הגיוס הצליח מעבר למצופה: ליברה תונפק לפי שווי של 450 מיליון שקל לפני הכסף

חברת הביטוח הדיגיטלית מסכמת בהצלחה את ההנפקה, בשווי שגבוה בכ-50 מיליון שקל מהשווי הראשוני המבוקש בתשקיף • צפויה לגייס כ-24 מיליון שקל נטו (אחרי עמלות בגובה של כ-1.2 מיליון שקל)

אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה / צילום: אבי מועלם
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה / צילום: אבי מועלם

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה, שהגישה תשקיף לפני כשבועיים לקראת הנפקתה לציבור, מסכמת בהצלחה את ההנפקה, לאחר שביקושי יתר הובילו לעצירת סבב המצגות למשקיעים לאחר יומיים בלבד, ולהעלאת המחיר למניה ל-10.56 שקלים, גבוה מזה שהוצג בתשקיף (9.4 שקלים למניה). החברה צפויה לגייס כ-24 מיליון שקל נטו (אחרי עמלות בגובה של כ-1.2 מיליון שקל).

ליברה עתידה להיות מונפקת על פי שווי של 450 מיליון שקל לפני הכסף, כ-50 מיליון שקל יותר מהשווי הראשוני המבוקש בתשקיף החברה. שווי החברה נגזר מהצמיחה המשמעותית בפרמיות, משיפור עקבי בפרמטרים התפעוליים, מפוטנציאל הצמיחה העתידי ומהרווחיות הצפויה.

בשנה הקרובה צפויה ליברה להרחיב את הרישיון גם לביטוח חיים, וכן, להקים תשתית להרחבת הפעילות העסקית בחו"ל. בנוסף, עתידה ליברה להמשיך בפיתוח טכנולוגי.

אתי אלישקוב, מייסדת ומנכ"לית ליברה, אמרה: "הנפקת החברה והפיכתה לציבורית היא אבן דרך משמעותית עבורנו. ב-3 השנים האחרונות, ניערנו את ענף הביטוח, הובלנו מהפיכה אמיתית, והציבור, שהיה צמא לשינוי, הצביע ברגלים. יצאנו לגיוס במטרה לעשות צעד נוסף ביישום החזון ולאפשר לציבור להפוך לשותף של ממש ואנחנו גאים בהיענות הגבוהה שהיתה למהלך זה".

ליברה הוקמה בדצמבר 2017 והשיקה את פעילותה באוקטובר 2018. היא הצליחה להגיע לרווחיות תוך פחות מ-3 שנים, ואת הרבעון הראשון של 2021 סיימה עם רווח נקי של 4.3 מיליון שקל, זינוק של 271% לעומת רווח של 1.2 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד.