אקספון הציעה למנות את השופט בדימוס איתן אורנשטיין כמגשר במחלוקת עם סלקום

סלקום מסרבת, והצדדים קבעו להיפגש אצל מנהל ההסדר שמינה בית המשפט, עו"ד עמית לדרמן, כדי לנסות ולקדם פתרונות למחלוקת

עו"ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR
עו"ד עמית לדרמן, מנהל ההסדר של אקספון / צילום: אתר משרד AYR

בתום דיון שנערך בבית המשפט לפני שעה קלה סוכם כי סלקום ואקספון ייפגשו בשבוע הבא אצל מנהל ההסדר, עו"ד עמית לדרמן, וינסו לקדם פתרונות שיהיו מקובלים על כל הצדדים. הדיון נערך על רקע בקשת אקספון להקפאת הליכים ואישור עסקה למכירת פעילותה לאיש העסקים שמעיה רייכמן.

סלקום מתנגדת לעסקה המוצעת ודורשת למכור את פעילות אקספון לכל המרבה במחיר. במהלך הדיון הציעה אקספון למנות את השופט בדימוס איתן אורנשטיין כבורר, ואולם סלקום סירבה, בטענה כי כבר מונה בורר שאקספון סירבה לקבל את מסקנותיו. אקספון טענה כי המצב היום הוא שונה על רקע החשש לחדלות פירעון שלה.

מוקדם יותר היום (ה'), מנהל ההסדר של חברת אקספון, עו"ד עמית לדרמן, הגיש לבית המשפט דוח בנושא מצב החברה, ובו הוא מציין כי לאחר שבחן את עמדות כל הצדדים, הוא הגיע למסקנה כי יש למכור את אקספון כמה שיותר מהר, ולא להתמקד בשאלות מי צודק בסכסוך בינה ובין סלקום. לדברי  לדרמן החברה עשויה להגיע בתוך חודשיים למצב של חדלות פירעון, ויש לפעול מיידית למציאת פתרון עסקי עבורה.

בדוח שהגיש מתייחס עו"ד לדרמן להצעת הרכישה של פעילות אקספון על-ידי איש העסקים שמעיה רייכמן. לדרמן כותב כי מדובר בהצעה שמדברת על עסקה בתשלומים וכפופה לתנאים מתלים. בהתאם לכך הוא קובע כי בית המשפט צריך לבדוק את הבטוחות לעסקה שנותן רייכמן ושותפיו, שביניהם נמצא גם אדם בשם יהושע טייכמן.

לדרמן מציין כי יש לקיים אסיפת נושים לפני אישור העסקה, ומדגיש כי יש לחשוף את ההסכמים בין הרוכשים לבין חברת-האם ואת ההתניות הקיימות בין הצדדים. על-פי ההסכם, התשלום יעמוד על 65 מיליון שקל בעת החתימה, 65 מיליון שקל כעבור חצי שנה ו-50 מיליון שקל בחלוף שנה - ובסך-הכול 180 מיליון שקל.

נזכיר כי הצדדים דיווחו על עסקה בהיקף של 330 מיליון שקל, הכוללת את הפעילות הקווית והניידת כאחד, אבל לכך אין אזכור בדוח. הסיבה שאין לכך אזכור בדוח היא העובדה שהפעילות הקווית נמכרת בנפרד ב-150 מיליון שקל, והיא אינה קשורה לפעילות הסלולרית שבמחלוקת עם סלקום. ביחד עם הפעילות הסלולרית העסקה מגיעה ל-330 מיליון שקל.

עוד מציין לדרמן כי קיבל פנייה מגורם עסקי שהביע התעניינות ברכישת הפעילות והחברה כאחד. 

אקספון מיוצגת על-ידי עו"ד שלום גולדבלט.