זנדברג הכריעה: גלית כהן מונתה למנכ"לית המשרד להגנת הסביבה

כהן מכהנת ב-20 השנה האחרונות כסמנכ"לית תכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה • המינוי המיועד פורסם לראשונה בגלובס

גלית כהן, המנכ"לית החדשה של המשרד להגנת הסביבה / צילום: לע"מ
גלית כהן, המנכ"לית החדשה של המשרד להגנת הסביבה / צילום: לע"מ

השרה להגנת הסביבה, תמר זנדברג, הכריעה: מנכ"לית משרדה תהיה מינוי מקצועי, ולא פוליטי כפי שנהוג במקרים רבים במשרדי הממשלה. כפי שפורסם בגלובס, גלית כהן, סמנכ"לית בכירה לתכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד, תמונה למנכ"לית המשרד. עם מינויה, אמרה זנדברג: "גלית כהן היא אשת מקצוע מצוינת. ניסיונה בהובלת תהליכים מורכבים יאפשר לנו לשים את הסביבה במקום הראוי לה בסדר היום הציבורי".

כהן מכהנת כסמנכ"לית תכנון, מדיניות ואסטרטגיה במשרד להגנת הסביבה מזה 20 שנה. היא הובילה שורה של מהלכי מדיניות בתחומי שינוי האקלים, חדשנות סביבתית, בנייה ירוקה, הטמעת שיקולים סביבתיים בסקטור הפיננסי ותפיסת הקיימות בממשלה. בנוסף לתפקידה במשרד להגנת הסביבה, בארבע השנים האחרונות מכהנת כהן כיועצת למועצה לפיתוח וסביבה של ממשלת סין. לכהן תואר ראשון במדעי כדור הארץ ותואר שני בתכנון, ניהול מדיניות סביבה (התמחות בגיאוגרפיה), שניהם מהאוניברסיטה העברית.

בפני המשרד להגנת הסביבה ניצבים אתגרים רבים בתקופה הקרובה: ממאבקים על עסקת שינוע הנפט של קצא"א עם חברה מאיחוד האמירויות, ועד למאבקים על חלק מספק בעוגה התקציבית, בזמן שהממשלה הבאה שוקדת על תקציב דו שנתי. לכן, לתפקיד המנכ"לית בעת הזו ישנה חשיבות רבה, שכן היכולת להיאבק עבור תקציבים תקבע גם את יכולתו של המשרד לפעול ביעילות בשנתיים הקרובות, לאחר שנים של קיצוצי תקציב וכוח אדם.

זנדברג אמרה על מינויה של כהן: "גלית כהן היא אשת סביבה מקצוענית ומנוסה, בעלת ניסיון עשיר בהובלת תהליכים מורכבים. האתגר הראשון העומד בפנינו הוא לשים את הגנת הסביבה והתמודדות עם משבר האקלים במקום הראוי לו בסדר היום הציבורי והממשלתי. אני משוכנעת כי גלית היא האישה המתאימה להוביל אותנו בעת הזו".