גם המוצרים בפיקוח מתייקרים: מחירי הביצים יעלו ב-6.5%

לפי משרד החקלאות, הנימוק נעוץ ב"עליית במחירי הגרעינים בעולם והתייקרות של 17% במחירי התערובות המשמשת לגידול מטילות ביצים"

מוצרים ב"אושר עד" / צילום: גלובס
מוצרים ב"אושר עד" / צילום: גלובס

גל ההתייקרויות במשק לא פוסח על המוצרים הנמצאים בפיקוח מחירים ממשלתי: מחירי הביצים יעלו ב-6.5%.

משרד החקלאות, המפקח על מחירי הביצים, הודיע כי ועדת המחירים המשותפת החליטה "כי נדרשת העלאה במחירי הביצים לצרכן". הנימוק נעוץ ב"עליית במחירי הגרעינים בעולם והתייקרות של 17% במחירי התערובות המשמשת לגידול מטילות ביצים".

הוועדה מדגישה כי עדכון המחירים מגיע לאחר שבע שנים. עוד מנמקים שם כי "העלייה במחירי הביצים חושבה בהתאם לנוהל העדכון השוטף של המוצר המפוקח, הלוקח בחשבון את השינויים שחלו בעלויות הייצור והשיווק של הביצים מאז העדכון האחרון, בהתאם לשינויים שחלו במדדי התשומות בתקופה זו. מאז העדכון האחרון חלה עלייה בעלויות הייצור: עלות ייצור הביצה למגדל התייקרה ב-9.9%, בהמשך לעלייה של 17% במחירי התערובות שהושפעה מהעלייה במחירי הגרעינים בעולם. יש לציין כי בביצים מעל ל-70% מעלות המוצר היא במקטע הגידול, ומכאן ההשפעה הרבה על המחיר לצרכן. עמלת המשווק התייקרה ב-1.8% לאריזה קמעונאית וב-2.5% לאריזה מוסדית, והמרווח הקמעונאי עלה בממוצע ב-3.6%". 

 

שיעור ההתייקרות יעמוד כאמור על 6.5%: תריסר ביצים בגודל L, הגודל השכיח המהווה כ-50% מהביצים המשווקות, יעלה לאחר העדכון 12.05 שקל, לעומת 11.30 שקל כיום; גודל XL יעלה 13.10 שקל, במקום 12.40 שקל כיום; וגודל M יתייקר מ-10.40 שקל ל-11.15 שקל.

נזכיר כי על-פי החוק, במקומות המכירה יש להציב שילוט המפרט את מחירי המוצרים הנתונים בפיקוח מחירים ממשלתי.