חלל תקשורת האריכה את החוזה עם Magyar Telecom ההונגרית עד 2024

החברה ההונגרית מפיצה שירותי טלוויזיה רב ערוצית באירופה (DTH) באמצעות לווין עמוס-3 של חלל • ההכנסות הרב שנתיות הצפויות לנבוע מתקופת השירות המאורכת יסתכמו בסך של כ-9.7 מיליון דולר

לוויין של חלל תקשורת / צילום: יח"צ
לוויין של חלל תקשורת / צילום: יח"צ

חברת חלל תקשורת, העוסקת באספקת שירותי תקשורת לוויינית באמצעות צי לווייני עמוס, תמשיך לספק שירותי לוויין לחברת Magyar Telecom ההונגרית עד סוף 2024. היום (ב') דיווחה  חלל  כי החברה ההונגרית, השייכת לקבוצת דויטשה טלקום הגרמנית, האריכה את החוזה שלה עם חלל בשנתיים נוספות, קרי לשנים 2023-2024. 

החברה ההונגרית מפיצה שירותי טלוויזיה רב ערוצית באירופה (DTH) באמצעות לוויין עמוס-3 של חלל, הממוקם בנקודת שמים 4 מעלות מערב. ההכנסות הרב שנתיות הצפויות לנבוע מתקופת השירות המאורכת (24 חודשים) יסתכמו בסך של כ-9.7 מיליון דולר (כ-32 מיליון שקל) במצטבר.

עם זאת, ללקוח ניתנו אופציות המאפשרות לצמצם חלק מקיבולת הלוויין המוקצית לו, ובמקרה שאלו ימומשו תעמוד תוספת ההכנסות הדו שנתית על 8.6 מיליון דולר. לדברי חלל, צבר ההזמנות של הלקוח (כולל הארכת התקשרות ובהנחה שהלקוח לא יצמצם את הקיבולת) מסתכם ב-21.5 מיליון דולר במצטבר (כ-70 מיליון שקל).

חברת Magyar Telecom היא ספקית מובילה של שירותי תקשורת בהונגריה. פלטפורמת T-Home DTH שלה הושקה בשנת 2008 ומאז היא נחשבת לספקית שירותי הטלוויזיה הגדולה בהונגריה עם חדירה של למעלה מ-33% ממשקי הבית ההונגריים. הפלטפורמה משדרת למעלה מ-160 ערוצים ברחבי הונגריה, כולל למעלה מ-30 ערוצים בפורמט HD, וכל זאת באמצעות השירות הניתן על-ידי חלל-תקשורת בנקודת השמים 4W.

לדברי דן זיצ'ק, מנכ"ל חלל-תקשורת, "החתימה על המשך ההתקשרות בעוד מספר שנים עם Magyar Telecom וההחלטה על המשך הפצת פלטפורמת הטלוויזיה על גבי לווייני עמוס, מהווה הבעת אמון בחברה, בשירות הניתן ובטכנולוגיה המתקדמת של לווייני עמוס. חידוש החוזה הרב שנתי יאפשר את המשך שיתוף הפעולה ואף מינופו לקידום מטרות המשותפות עתידיות".

הסכם זה מצטרף לצבר עסקאות עליהן דיווחה חלל-תקשורת בתקופה האחרונה הכולל, בין השאר, הארכת ההסכם עם ממשלת ישראל בסך של כ-125 מיליון שקל, הסכמים עם מפעיל תקשורת סלולארי באפריקה בסך של כ- 20 מיליון שקל ועוד. כמו כן, החברה הודיעה לאחרונה על כוונת חברת IG4 מהונגריה, אשר זכתה במכרז ממשלת הונגריה להקמת לוויין לאומי, לרכישת השליטה בחלל-תקשורת לפי שווי חברה של למעלה מ-400 מיליון שקל.