שגריר ממשיכה במסע הרכש: קונה שליטה בא.צ.מ איבזור וציוד מכוניות

בשגריר ציינו כי הרכישה, ככל שתושלם, צפויה לתרום לרווח של החברה באופן מיידי • א.צ.מ פועלת בשוק ההתאמה ואבזור הרכבים לבעלי צרכים מיוחדים, ויש לה כ-5,000 לקוחות

יוסי בן שלום - מייסד ומנכ"ל DBSI / צילום: תמר מצפי
יוסי בן שלום - מייסד ומנכ"ל DBSI / צילום: תמר מצפי

חברת שגריר ממשיכה להרחיב את פעילותה, בין השאר באמצעות רכישות. החברה דיווחה היום על כניסה לתחום אבזור הרכב למוגבלים בניידות לאחר שהתקשרה בהסכם לרכישת 70% מחברת א.צ.מ איבזור וציוד מכוניות בתמורה ל-91 מיליון שקל (כלומר לפי שווי של 130 מיליון שקל לא.צ.מ). המוכרים הם א.מלמן (חברה בשליטת המנכ"ל אייל מלמן) וסטמפל צפריר.

א.צ.מ פועלת בשוק ההתאמה ואבזור הרכבים לבעלי צרכים מיוחדים, ויש לה כ-5,000 לקוחות. החברה, המעסיקה כ-120 עובדים, הוקמה ב-1994 כחברה למתן פתרונות לרכב לאנשים בעלי מוגבלויות. מאז היווסדה החברה התפתחה מסניף קטן בחולון לארבעה סניפים, מהם 3 סניפי ייצור שירות והתקנה במודיעין, נשר ובאר שבע וכן סניף שירות בירושלים. בשגריר ציינו כי הרכישה, ככל שתושלם, צפויה לתרום לרווח של החברה באופן מיידי.

בהסכם נקבע כי המוכרים יהיו זכאים לתמורה נוספת של עד 21 מיליון שקל על בסיס ביצועי החברה במהלך 3 שנים ממועד השלמת העסקה. בנוסף נקבע כי לשגריר תינתן האפשרות לרכישת יתרת מניות א.צ.מ (30%) מהמוכרים (למשך 4 שנים) ולמוכרים תינתן האופציה (לשנה וחצי) למכור את יתרת מניותיהם לשגריר, בסכום מירבי של 48 מיליון שקל (לפי שווי מירבי של 160 מיליון שקל לא.צ.מ).

העסקה כפופה לאישורים שונים, בין היתר, לאישור רשות התחרות.

שגריר פועלת בעיקר במתן שירותי רכב שונים לחברות הביטוח. עוד עוסקת שגריר בפעילות מיזם הרכב השיתופי גוטו (לשעבר קאר2גו), לפני כחודש חתמה על הסכם לרכישת חלקה של קרן סקיי (29%) בחברת המצברים שנפ, ב-67 מיליון שקל, ומוקדם יותר השנה נכנסה לפעילות אספקה והתקנה של מערכת איתור ושירותים נוספים לרכבים באמצעות שיתוף פעולה עם חברת טרפילוג.

דוד מיכאל, מנכ"ל קבוצת שגריר, ציין היום כי "רכישת א.צ.מ מהווה חלק מאסטרטגיית החברה אשר מטרתה להגדיל את פוטנציאל הצמיחה של החברה ולהרחיב ולגוון את מקורות ההכנסה, והיא מצטרפת להתקשרות בהסכם לרכישת שנפ ולרכישת פעילות האיתור של טרפילוג עליהן דיווחנו מוקדם יותר השנה. רכישות אלו יאפשרו לנו להמשיך ולחזק את הקבוצה כשחקן המוביל בשוק שירותי הרכב בישראל עם מגוון שירותים".

אייל מלמן מנכ"ל א.צ.מ., ימשיך בתפקידו בשנתיים הקרובות לפחות. מלמן ציין כי "כניסתה של קבוצת שגריר בניהולו של דוד מיכאל היא ללא ספק הפתרון המושלם שחיפשנו בכדי לאפשר שירות מהיר ואיכותי בפריסה ארצית רחבה יותר, ניידת וקבועה".

שגריר, הנמצאת בשליטת חברת ההשקעות הפרטית DBSI של בועז דותן ויוסי בן שלום, נסחרת כיום בבורסה בשווי של 187 מיליון שקל לאחר עלייה של 82% בשנה האחרונה (כולל 6% היום). החברה הציגה בדוחותיה הכספיים לרבעון הראשון שחיקה של כ-5% בהכנסותיה ממתן שירותים לחברות הביטוח, לסך של 43 מיליון שקל. לאחר שהפסיקה לאחד את תוצאות הרכב השיתופי גוטו בדוחותיה, שגריר רשמה הפסד של קרוב ל-8 מיליון שקל בחלקה בחברות מוחזקות, וסיכמה את הרבעון בהפסד של קרוב ל-6 מיליון שקל - אחרי הפסד של פחות מ-1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד, שהושפע גם הוא לשלילה מפעילות חברת גוטו.

מטעמה של שגריר טיפלו בעסקה עוה"ד אתי קורן וליאת סידרנסקי - יוכפז ממשרד קורן גרודנברג ושות' עורכי דין. את א.צ.מ ייצגו עוה"ד שרית מולכו וארנון מיינפלד ממשרד ש. פרידמן ושות' ועו"ד סער פלינר. אורית הימל שימשה כבנקאית השקעות בעסקה.