האיחוד האירופי מעוניין להטיל על אמזון קנס של 425 מיליון דולר

זאת בגין הפרות לכאורה של תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי, ה-GDPR • הקנס שהציעו ב-CNPD תופס כ-2% מהרווח הנקי של אמזון

משאיות שילוח של אמזון / צילום: Shutterstock
משאיות שילוח של אמזון / צילום: Shutterstock

האיחוד האירופי מעוניין להטיל על  אמזון  קנס של 425 מיליון דולר בגין הפרת תקנות הפרטיות. על-פי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", רגולטורים בתחום הפרטיות באיחוד האירופי מעוניינים להטיל קנס בסל של יותר מ-425 מיליון דולר נגד אמזון, כך לפי אנשים המעורים בפרטים שדיברו עם ה"ג'ורנל" .

הוועדה להגנת הפרטיות בלוקסמבורג, ה-CNPD, הפיצה טיוטה ראשונית המציגה את הסנקציות על אמזון כחלק משיטות הפרטיות שאמזון מפרה, ומציעה ל-26 רשויות לאומיות אחרות להגנת פרטיות להטיל קנס, כך אמרו הגורמים. ה-CNPD הוא הרגולטור המרכזי מול אמזון, שכן אמזון מחזיקה את המטה המרכזי שלה בלוקסמבורג.

המקרה כאן מתייחס להפרות לכאורה של תקנות הפרטיות של האיחוד האירופי, ה-GDPR, המתייחסות לאיסוף ועיבוד הנתונים של המשתמשים. על-פי הגורם ששוחח עם ה"וול סטריט ג'ורנל", הקנסות לא קשורים לעסקי מחשוב הענן של החברה, Amazon Web Services.

דובר אמזון סירב להגיב לדיווחים. על-פי הדיווח, לפני שהטיוטה הופכת רלוונטית, עליה להיות מסוכמת על הרגולטורים האחרים באיחוד האירופי, תהליך שיכול להגיע לכמה חודשים.

הקנס שהציעו ב-CNPD תופס כ-2% מהרווח הנקי של אמזון, מכיוון שהחברה דיווחה על רווח של 21.3 מיליארד דולר בשנת 2020. על-פי תקנות האיחוד האירופי, הרגולטורים יכולים לקנוס עד 4% מההכנסות השנתיות של החברה.

על-פי הדיווח, ה-CNPD קיבל תגובות כבר על הטיוטה, אחת מהן אומרת שהקנס צריך להיות גבוה יותר.