקום השני בשני הפרמטרים

ליהי קורנובסקי בקמפיין תפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו
ליהי קורנובסקי בקמפיין תפוזינה / צילום: יח"צ אוהד רומנו

זה השבוע השלישי ברציפות שבו הקמפיין של טורנדו בכיכובה של הפרזנטורית רותם סלע נמצא בראש טבלת הפרסומות הזכורות. הפרסומת הנוכחית, שיצר משרד הפרסום מקאן ת"א, רושמת שיעורי זכירות העומדים על 7.8%. מדובר בשיעור גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות הזכורות, העומד על 7.5%.

 
  

הפרסומת האהובה ביותר השבוע - בפער עצום מהאחרות - היא זו של תפוזינה, גם כן של משרד מקאן ת"א. את הפרסומת מובילה ליהי קורנובסקי, שהביאה רוח חדשה לתפקיד "נערת תפוזינה" - ברוח התקופה, הדגש הוא לא על הסקסיות אלא על הקוליות והיכולת לעשות מה שהיא רוצה. היא מציגה שמחת חיים בריאה ומדבקת, שהובילה את שיעור האהדה לפרסומת לעמוד על 21.7% - גבוה מהממוצע החצי שנתי של הפרסומות האהובות, שעומד על 20.9%.

רותם סלע ממשיכה להוביל את הפרסומות של טורנדו / צילום: יח"צ
 רותם סלע ממשיכה להוביל את הפרסומות של טורנדו / צילום: יח"צ

למעשה, נשים מובילות חמש מתוך עשר הפרסומות המדורגות השבוע. מלבד סלע וקורנבוסקי אפשר לראות את אליענה תדהר בפרסומת של דלתא, תום יער בפרסומת לביטוח ישיר ונועה קירל בפרסומת של yes+ (שעלתה בחודש מרץ, ולמרות זאת עדיין אהודה על ידי הצופים). למעט בפרסומת של ביטוח ישיר, הנשים מוצגות כחכמות, כבטוחות בעצמן וכמי שיודעות מה הן רוצות. אם לוקחים בחשבון שאת הפרסומת של הוט מובילה גל גדות (יחד עם רונאלדו), גם כן כדמות שלא נרתעת מדבר ומסוגלת לשבור קירות, מדובר במגמה מעניינת ששווה לעקוב אחריה.

הפרסומת של דלתא נמצאת במקום השלישי בדירוג האהובות (יחד עם הפרסומת של מילקי, בכיכובם של סטטיק ובן אל), והיא הייתה כצפוי אהודה יותר בקרב נשים. האהדה לפרסומת למילקי היא גבוהה יותר ככל שיורדים בגיל.

הקמפיין המושקע ביותר השבוע שייך לבנק מזרחי טפחות - שבו הפרזנטור הקבוע דביר בנדק יוצק מילים חדשות לשיר המכולת של כוורת. בקמפיין, באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן IPG, הושקעו 1.2 מיליון שקל - שהובילו למקום השני הן בדירוג הזכורות (5.5%), והן בדירוג האהובות (11.9%).

דביר בנדק בקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: אילן בשור
 דביר בנדק בקמפיין של מזרחי טפחות / צילום: אילן בשור

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי מספר הפרסומות והחסויות ששודרו השבוע בטלוויזיה עומד על 542 (בהשוואה ל-434 בשבוע הקודם). סך התקציבים שהושקעו בקמפיינים הפרסומיים עומד על כ-39 מיליון שקל - סכום שכמעט מכפיל את זה של השבוע הקודם, שעמד על 22 מיליון שקל. את הנתון הזה יש לייחס לכך שהשבוע הקודם הושפע ממבצע "שומר החומות", שאך הסתיים אז.