אושר בממשלה: עו"ד שלומי הייזלר יכהן כיו"ר מטה התכנון הלאומי

במסגרת תפקידו ימלא הייזלר את תפקיד יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, יו"ר הוותמ"ל ויו"ר הוות"ל • בשנים האחרונות כיהן כראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים

עו״ד שלומי הייזלר / צילום: יח"צ
עו״ד שלומי הייזלר / צילום: יח"צ

משרד הפנים הודיע הבוקר (ב') כי ממשלת ישראל אישרה את מינויו של עו"ד שלומי הייזלר לתפקיד ראש מטה התכנון הלאומי. במסגרת תפקידו ימלא הייזלר את תפקיד יו"ר המועצה הארצית לתכנון ובנייה, יו"ר הוותמ"ל (הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור) ויו"ר הוות"ל (הוועדה לתשתיות לאומיות).

עו"ד שלומי הייזלר (48), הוא אב לחמישה ומתגורר בבית שמש. בשנים האחרונות כיהן כראש הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, ובמסגרת זו הוביל רפורמות רגולטוריות בתחום הנדל"ן. לצד תפקידו זה, עו"ד הייזלר כיהן בעבר כיו"ר ועדת המשנה לעררים של המועצה הארצית לתכנון ולבנייה, והיה חבר בוועדה לתשתיות לאומיות.

יש להזכיר כי מטה הדיור עבר בשנים האחרונות כמה גלגולים: במסגרת המשא ומתן הקואליציוני שהתקיים בשנת 2015 דרש שר האוצר דאז, משה כחלון, לרכז את כל הסמכויות השונות בתחום הדיור בישראל תחת משרד האוצר. מטה הדיור הוקם כזרוע המבצעת של קבינט הדיור וממשלת ישראל לתחום הנדל"ן.  במסגרת הקמת הממשלה הקודמת, בחודש מאי 2020, עבר מינהל התכנון חזרה לאחריות משרד הפנים.

ראש מטה הדיור הראשון היה אביגדור יצחקי (2015-2018), החליף אותו זאב בילסקי (2015-2018). בקדנציה האחרונה לא היה ראש מטה דיור ומי שמילא את תפקיד ראש מטה התכנון, שלא קם בפועל, היה מנכ"ל משרד הפנים, מרדכי כהן. חשוב להבין שתפקיד ראש מטה התכנון, התפקיד שאותו ימלא הייזלר, אינו זהה לחלוטין לתפקיד ראש מטה הדיור.