בנק UBS: שבוע העבודה ההיברידי הולך להישאר איתנו

קבוצת UBS תרשה לכשני שלישים מכוח־האדם לערבב בין עבודה מהבית ומהמשרד כהטבה תעסוקתית, לאחר שייקבע כי הדבר לא פוגע בפריון • בבנקים אחרים רוצים שהעובדים יחזרו למשרדים

סניף של בנק UBS / צילום: רויטרס, Bobby Yip
סניף של בנק UBS / צילום: רויטרס, Bobby Yip

קבוצת UBS תרשה לכשני שלישים מכוח־האדם לערבב בין עבודה מהבית ומהמשרד כהטבה תעסוקתית, לאחר שייקבע כי הדבר לא פוגע בפריון.

הבנק השוויצרי, מעסיק גדול בכמה מדינות כולל ארה"ב, הודיע לעובדים ביום שני על מחויבותו לעבודה גמישה. הדבר מסמן שינוי גישה מבנקים גדולים אחרים, כולל מורגן סטנלי, בנק אמריקה וגולדמן סאקס, הלוחצים על עובדים לחזור למשרדים לאחר שסגרי הקורונה ואמצעי הבטיחות מוסרים.

במזכר פנימי בבנק נכתב כי עובדים שתפקידיהם, משימותיהם והמיקום שלהם מאפשרים זאת, יקבלו אפשרות לעבוד שבוע עבודה היברידי מהמשרד ומהבית. הבנק יציג את התוכנית במדינות שונות בחודשים הקרובים. ב־UBS כתבו כי הגמישות הזו עדיין תהיה תלויה באישורים נוספים, כמו אישור הממונה הישיר בסניף, וכי "המשמעות של זה היא לא שאפשר לעבוד מאיפה ומתי שרוצים".

הבנק בחן מעבר למודל היברידי בתגובה לכך שעובדים אמרו כי היו רוצים יותר גמישות באופן קבוע, וכי נוהל הזה יהפוך את UBS למעסיק יותר אטרקטיבי. הבנק הודיע גם כי בחן אילו תפקידים אפשר לבצע על בסיס היברידי ואילו אי־אפשר, כמו כספרים בסניפים וכמה משרות הנתונות לתקנות רגולציה.

הצעד מובל על־ידי ראלף האמרס, שנכנס לתפקיד מנכ"ל UBS בנובמבר. לאחר שתחילת מגפת הקורונה בשנה שעברה הכריחה עובדים רבים להתחבר מהבית, בכירי UBS אמרו כי הצוותים הסתגלו מהר לאינטראקציה בינם לבין עצמם ועם הלקוחות דרך שיחות וידאו וערוצים דיגיטליים אחרים. מנהלי הבנק היו אלה שחזו מוקדם למדי כי עבודה גמישה תהפוך למאפיין קבוע.

האמרס, שהצטרף לבנק מ־ING Groep, הועסק על־מנת לעזור ל־UBS לעשות מודרניזציה בטכנולוגיה ובדרך בה הוא מתקשר עם לקוחותיו. הוא אמר כי הוא רוצה להחליף את הדימוי הבירוקרטי של הבנק בתרבות תאגידית גמישה יותר. כ־21 אלף מתוך 71,550 העובדים של הבנק נמצאים בשווייץ, ובערך מספר דומה נמצא בארה"ב, על-פי הדוח השנתי של הבנק ל־2020.

עיסוקו הראשי של UBS הוא טיפול בענייני בנקאות וניהול הון לעשירי העולם. כמו כן פועל הבנק כבנק השקעות המתחרה בענקיות מוול סטריט.

מנהלי בנקים שגישתם לשבוע העבודה ההיברידי ספקנית יותר, אמרו כי הם רוצים שרוב אנשי הצוות יחזרו למשרדים על־מנת לעודד פיתוח של המקצועיות ופריון.