"גיוסים פרטיים זה נחמד וטוב, אבל את השווי פוגשים בשוק הציבורי"

חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן, שרק לפני שנתיים גייסה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר, הפכה לחברה ציבורית בשווי של 9 מיליארד דולר, לאחר גיוס מוגדל של 1.2 מיליארד דולר • "המשקיעים היו בסך הכול סופר-חיוביים", מספר לגלובס המנכ"ל תומר וינגרטן; "זו גם הסיבה שהעלינו את טווח המחירים. כמעט לא היה משקיע שלא רצה להיות חלק מהסיפור"

תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן
תומר וינגרטן. מנכ"ל ומייסד סנטינל וואן / צילום: סנטינל וואן

הצלחה להנפקת חברת אבטחת הסייבר סנטינל וואן בבורסת ניו יורק, שהופכת לחברה ציבורית בשווי של 9 מיליארד דולר, שמונה שנים לאחר הקמתה. החברה הגדילה את היקף הגיוס כשהנפיקה 35 מיליון מניות חדשות במחיר של 35 דולר למניה - גבוה מטווח המחירים המוגבה שאליו כיוונה (31-32 דולר). בהתאם, גובה הגיוס עלה ליותר מ-1.2 מיליארד דולר, והוא עשוי לגדול בעוד 184 מיליון דולר, אם החתמים בהנפקה יממשו את האופציה שניתנת להם לרכוש מניות נוספות במחיר ההנפקה תוך 30 יום.

סנטינל וואן הוקמה על-ידי תומר וינגרטן, המכהן כמנכ"ל, ואלמוג כהן. החברה מפתחת פלטפורמה מבוססת בינה מלאכותית לאבטחת נקודות קצה.

בין בעלי המניות בסנטינל וואן נמצאים Insight Ventures, טייגר גלובל, Third Point Ventures, Redpoint Ventures, Data Collective ו-Anchorage Capital. וינגרטן מחזיק במניות ששוויין בהנפקה עומד על כ-304 מיליון דולר. לפי נתוני IVC, מאז הקמתה גייסה סנטינל וואן 797 מיליון דולר בשמונה סבבי גיוס, האחרון שבהם בוצע לפני שמונה חודשים בלבד לפי שווי של 3.1 מיליארד דולר - וזה שלפניו, שמונה חודשים קודם לכן, בוצעה בשווי 1.1 מיליארד דולר כך שעבור המשקיעים בחברה מדובר על הצפת ערך משמעותית תוך פרק זמן קצר.

"אחת מהצומחות המהירות בעולם הסייבר"

בראיון לגלובס מספר וינגרטן על החברה: "אנחנו היום חברת פלטפורמה עם 20 מודולים וסט שלם של יכולות שמגן על כל קצה של הארגון, על-ידי שימוש בבינה מלאכותית שקורית בזמן אמת ויכולה לנטר כל חלק בארגון, ולהבין ולעצור כשמשהו קורה בלי שום מעורבות של בני אדם. זו מערכת ייחודית בעולם, שמגינה על נקודות קצה כמו לפטופים ודסקטופים וגם על שרתים, סביבות ענן ומכשירי IoT.

"מעבר לזה אנחנו חברת דאטה: כל זה מתאפשר על-ידי כמויות עצומות של מידע בזמן אמת מכל המכשירים, שנותן לארגון יכולת לראות בזמן אמת כל חלק בו. הרשת הארגונית השתנתה באופן מהותי בשנים האחרונות ויש מעבר לאבטחת נכסים ולא לאבטחת רשת, לכן תשומת הלב נסובה סביבנו וסביב אחד המתחרים שלנו. היום אנחנו אחת מהחברות שצומחות הכי מהר בעולם הסייבר".

במה התעניינו המשקיעים ברוד שואו שעשיתם?

"הם היו בסך הכול סופר-חיוביים, זו גם הסיבה שהעלינו את טווח המחירים. כמעט לא היה משקיע שלא רצה להיות חלק מהסיפור. הם הבינו שיש לנו יתרון טכנולוגי משמעותי, צוות הנהלה חזק, פרופיל פיננסי מאוד אטרקטיבי וצמיחה לאורך זמן. אנחנו אחת החברות הכי טובות בעולם היום".

נכון להיום החברה לא רווחית, הצגתם איזשהו מסלול לכיוון רווחיות?

"כמו כל חברה בלייף סייקל שלנו, רווחיות זה לא משהו שמצופה או הולך יד ביד עם גדילה מאוד משמעותית. ההוצאות הן החלטה מודעת שהיא בשליטה, אנחנו יודעים כמה אנחנו משקיעים וכמה מקבלים בתמורה, זה איזשהו הילוך שיכול להעלות ולהוריד. כמובן, המטרה בטווח הארוך היא חד-משמעית להפוך לחברה רווחית, אבל יש כמה תחנות בדרך".

"ניהלנו את סנטינל כחברה ציבורית"

למה בחרתם לצאת להנפקה, זה תנאי השוק או הבשלה שלכם כחברה?

"זה שילוב של כמה דברים. את תנאי השוק קשה מאוד לצפות, אז זה נשען על הבשלות שלנו. לחברה כמונו, משמעותי מאוד להיות ציבורית, שקופה, שיכולים לבטוח בה; יש מעטה מיסטי סביב חברות פרטיות. מבחינתנו ניהלנו את סנטינל וואן כחברה ציבורית ב-9-10 הרבעונים האחרונים, לא החמצנו רבעון ואנחנו לא מתכננים להתחיל להחמיץ. קיבלנו מספיק ביטחון ביכולת שלנו להמשיך לבצע קדימה, וזה הזמן".

איך אתה מסביר את עליית השווי מ-1.1 מיליארד דולר לפני שנה וחצי, ל-3.1 מיליארד דולר לפני חצי שנה ועכשיו ל-9 מיליארד דולר?

"גיוסים פרטיים זה נחמד וטוב, אבל אתה נפגש בשווי בשוק הציבורי, שהוא נגזרת של מה כלל המשקיעים היו מוכנים לשלם על חברה כמו שלך - מה שמקבלים בשוק הפרטי זו לא באמת אינדיקציה.

בסך הכול ההנפקות והשוויים הם נקודה בזמן, כולנו ממשיכים לעבוד ולבצע. המסע כאן הוא ארוך. העלייה בשווי היא מאקרו של השוק. משקיעים היום מסתכלים על המהפכה הדיגיטלית, יש כאן הזדמנות גדולה וחברות כמונו נהנות מאוד מתנופה אדירה ברכישת טכנולוגיות, כך שמשקיעים מבינים שבשנים הקרובות חברות כאלה ייצרו הכנסות מאוד משמעותיות. בייחוד אם הן חברות טובות, וזה אפיק השקעה אטרקטיבי".

איפה תהיו עוד כמה שנים?

"נמשיך לעשות מה שאנחנו עושים. הגדילה היא משהו שנמשיך להתמקד בו".

השאיפה היא להיות יותר גדולים מצ'ק פוינט או פאלו אלטו?

"אני לא יכול לדבר על זה. אבל כמובן יש לנו שאיפות הרבה יותר גדולות מזה".

ברמה האישית, איך אתה מסכם את התהליך?

"מצוין. תהליך מאוד מעניין, טיפה מעייף אבל מאוד חיובי, ואני שמח שכולם שמחים".