מהערב: טיסות ממדינות אדומות ינחתו בטרמינל 1

שרת התחבורה מרב מיכאלי הודיעה כי מעתה נוחתים ממדינות שמוגדרות אדומות יופנו רק לטרמינל 1 • המטרה: להקטין את הסיכון בהדבקה בנגיף הקורונה

טרמינל 1, נתב"ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky
טרמינל 1, נתב"ג / צילום: Shutterstock, Roman Yanushevsky

טיסות ממדינות אדומות ינחתו בנתב"ג מעתה רק בטרמינל 1, במטרה ליצור הפרדה בין כל הנוחתים ולצמצם את הסיכון בהפצת נגיף הקורונה. כך קבעה שרת התחבורה מרב מיכאלי. לפי הודעת השרה, ההחלטה תיכנס לתוקף מידית וכל השירותים שניתנים לנוחתים, כולל מערך הבדיקות - יועברו לטרמינל 1.

בין הסיבות לכך נמנים בין היתר התורים הארוכים בימים האחרונים לעמדות הדיגום של חברת פמי פרימיום שמפעילה את המערך.

"הפרדה זו תאפשר לנוחתים לעבור את כל שרשרת הכניסה לארץ - נחיתה, בדיקת PCR, ביקורת דרכונים, כבודה, מכס ונסיעה הביתה בצורה מבודלת משאר הנוחתים. כמו כן, יתוגברו השאטלים בתוך נמל התעופה כדי להפחית את הצפיפות וכן תהיה הסברה בנוגע להנחיות הבריאות. צעדים אלה הכרחיים לשמירה על בריאות הציבור. משרד התחבורה ימשיך לעמוד לרשות משרד הבריאות בכל אשר יידרש על מנת למנוע הדבקה", נכתב בהודעת השרה.

הפרדת הנוסעים רלוונטית רק לנוסעים בטיסות ישירות. אלא שמהיעדים שבתוך הרשימה האדומה, דוגמת ארגנטינה או ברזיל, אין טיסות ישירות לישראל כך שהנוסעים מגיעים בטיסות קונקשן מיעד ביניים דוגמת טורקיה. הנוסעים הללו "מתערבבים" עם נוסעים אחרים כבר במטוס ולאחר מכן בטרמינל ולכך אין פתרון. הנחמה היא שמדובר בנוסעים בודדים בלבד מדי חודש.

בין המדינות האדומות: איחוד האמירויות ורוסיה

נזכיר כי משרד הבריאות קובע את רשימת המדינות שמוגדרות בסיכון בחלוקה לפי המלצה שלא לטוס למדינות ולפי איסור טיסה למדינות אלא באישור מיוחד.

המדינות שמוגדרות באזהרת מסע חמורה כוללת מדינות שהתנועה אליהן מישראל נעה בין מאות נוסעים ביום, כמו איחוד האמירויות; ומדינות שהתנועה אליהן דלה יותר, בהן תאילנד, אוגנדה, אורוגוואי, איי סיישל, אתיופיה, בוליביה, בלארוס, נמיביה, פרגוואי, צ׳ילה, קולומביה, קוסטה ריקה, קירג'יסטאן ותוניסיה.

המדינות שאליהן נדרש אישור מיוחד כדי לטוס הן ארגנטינה, ברזיל, דרום אפריקה, הודו, מקסיקו ורוסיה, שבעיקר רלוונטית להחלטה (היות שמרוב היעדים אין טיסות כלל לישראל). כבר עם פרסום ההנחיה של מיכאלי נחתה טיסה מרוסיה ועל סיפונה 50 נוסעים, 17 מתוכם עולים חדשים, וטיסה נוספת תנחת בקרוב עם 67 נוסעים.

הבוקר נתפסו שמונה נוסעים שניסו לצאת לרוסיה בלי אישור ובאמצעות דרכונים זרים והם הועברו לטיפול המשטרה. הנוסעים יקבלו קנס של 5,000 שקל על הניסיון לעבור על התקנות.