תל אביב משוועת לתיירים הישראלים: יוצאת בקמפיין בהיקף של חצי מיליון שקל

הקורונה מחקה את התיירות הנכנסת לארץ, וכעת מנסות עיריית תל אביב והתאחדות המלונות להחיות את התחום בעיר - באמצעות תיירות פנים • התפוסה בחדרי המלון בעיר עמדה באפריל על 23% בזמן שבאילת היא עמדה על 74%

תל אביב משוועת לתיירים הישראלים / צילום: ברק ברינקר
תל אביב משוועת לתיירים הישראלים / צילום: ברק ברינקר

עיריית תל אביב והתאחדות המלונות משקיעות כחצי מיליון שקל בקמפיין לעידוד תיירות הפנים בעיר. הקמפיין ירוץ עד לסוף יולי.

בשנים האחרונות הפכה תל אביב יעד נחשק לתיירות נכנסת, ובהתאם, ההשקעה הייתה בעיקר בה. אלא שהקורונה מחקה את התיירות הזו לחלוטין, וכעת רוצים בעיר שהנופשים הישראלים לא ירוצו בהכרח לחופשה באילת, אלא ישקלו גם את העיר כיעד לחופשה (ולא רק לבילוי חד יומי).

בתל אביב יש כ-9,000 חדרים בבתי מלון - רובם עומדים שוממים. בעוד שמלונות אילת סיימו את חודש אפריל (החודש האחרון שיש לגביו דיווח) עם תפוסה ממוצעת של 74%, בתל אביב התפוסה הממוצעת עמדה על 23%. זהו שיעור התפוסה הממוצע גם כיום, בעיקר באמצע השבוע. בסופי שבוע יש שיפור בתפוסה, והוא אף עשוי להוביל לביטול האפשרות לנפוש ללילה אחד (שישי), בדומה לדרישה שיש ברוב מלונות ישראל.

מבחינת עודד גרופמן, מנכ"ל התאחדות המלונות בתל אביב, המטרה היא לעלות לפחות לכיוון ה-35% תפוסה. "מלונות לא יכולים לשרוד עם תפוסה של 20%. נרצה לשנות את הקונספט של התייר הישראלי להגיע ל-2-3 לילות בתל אביב, ובתזמון מצוין עבורנו גם בוטל התו הירוק - שמנע מילדים להגיע ללא בדיקה". עוד מספר גרופמן על פנייה מסיבית לשוק המוסדי, סגמנט שתל אביב לא נזקקה לו כשהייתה תיירות חוץ.

הקמפיין שאמור להביא את הנופשים לתל אביב מתמקד במחירי בתי המלון. עדיין לא מדובר במחירים הנמוכים באירופה או בארה"ב שבימי פוסט קורונה, אבל ביחס למחירי הלינה בישראל מדובר בהוזלה. כך, במסגרת הקמפיין ניתן למצוא בתל אביב חדרים במחיר של 400-550 שקל ללילה.

ראש העיר תל אביב-יפו רון חולדאי אמר במסיבת עיתונאים שכונסה להשקת הקמפיין כי העיר היא "החו"ל של הישראלים". לדבריו, "מאז מרץ 2020 תעשיית התיירות בתל אביב ספגה ועדיין סופגת פגיעה קשה. בעיר ללא הפסקה, שנשענת ב-80% מפעילותה על תיירים מחו"ל, הפגיעה הורגשה היטב". חולדאי מנה אירועים שיתקיימו בעיר, לרבות מצעד הגאווה המיועד לסוף יוני, ואמר כי "אמנם לא יגיעו הרבה תיירים מחו"ל, אבל נוודא שהתקשורת הבינלאומית תשדר את המצעד לעולם".

התיירים שיגיעו מרחבי הארץ יקבלו סיורים חינם בתל אביב, הטבת 1+1 במוזיאונים, וכיסא ושמשייה בחינם בחופי הים (על סמך קמפיין דומה שרץ באוגוסט 2020, מדובר בהטבה המבוקשת ביותר).

הקמפיין ירוץ בדיגיטל, ברדיו, בשלטי חוצות ובתחנות אוטובוסים, וגם באמצעות מובילי דעת קהל.