ברקליס מעלים את ההמלצה לדיסקונט ומזרחי טפחות ומורידים ללאומי ופועלים

דיסקונט זוכה לאפסייד של 33% בעקבות הצמיחה במשכנתאות, ההמלצה על ההעלאה של מזרחי טפחות ל-28% על בסיס הצמיחה בקמעונאות • בברקליס מעריכים שהפועלים ולאומי יחלקו דיבידנד כבר ברבעון הקרוב

ברקליס / צילום: Shutterstock
ברקליס / צילום: Shutterstock

ברקליס פרסמו היום סקירה עדכנית על מניות הבנקים בישראל, לפיה התמחור הנוכחי מגלם אפסייד עבור מניות כל הבנקים, כשבנק דיסקונט ובנק מזרחי טפחות ממוצבים במקום הטוב ביותר להרוויח.

על פי הסקירה של האנליסט טאבי רוזנר, בנק לאומי ובנק הפועלים צפויים להניב דיבידנדים נאים למחזיקי המניות, אשר יחולקו כבר ברבעון הקרוב.

למרות זאת, בעוד דיסקונט  עולה מהמלצת משקל שווה להמלצת יתר ומזרחי טפחות  קופץ מהמלצת משקל חסר למשקל יתר, מניות הבנקים הגדולים יורדות למשקל שווה למניית פועלים  ומשקל חסר למניית לאומי . רק בחודש אפריל נתנו בברקליס אפסייד של יותר מ-20% למניית לאומי ואפסייד של כ-19% למניית בנק הפועלים.

פוטנציאל גדול לבנקים הקטנים

בברקליס צופים כאמור כי דווקא הבנקים הקטנים יותר, דיסקונט ומזרחי טפחות, נמצאים במקום הטוב ביותר לספק החזר השקעה מנורמל על התשואה למטרות הצמיחה השאפתניות שלהם, וזו הסיבה שבברקליס שדרגו את שני הבנקים למשקל יתר, עם פוטנציאל לאפסייד של 33% לדיסקונט ו28% למזרחי טפחות.

רוזנר מסביר זאת בהצבת המטרות הפיננסיות שלהם לצד ההצלחה בעמידה ביעדים - שוק הקמעונאות והעסקים שסימן מזרחי טפחות ושוק המשכנתאות שסימן דיסקונט. בניתוח של דיסקונט מציין רוזנר כי הבנק עמד ביעד האסטרטגי העיקרי שלו - לסגור את הפער מהשוק בקטגוריות בהן פיגרו מאחור, בעיקר בשוק המשכנתאות. הבנק גם ביצע תכנית אסטרטגית לחברות הבת שלו - IDB NY, כאל ומרכנתיל.

לגבי מזרחי טפחות, בברקליס מציינים כי הבנק נמצא בעמדה טובה לספק צמיחה גבוהה מכמה סיבות. הראשונה היא הרכישה של בנק איגוד שיצאה לדרך בספטמבר 2020, אז בעלי מניית אגוד קיבלו על פי ההסכם בין הבנקים כ-1.4 מיליארד שקל, רובם ב-7.8% ממניות מזרחי טפחות. סיבה שנייה היא ההובלה של מזרחי טפחות את שוק המשכנתאות ששובר בחודשים האחרונים שיאים בהיקף המשכנתאות המבוקשים על ידי הציבור. הסיבה השלישית על פי ברקליס היא התכנית האסטרטגית שפרסמה לאחרונה הנהלת הבנק, שמכוונת ליעד של 14% תשואה על ההון עד ל-2025.

במבט על מערכת הבנקאות הישראלית כולה, אומר רוזנר בסקירתו כי זו עלתה ב-18% בביצועיה על מדד תל אביב 35, בעיקר בגלל קמפיין החיסונים הישראלי, שכמעט והעלים לחלוטין את נגיף הקורונה מישראל. במבט קדימה, בנק ישראל צופה עלייה של 5%/6.3% בתמ"ג ב-2021/2022, מה שישפיע גם על הבנקים המקומיים.