פתיחה חלומית לליברה: זינקה ב-37% ביום המסחר הראשון

שווי חברת הביטוח זינק ל-653 מיליון שקל • ליברה השלימה את ההנפקה בבורסת ת"א בשבוע שעבר לפי שווי של כ-450 מיליון שקל

אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה / צילום: אבי מועלם
אתי אלישקוב, מנכ"לית ליברה / צילום: אבי מועלם

חברת הביטוח הדיגיטלית ליברה  לא יכלה לצפות לפתיחת מסחר כפי שרשמה היום, ביום המסחר הראשון שלה לאחר ההנפקה בבורסת ת"א בשבוע שעבר. מניית החברה זינקה ב-36.84% ומחירה נעצר על 14.45 שקל למניה לאחר שהחלה את הבוקר במחיר בסיס של 10.56 שקל למניה.

בעקבות הזינוק, שווי השוק של החברה נאמד בסוף יום המסחר על 653 מיליון שקל, לעומת 477.5 מיליון שקל לפני המסחר. בחברה אמנם ציפו לזינוק דו-ספרתי במניה לאחר ההנפקה, אך זינוק צנוע יותר עם קידומת אחד היה ריאלי יותר על הנייר, וסביר להניח שגם בליברה הופתעו מהיענות השוק למניה. מדד נוסף המשקף את הפעילות הערה ביום הראשון של חברת הביטוח בבורסה הוא היקף המסחר במניה, שעמד על כמעט 3.5 מיליון שקל.

ליברה, תחת המנכ"לית ובעלת השליטה אתי אלישקוב, הצטרפה לעשרות חברות טכנולוגיה צעירות שהשלימו בשנה האחרונה את הנפקתן בבורסה בתל-אביב. זאת אחרי שהבטיחה גיוס סכום של כ-25 מיליון שקל, לפי שווי חברה של כ-450 מיליון שקל (לפני הכסף), במהלך גיוס הון ראשוני שזכה לביקושים גבוהים ונסגר מעל מחיר המינימום.

אלישקוב הקימה את ליברה בסוף שנת 2017, וחודשים ספורים לאחר מכן קיבלה רישיון מבטח מהממונה בתחום הביטוח הכללי, הכולל ביטוח רכב חובה ורכוש (מקיף וצד ג') וביטוח מקיף לדירות ובתי עסק.