שלומית וייס חוזרת לאינטל: תמונה למנכ"לית משותפת בארגון ההנדסה העולמי של יצרנית השבבים

אחרי ארבע שנים במלאנוקס-אנבידיה, חוזרת מנהלת הפיתוח הוותיקה שלומית וייס לאינטל והיא תמונה למנכ"לית משותפת של ארגון ההנדסה, תפקיד המקביל לסמנכ"ל פיתוח בארגון • וייס תמונה לתפקיד יחד עם האמריקאי סוניל שנוי

שלומית וייס / צילום: שלמה שהם
שלומית וייס / צילום: שלמה שהם

הישראלים חוזרים לקדמת הבמה של אינטל. אחרי ארבע שנים במלאנוקס-אנבידיה, חוזרת מנהלת הפיתוח הוותיקה שלומית וייס לאינטל והיא תמונה למנכ"לית משותפת של ארגון ההנדסה, תפקיד המקביל לסמנכ"ל פיתוח בארגון, ובו תתמקד וייס בפיתוח שבבים לתחום המחשוב האישי.

וייס נכנסת לתפקיד לצדו של האמריקאי סוניל שנוי (Sunil shenoy) המשמש בתפקיד דומה מספר חודשים, ומנהל את תחום השבבים לדאטה סנטרס, מרכזי נתונים המוחזקים על ידי ארגונים גדולים. מינויים של השניים מסמל מגמה אותה מוביל לאחרונה מנכ"ל אינטל החדש פט גלסינגר להחזיר בכירים בחברה שפרשו ממנה בשנים האחרונות ולמקם ישראלים בצוות ההנהלה הבכיר שלה. גם מנהל המפעל של אינטל בקרית גת לשעבר, דניאל בן-עטר משמש כעת בתפקיד מנהל מפעלי הייצור של אינטל בעולם, מה שהופך את שני ישראלים לשחקני מפתח ביכולת של אינטל למלא את המחסור העולמי ברכיבים אלקטרוניים למחשבים ולטלפונים בעידן הקורונה.

בפעם האחרונה ששימש ישראלי בכיר בחטיבת המחשוב האישי של אינטל, היה זה מולי אדן, שהיה המנהל העסקי של היחידה וסגן נשיא עד פרישתו ב- 2015. אדן עזב את אינטל עם מינויו של בריאן קרזניץ' למנכ"ל, שנה לאחר פרישתו של הישראלי הבכיר דאז בחברה, סמנכ"ל המוצרים דדי פרלמוטר.

וייס עזבה את אינטל בשנת 2017 לתפקיד הסמנכ"לית הבכירה לפיתוח שבבי תקשורת רשתות במלאנוקס, חברה ישראלית שנוסדה בידי יוצאי אינטל. מלאנוקס נרכשה בשנה שעברה על ידי אנבידיה.

וייס נחשבת לאחת ממנהלות הפיתוח הבולטות בעולם בתחום השבבים, עם נסיון של למעלה מ 32 שנה בתחום, מרביתם באינטל. היא הובילה את פיתוח הארכיטקטורה של מעבד הליבה הכפולה של משפחת ה-Core בישראל, את הפיתוח של סדרת מעבדי סקיילייק, וניהלה את תחום הנטוורקינג לדאטה סנטרס.

קבוצת המחשוב האישי באינטל היא הקבוצה הצומחת בחברה, עם הכנסות של כ 30 מיליארד דולר בשנה, כאשר המחסור בשבבים למוצרים כמו מחשבים אישיים וטאבלטים נמצא בליבתה. אינטל מחזיקה בכ- 80% משוק השבבים למחשוב אישי.