הנפקת קזואר: חזון סייבר שאפתני עם הערת עסק חי

לחברה גירעון בהון בסך 23.4 מיליון שקל ויתרת הפסדים צבורים בסך של 54.2 מיליון שקל • ב-2020, לחברה לא היו הכנסות אף שב-2019 היו לה הכנסות צנועות של 1.1 מיליון שקל

אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף
אילוסטרציה - בורסה ת"א / צילום: שלומי יוסף

הגם שפעילים בשוק ההנפקות הראשוניות בבורסה בת"א מדווחים על סימנים להתקררות מסויימת אחרי תקופה סוערת, חברות טכנולוגיה צעירות עדיין מתדפקות על שערי הבורסה המקומית. אחת כזו היא חברת אבטחת הסייבר קזואר טכנולוגיות מתקדמות, שהגישה השבוע טיוטת תשקיף ראשונה לפני גיוס הון.

בעלי השליטה בקזואר הם צמד המייסדים שהקימו אותה ב-2014 - יובל פורת (המנכ"ל) ומשה עזר, המחזיקים כ-58% מהמניות בחלקים שווים. לפי החברה, פורת מביא איתו 20 שנות ניסיון ניהולי בתחומי ביטחון לאומי ובעולם העסקים.

"תקן הזהב של הסייבר"

החברה מתל אביב מפתחת לדבריה "פתרון אבטחת סייבר ייחודי, מבוסס חומרה ותוכנה, שעתיד לאפשר לארגונים עבודה מאובטחת ברמת אבטחה גבוהה מאוד, כולל עבודה מרחוק, תוך שמירה על חווית משתמש טובה".

הפתרון מקיף את החוליות המרכזיות בשרשרת האבטחה של הארגון - שרתים, תקשורת ויחידות קצה. קזואר מעסיקה 47 עובדים, כולל קבלני משנה. חזון החברה שאפתני: "להפוך לתקן הזהב של אבטחת סייבר לעסקים, באמצעות סיוע לארגונים לעבוד בצורה מאובטחת ונוחה מכל מקום, בידיעה שהמידע בעל הערך שלהם - בטוח".

בינתיים, החברה מציגה הערת עסק חי בדוחות הכספיים, ורואי החשבון שלה, ממשרד קוסט פורר גבאי את קסירר, מסבירים כי "לחברה נגרמו הפסדים של 18.6 מיליון שקל ולה תזרים מזומנים שלילי בפעילות שוטפת בסך 19.5 מיליון שקל לשנת 2020".

גירעון של 23.4 מיליון שקל

לחברה גירעון בהון בסך 23.4 מיליון שקל ויתרת הפסדים צבורים בסך של 54.2 מיליון שקל. ב-2020, לחברה לא היו הכנסות אף שב-2019 היו לה הכנסות צנועות של 1.1 מיליון שקל.

מנתונים שהחברה מפרסמת עולה כי ההוצאות הגלובליות על פתרונות מהסוג שהיא מציעה יצמחו מ-59 מיליון דולר השנה לכ-5.7 מיליארד דולר ב-2025. בשוק פועלות גם ענקיות כמו אמזון (AWS), VMware ו-HP שמציעות קטגוריות מוצרים דומות. את ההנפקה מלווים אפסילון חיתום והנפקות ופועלים אי.בי.אי.