מדוע עוזבת דוריה למפל את תאגיד השידור הציבורי?

למפל, מגישת חדשות הערב בתאגיד השידור הציבורי "כאן", הודיעה כי תפרוש מתפקידה בסוף חודש אוגוסט הקרוב • גורמים בתעשיית התוכן מעריכים כי עזיבתה נובעת בין היתר מחוסר שביעות רצון מניהול החטיבה ומכך שבשונה מחדשות התאגיד, למפל עשתה קפיצה משמעותית במיצוב שלה

דוריה למפל / צילום: שי פרנקו
דוריה למפל / צילום: שי פרנקו

דוריה למפל, מגישת חדשות הערב בתאגיד השידור הציבורי "כאן", הודיעה כי תפרוש מתפקידה בסוף חודש אוגוסט הקרוב, בתום שנתיים וחצי בהן הגישה את המהדורה.

ההודעה על עזיבתה של למפל לוותה בכל אמירות הפוליטקלי קורקט המתבקשות: "זו הייתה תקופה מעניינת ומאתגרת עבורי. אני רוצה להודות למנהליי ולעובדים הנהדרים בחטיבת החדשות: עמיתים לעבודה וחברים של ממש - מסורים, חרוצים ומיוחדים - אני שמחה שהייתה לי הזדמנות לעבוד לצדכם ומצפה להמשך", מסרה למפל בהודעה.

גם תגובתו של מנהל חטיבת החדשות ברוך שי כללה את כל הסופרליטיבים הדורשים: "דוריה", מסר שי, "היא ממגישות החדשות הטובות בישראל, אשת מקצוע מהמעלה הראשונה. קיבלנו בצער את החלטתה. אנו מבקשים להודות לה על עבודה נהדרת ועל עשייתה ותרומתה לחטיבת החדשות".

למרות האמירות המהוגנות, גורמים בתעשיית התוכן מעריכים כי המיצוי של למפל נובע בין היתר גם מהתוצאות הלא מספקות שמציגה חטיבת החדשות של התאגיד, אשר בשונה מזרועות התוכן האחרות מתקשה להתרומם, וגם מאופן ההתנהלות המקצועית בחטיבה.

נזכיר כי בעבר דיווחנו בגלובס על מחלוקות מקצועיות קשות שהיו ללמפל עם הנהלת החטיבה. גם היום ישנן תלונות רבות על האווירה בה. רק בשנה האחרונה עזבו עורך המהדורה, עילי לוין; המפיק הראשי של המהדורה, אופיר זליקוביץ'; וכן בכירים וזוטרים נוספים.

בשונה מחדשות התאגיד, למפל באופן אישי עשתה קפיצה משמעותית בחודשים האחרונים במיצוב שלה, והמניה שלה כיום גבוהה משמעותית מהמקום בו הייתה כשהצטרפה לתאגיד.

נזכיר כי למפל הצטרפה לתאגיד השידור בתחילת 2019 כדי להחליף באופן קבוע את גאולה אבן-סער, שהודיעה שבועות ספורים לפני כן על פרישתה מהגשת המהדורה. למפל הצטרפה לתאגיד לאחר שהגישה במשך חמש שנים את "חדשות הלילה" בחברת החדשות של ערוץ 2. למפל הצטרפה לחדשות 2 במהלך שנת 2011 בתפקידי הגשה שונים. כשנתיים לאחר מכן החלה להגיש את מהדורת חדשות הלילה. ב-2017 קודמה לסבב ההגשה של המהדורה המרכזית, לצד יונית לוי, דני קושמרו וקרן מרציאנו.

לא מופרך להניח כי עזיבתה של למפל את התאגיד לא נעשית בחלל ריק. נזכיר כי בחדשות 13 וברשת מחפשים בחודשים האחרונים ללא הרף שמות ומותגים שיקפיצו את הערוץ. לא מן הנמנע כי עצם האפשרות שתשתלב ברשת תהווה סיבה טובה מספיק לקשת וחדשות 12 להגיש ללמפל הצעה שאי-אפשר לסרב לה. כך או כך, סביר להניח כי לא ירחק היום שפניה של למפל יפציעו על המסך של אחד מהערוצים המתחרים.

מ"כאן חדשות" נמסר בתגובה: "קיבלנו בצער את החלטתה של דוריה לפרוש, ואנו מכבדים אותה. 'כאן' מודים לה על תקופה של עבודה משותפת ומאחלים לה בהצלחה בהמשך דרכה". 

מלמפל נמסר כי "הסיבה לעזיבתי אינה סכסוך עם מנהליי. אני שבה ומודה להם ולעובדים על שנתיים וחצי של עבודה משותפת".