החופשה תהיה זולה יותר? המלונאים מגיבים לביטול קמפיין עידוד התיירות

שר התיירות יואל רזבוזוב הודיע אתמול על ביטול קמפיין משרדו לעידוד חופשה עירונית בישראל, וזאת בשל מחירי החופשות הגבוהים • המלונאים לא נותרו אדישים, וביממה הקרובה תפורסם רשימת בתי מלון שיציעו הנחה של 15% לפחות

מלון רימונים גלי כנרת, טבריה / צילום: יח"צ - אלכס ליפקין
מלון רימונים גלי כנרת, טבריה / צילום: יח"צ - אלכס ליפקין

הוזלות בבתי המלון: המלונאים מגיבים למהלך של שר התיירות יואל רזבוזוב לאחר שביטל את הקמפיין של משרדו לעידוד התיירות בישראל. השר נימק את הביטול לקמפיין שעלה לפני כשבועיים וחצי ביוקר המחירים ללינה בישראל.

"איני רואה טעם להמשיך בקמפיין במצב שבו מחירי החופשות כל-כך גבוהים", כך בהודעת השר אתמול (א'), "חבל לבזבז את כספי הציבור לכך. חופשה היא לא מנת חלקם רק של העשירים". ההודעה מתייחסת לקמפיין שעלותו כ-3 מיליון שקל. עוד הבטיח רזבוזוב כי "בכוונתי לפעול בדחיפות לטובת הסדרת הנושא".

השר פנה להתאחדות המלונות וביקש לגבש רשימה בה יכללו המלונות שהסכימו לתת הנחות למי שמבקש להזמין חופשה בישראל. בעקבות פנייתו, התאחדות המלונות תפרסם רשימה של מלונות הפרוסים ברחבי הארץ (למעט אילת וים המלח) ומכל רמות האירוח שיציעו הנחה של 15% לפחות. המלונות יצטרפו וולונטרית, והרשימה תפורסם ביממה הקרובה על-ידי התאחדות המלונות, והיא תספק את המידע הרלוונטי על המבצעים בכל מלון ומלון.

מתוך הקמפיין של משרד התיירות שבוטל / צילום: משרד התיירות
 מתוך הקמפיין של משרד התיירות שבוטל / צילום: משרד התיירות

הסנונית הראשונה הגיעה מכיוון רשת מלונות בראון, שהכריזה על מבצע לפיו לילה לזוג יתחיל במחיר של 390 שקל. למבצע הזה יש אותיות קטנות: מדובר על לילה באמצע השבוע, במינימום הזמנה של שני לילות וללא ארוחת בוקר. המחיר לפני המבצע התחיל בכ-500 שקל.

הרשימה המלאה טרם פורסמה, אבל מסקרן לראות עד כמה ילכו המלונאים רחוק עם אותן הוזלות ועם מחירים שלא רק ישקפו מחיר ריאלי לחופשה בישראל, אלא גם יצמצמו משמעותית את הפערים אל מול מחירי הלינה במלונות שמעבר לים.

ל"זכות" המלונאים ניצב הביקוש הגבוה לחופשה בישראל, לאור העובדה שמשפחות עם ילדים ממעטים לצאת לחו"ל בשל חובת הבידוד לילדים עם שובם לישראל ועקב החשש לחשוף את הילדים הלא מחוסנים לתחלואה בחו"ל. במלונות אילת למשל כבר אי-אפשר להשיג חדר לקיץ, והמחירים מגיעים בקלות לחמש ספרות לחופשה משפחתית.

יתרה מכך - המלונאים, בעיקר בערים הנשענות על התיירות הנכנסת, יעדיפו להציע מבצעים לימי אמצע השבוע שבהם התפוסה נמוכה יותר, בשעה שבאופן טבעי הנופשים מעדיפים חופשה מקומית בסופי שבוע.

נותר לתהות אם המלונאים יישמו ראייה לטווח ארוך, כלומר לא יגבו מחיר שמשקף את הביקוש הגבוה בגישה של "יהיה מי שישלם אותו", אלא יבינו שמחיר נגיש יחזיר אליהם את הנופשים גם בעתיד, ברגע שאלטרנטיבת החופשה לחו"ל תהיה אקטואלית יותר.

שר התיירות רזבוזוב מסר: "אני מודע לכוחות השוק החופשי ולאתגרים האמיתיים שיוצרת התקופה עבור המלונאים, אבל חופשה בישראל לא יכולה להיות רק לעשירים. לכן אני מודה להתאחדות המלונות בישראל שאימצו את בקשתי".

נשיא התאחדות המלונות, אמיר חייק, מסר כי "יוקר המחיה בישראל אינו נחלתם הבלעדית של משקי-הבית. גם העסקים חווים יוקר מחיה. בנוסף חווה הענף מחסור חריף מאוד בעובדים. אנו מצדנו נעשה כל שאפשר כדי לתת את השירות הטוב ביותר במחירים הטובים ביותר".