המערכת של Tefen רוצה למנוע מעובדים לעבור לחברה המתחרה

וגם: השמן של סבא חביב מאבד את התו "שמן זית ישראלי" • ערן כהן מונה לתפקיד מנכ"ל אלסטום ישראל, ואיציק פרנק ימונה למנכ"ל קבוצת ברן • אירועים ומינויים

מלי ביצור פרנס, מנכ"לית TEFEN / צילום: ענת קזולה
מלי ביצור פרנס, מנכ"לית TEFEN / צילום: ענת קזולה

קבוצת הייעוץ העסקי הבינלאומית Tefen, בראשות המנכ"לית מלי ביצור פרנס, משיקה בימים אלה את סקורטי - מערכת טכנולוגית חדשה שמטרתה לשמר עובדים בחברה, ולמנוע מהם לעבור למתחרים.

המערכת, שפיתחו יואב רפאלי וגיל הירש, מוטמעת במחשבים ובסלולרי של העובדים, ולאורך היום שואלת אותם שאלות קצרות שעליהן ניתן להשיב באמצעות אייקונים. ככל שהעובדים משיבים על יותר שאלות כך הם צוברים יותר נקודות, שמקנות להם בונוסים ומתנות.

מדובר בשאלות בסיסיות קצרות כמו מה שלומך היום, האם הרגשת פרודוקטיבי היום, האם אתה מרוצה מיחס המנהל הישיר, איך הייתה ארוחת הצהריים או האם משהו מטריד אותך. בנוסף ישנן שאלות עומק, לעובדים שמעוניינים לענות יותר בהרחבה.

מתוך התשובות, המערכת מפיקה דוחות וניתוחים שמאפשרים למנהלים לדעת מה מידת שביעות רצון העובדים, לספק תמונת מצב עדכנית על תחושותיהם ולחזות אחוזי נטישה. כך יכולים המנהלים לשפר את המצב, ולהפוך את מקום העבודה לטוב יותר.

בימים אלה המערכת מוטמעת בקרב חברות הבת של Tefen - קומיטיגו ו-ESI - שמתמחות בטכנולוגיה ובבינה מלאכותית. החברה כבר חתמה על חוזים עם שתי חברות ממשלתיות המעסיקות אלפי עובדים, ובהמשך היא מתכננת להטמיע את המערכת בקרב מאות חברות הייטק וסטארט-אפים שעמם היא עובדת. בשלב מאוחר יותר, התכנון הוא לצאת גם לשוק הבינלאומי.

השמן של סבא חביב מאבד את התו "שמן זית ישראלי"

ענף הזית במועצת הצמחים מסיר את תו איכות "שמן זית ישראלי" משמני הזית של "סבא חביב". הסיבה, כפי שמסביר אורי יוגב, מנהל הענף, היא חשד לכך ששמני המותג שנמכרו כשמני זית ישראלים, ועל כן נשאו את תו האיכות, הכילו למעשה שמני זית מיובאים בהיקף נרחב. החשד התעורר אחרי שכמות שמני הזית שנמכרה הייתה כפולה מזו שהוצהר עליה.

סבא חביב / צילום: יח
 סבא חביב / צילום: יח

מטרת תו האיכות שמודבק על בקבוקי השמן היא לבדל את השמנים הישראלים משמנים מיובאים. עבור התו משלמות יצרניות השמן אגרה של 3,300 שקל בשנה, ותשלום של 15 אגורות לכל מדבקת תו שמוצמדת לבקבוקים. מועצת הצמחים עורכת פיקוח על מנת לוודא את תקינות השמן המשווק כישראלי, כשעל פי תקן חדש הבדיקה גם כוללת מדדים של טעם וניחוח הנבדקים על ידי פאנל טועמים.

יצוין כי חברת 'סבא חביב' מייצרת שמני זית גם למותגים פרטיים, שגם על גביהם מודבקת מדבקת התו. יוגב מספר כי נערכה פנייה גם לרשתות שהחברה מייצרת עבורן, דוגמת רמי לוי.

הסרת התו מגיעה בתזמון עגום למדי, משום שלאחרונה הגישו בעלי המותג סבא חביב, משפחת ג'השאן, בקשה לבית המשפט המחוזי בנצרת לעיכוב הליכים לשם הסדרי חוב, לאור קשיים שאליהם נקלעו בעקבות משבר הקורונה. הבקשה אושרה, ולחברה מונה מנהל הסדר נושים, עו"ד שלום גולדבלט, יחד עם חברת הייעוץ KCR, מתוך אמונה שמדובר בעסק שיש לו היתכנות להמשך פעילות - באמצעות מכירתו או באמצעות הכנסת משקיע.

"אני מקווה שהחברה תצא מהמצוקה, אבל התפקיד שלי לא מאפשר לי להישאר אדיש לממצאים שגילינו", אומר יוגב. "הזמנו את בעלי החברה לפגישה, ונומק לנו שהם בהקפאת הליכים. אני מאחל לחברה הזו שלא תימחק ושיימצא לה קונה ראוי, ואחרי שהם יתייצבו - נחזיר אותם למועדון תו האיכות, בהנחה שהם יעמדו בתקן".

יוגב מסביר כי בישראל פזורים כ-95 בתי בד המייצרים למאות יצרנים, 200 מהם רשומים במועדון תו האיכות. צריכת שמני הזית בישראל עומדת בממוצע על 25-30 אלף טון בשנה, בשעה שהייצור מגיע לכ-15-22 אלף טון. את הפער סוגרות החברות באמצעות יבוא.

יוגב מסביר כי באירופה יש עודפי ייצור. "בספרד, למשל, מתחילים את העונה עם יותר מחצי מיליון טון שמן, שעובר גם ליצוא. פערי המחירים אל מול השמן הישראלי נובעים גם מהתמיכה המדינית שיש באירופה. אין בעיה עם שמנים מיובאים, כל עוד כתוב מאיפה השמן מיובא. אבל יצרניות לא יכולות להציג שמנים שנמכרים בבלנד כישראלים. רוב החברות הגדולות נוהגות כך, ועל כן אין להן תו שמן ישראלי".

עוד אומר יוגב כי רוב השמן הישראלי לא מגיע למכירה ברשתות והוא נמכר בבתי הבד, במעדניות ובמכירה ישירה באונליין שקיבלה דחיפה מהקורונה.

מסבא חביב לא נמסרה תגובה.

מצנח הזהב

איציק פרנק ימונה למנכ"ל קבוצת ברן, שהיא חברת ההנדסה הגדולה בארץ. קודם לכן שימש כסמנכ"ל כספים בכיר ואחראי על הפעילות הבינלאומית של הקבוצה.

ערן כהן מונה לתפקיד מנכ"ל אלסטום ישראל, המפתחת ומשווקת פתרונות ניידות המספקים יסודות בני קיימא לעתיד התחבורה.

ערן כהן, מנכל אלסטום ישראל / צילום: רן יחזקאל
 ערן כהן, מנכל אלסטום ישראל / צילום: רן יחזקאל

שר המדע והטכנולוגיה לשעבר, יזהר שי, מצטרף לוועדה המייעצת של חברת הביו-טק אינוקאן פארמה.

ענת גרנות מונתה לסמנכ"לית השיווק והמכירות בחברת המטייל-אמריקה, הפועלת בניו יורק זה למעלה מ-30 שנה.

נחום טרוסט, החשב של אבן קיסר, ימונה לסמנכ"ל הכספים של החברה.

איתן זינגר מונה למנכ"ל חברת סיבוס, המספקת פתרונות לסבסוד ארוחות לעובדי חברות באמצעות פלטפורמה טכנולוגית. הוא יחליף בתפקיד את איתן לב טוב שמונה למנכ"ל חברת שב"א.

עמי ברלב מונה ליו"ר דירקטוריון פעיל בחברת אקסיליון, המפתחת ומוכרת פתרון לעומסים במרכזי הערים בעזרת מערכת מבוססת טכנולוגיה ייחודית בשילוב בינה מלאכותית.

חדשות טובות

שמיר אופטיקה תומכת בקופצת המשולשת האולימפית חנה מיננקו בהיקף של 120 אלף שקל, לתקופה של שנה ושבעה חודשים. מיננקו תישא את דגל ישראל בטקס פתיחת המשחקים האולימפיים בטוקיו.

מלניק נותן פרחים לשחקניות / צילום: יוסי זמיר
 מלניק נותן פרחים לשחקניות / צילום: יוסי זמיר

חברת ויזה העולמית, ומנכ"ל החברה בישראל, ברק מלניק, יתמכו בקבוצת הכדורגל הפועל קטמון נשים בירושלים, במסגרת פעילותה להעצמת נשים בספורט. כחלק מהתמיכה נערך משחק ידידות בין צוות ויזה ישראל ושחקניות הפועל קטמון, בקבוצות מעורבות.