הטיפול הנפשי של אורן ורוני פרנק קיבל שווי של 1.4 מיליארד דולר

Talkspace של בני הזוג מוזגה לחברת SPAC בנאסד"ק • אורן פרנק: "נרחיב את הגישה לטיפולים נפשיים איכותיים ונפחית את העלויות שלהם"

אורן פרנק, מנכ"ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב
אורן פרנק, מנכ"ל ומייסד טוקספייס / צילום: יוטיוב

הושלם המיזוג של חברת Talkspace של בני הזוג אורן ורוני פרנק לחברת SPAC, והיא מתחילה להיסחר בנאסד"ק, בשווי של 1.4 מיליארד דולר. טוקספייס מאפשרת לקבל טיפול נפשי דרך האינטרנט, ובני הזוג המייסדים ימשיכו להוביל את החברה גם לאחר המיזוג. חברת ה-SPAC אליה מתמזגת טוקספייס היא Hudson Executive Investment Corp, שבעלי המניות שלה אישרו באסיפה בשבוע שעבר את המיזוג ברוב גדול.

עם השלמת המיזוג מסר מנכ"ל החברה אורן פרנק, לשעבר מבכירי ענף הפרסום בישראל: "רוני ואני נרגשים להשלים את העסקה ולהיכנס לשלב הבא במסע של טוקספייס. כחברה ציבורית, אנו מאמינים שנוכל להרחיב את הגישה לטיפולים נפשיים איכותיים, להפחית את העלויות שלהם ולשפר את התוצאות הקליניות. זהו צורך חיוני".

טוקספייס הוקמה ב-2012, ולפי נתוני IVC, גייסה עד למיזוג הנוכחי כ-110 מיליון דולר בארבעה סבבי גיוס - האחרון שבהם ב-2019, לפי שווי חברה של 300 מיליון דולר. החברה סיימה את שנת 2020 עם צמיחה של כמעט פי 2 בהכנסות, לרמה של 76.2 מיליון דולר. במקביל, ההוצאות התפעולית שלה זינקו ב-45% ל-71.8 מיליון דולר, וההפסד התפעולי הגיע ל-22 מיליון דולר. בשורה התחתונה הסתיימה שנת 2020 בטוקספייס עם הפסד נקי של 22.4 מיליון דולר, צמצום לעומת הפסד של 29.1 מיליון דולר ב-2019.

קצב שריפת המזומנים מצטמצם

ברבעון הראשון של 2021, נמשכה מגמת הצמיחה המהירה בהכנסות והן הגיעו לרמה של 27.2 מיליון דולר, לעומת 11.1 מיליון דולר ברבעון המקביל. בשורה התחתונה ההפסד הנקי הרבעוני הסתכם ב-12.7 מיליון דולר, לעומת הפסד של 7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. החברה גם מציגה תזרים שלילי מפעילות בסך 3.9 מיליון דולר ברבעון הראשון, ו-15.2 מיליון דולר ב-2020 - בשני המקרים מדובר על צמצום קצב שריפת המזומנים לעומת התקופה המקבילה.

ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) של החברה היה שלילי בגובה 15 מיליון דולר ב-2020, וצפוי להישאר שלילי ברמה של 12 מיליון דולר ב-2021, אך להפוך לחיובי בסך 14 מיליון דולר ב-2022 ולהמשיך לצמוח בהמשך.

נכון ל-2020, התגמולים לאורן פרנק הסתכמו בעלות של 2 מיליון דולר, רובם כתגמול הוני, והתגמולים של רוני פרנק היו כ-1.8 מיליון דולר, גם במקרה זה רובם ניתנו כתגמול הוני. השניים יחזיקו ב-2.1%-3% ממניות החברה כל אחד לאחר המיזוג. נשיא החברה וסמנכ"ל הכספים מארק הירשהורן קיבל תגמולים בעלות של 3 מיליון דולר.


מפרסומאי בכיר לסטארט-אפיסט פסיכולוגי

פרנק היה בעברו מבכירי ענף הפרסום בישראל. ב-2007, בעת ששימש כמנכ"ל מקאן, העלה פרנק בבלוג שניהל באינטרנט מאמר שתקף את רפי גינת והתחקיר ששודר בתוכנית הטלוויזיה שלו "כלבוטק" באותה עת, בנוגע לרשת המזון טיב טעם. במאמר טען פרנק כי גינת לא היה מעז להכין כתבת תחקיר דומה נגד שופרסל של נוחי דנקנר, אז בעל השליטה בקבוצת אי.די.בי. המאמר עורר את חמתם של אנשי אי.די.בי - אז לקוחות משמעותיים במקאן - מה שהוביל לפיטוריו של פרנק מתפקידו.

חודשים ספורים לאחר מכן, קיבל פרנק תפקיד בכיר במקאן ניו יורק, ונסע להתגורר שם עם אשתו, שהשיקה את הסטארט-אפ הפסיכולוגי. בהדרגה, כשהתברר שמדובר בעסק בעל פוטנציאל רב, פרש פרנק ממקאן והתמסר לו כולו.