תמורת מזומן, מניות ואפילו אג"ח: הפניקס בוחנת את רכישת אי.די.בי מידי המפרק

הצעה רשמית טרם הועברה לידי המפרק של אי.די.בי • בין הנכסים של אי.די.בי: 300 מיליון שקל במזומן, 25% מישראייר ו-25% מחברת הנדל"ן IDBG

אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי
אייל בן סימון, מנכ"ל הפניקס / צילום: יחצ ענבל מרמרי

חברת הביטוח והפיננסים הפניקס בוחנת אפשרות להגיש הצעה לרכישת חברת אי.די.בי מידי מפרק החברה, עו"ד אופיר נאור. תמורת העסקה עשויה לכלול מזומן, מניות של הפניקס, או אף אגרות חוב של הפניקס.

עם זאת, הצעה רשמית טרם הועברה לידי המפרק ואף מבנה העסקה טרם גובש באופן סופי. נכסיה של אי.די.בי כוללים כיום מזומנים בשווי של יותר מ-300 מיליון שקל, 25% ממניות חברת התעופה והתיירות ישראייר, 25.8% ממניות חברת הנדל"ן IDBG שמחזיקה בפרויקט המשרדים והמסחר טיבולי בלאס וגאס, 13% ממניות חברת קולו, זכויות תביעה כנגד החברות דולפין ואירסה שבשליטת אדוארדו אלשטיין בגין חוב של 70 מיליון שקל, ועוד.

75% ממניות ישראייר נמכרו לפני חודשים אחדים לבי.ג'י.איי השקעות ולרמי לוי בתמורה לסכום של 121.5 מיליון שקל, המשקף שווי חברה של 162 מיליון שקל. כך, ששווי המניות שנותרו בידי אי.די.בי מסתכם לכאורה ב-40.5 מיליון שקל.

גם מניות IDBG או לחילופין פרויקט טיבולי שבבעלותה, עומדים כעת על המדף, ומכירתם עשויה להניב ל-אי.די.בי כמה עשרות מיליוני שקלים. לאי.די.בי גם הפסדים צבורים שעשויים לשמש את הרוכש לקיזוז כנגד רווחים שיירשמו בעתיד ממימוש נכסים.

הנכסים שבידי אי.די.בי מיועדים לשמש לפירעון חובותיה של אי.די.בי לנושים השונים, ובראשם מחזיקי אג"ח ט' שלה. עם זאת, המפרק והנושים עשויים להעדיף דווקא הצעה למכור את שלד החברה עם כלל נכסיה (או חילופין עם המזומנים לבדם), במידה שהצעה מאי זו תיתפס כאטרקטיבית עבורם.

ביום ג' השבוע (8 ביוני) תתכנס אסיפת מחזיקי אגרות החוב מסדרה ט' של אי.די.בי לדיון והתייעצות בנוגע לשכר הטרחה של עו"ד נאור. עם זאת, לאור ההתפתחויות האחרונות עשויה לעלות לדיון גם העסקה האפשרית עם הפניקס.