פקקים בלי הפסקה: הנהגים בראשון לציון עדיין תקועים במקום

עלייה קלה בעומס בכבישים ביחס לשבוע הקודם; בהשוואה לטרום הקורונה ראשון לציון ממשיכה להוביל • גלובס ממשיך לעקוב אחר העומס בכבישים במדד שבועי

מדד הפקקים השבועי
מדד הפקקים השבועי

העומס בכבישים הוסיף להיות כבד גם בשבוע שבין 17 לבין 23 ביוני. לפי מדד העומס בכבישים של גלובס שמתבסס על נתוני חברת ווייז, נרשמה עלייה של 18.6% בתקופה הנמדדת ביחס לתקופת טרום הקורונה.

 
  

זוחלים קדימה

מבין חמש הערים שמרכיבות את המדד, בראשון לציון ובחיפה נרשמה העלייה הגבוהה ביותר ביחס לימים שלפני הקורונה. המדידה נעשית בהשוואה לפרק זמן ממוצע של שבועיים בפברואר 2020, והיא בודקת את מספר הקילומטרים הכולל שרכבים נסעו בערים השונות. בהשוואה לשבוע שקדם לתקופה הנמדדת, היקף הנסועה הממוצע עלה באופן שולי של 0.5% בלבד. לפי ההשוואה הזו חיפה רושמת את העלייה הגבוהה ביותר, כאשר גם בירושלים ובתל אביב נרשמו עליות לעומת השבוע הקודם. בראשון לציון ובפתח תקווה דווקא נרשמו ירידות מסוימות בהשוואה לשבוע הקודם.

עמוס באיילון

על מצב העומס בכבישים ניתן ללמוד מניתוח של חברת נתיבי איילון לכביש 20. מבדיקה שקיימנו לתקופה של ארבעה שבועות בין 23 במאי ועד 17 ביוני (הנתונים לא כוללים את סופי השבוע. ג"ל) ניתן ללמוד על עלייה זוחלת בנסיעה בכביש. אם בשבוע שבין 23-27 במאי מספר המכוניות הממוצע בכביש עמד על כ-747 אלף ביום, הרי שבשבוע שבין 13-17 ביוני הממוצע עמד על כ-762 אלף כלי רכב ביום. בניגוד לנתוני וויז שלא מצביעים על יום ספציפי מבין ימי השבוע כיום העמוס ביותר, נתוני נתיבי איילון מלמדים כי יום חמישי הוא העמוס ביותר על כביש 20 באופן מובהק. לפי הנתונים, בעוד שממוצע כלי הרכב בימים ראשון עד רביעי בתקופה הזו עמד על כ-738 אלף ביום, בימי חמישי הממוצע היה גבוה בכ-9.4% ובמספרים: כ-815 אלף ביום. בהשוואה בין שני הנתיבים (צפון ודרום) הנתונים מלמדים על כך שהנתיב צפונה עמוס יותר ממקבילו הדרומי בכ-15.6%.