דוחות נטפליקס: גידול נמוך מהצפוי במנויים ורווח קטן מהתחזיות

ענקית הסטרימינג הציגה ברבעון השני של 2021 תוספת של 1.54 מיליון מנויים, לעומת תחזיות לתוספת של 1.75 מיליון • הרווח למניה הסתכם ב-2.97 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 3.16 דולר

ריד הייסטינגס, מייסד ומנכ"ל נטפליקס / צילום: נטפליקס
ריד הייסטינגס, מייסד ומנכ"ל נטפליקס / צילום: נטפליקס

ענקית הסטרימינג נטפליקס  פרסמה הלילה (ג') לאחר סיום המסחר את תוצאותיה לרבעון השני של 2021. החברה הציגה גידול נמוך מהצפוי במספר המנויים ופספסה את תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, אך עקפה אותן במעט בשורת ההכנסות. המניה יורדת ב-3% במסחר המאוחר.

נטפליקס רשמה ברבעון השני רווח למניה בסך 2.97 דולר, לעומת תחזיות אנליסטים שעמדו על 3.16 דולר. ההכנסות הסתכמו ב-7.34 מיליארד דולר, מעט מעל התחזיות שעמדו על 7.32 מיליארד דולר.

ברבעון המקביל אשתקד הציגה נטפליקס רווח בסך 1.59 דולר למניה על הכנסות של 6.1 מיליארד דולר. ברבעון הראשון של השנה הרווח הסתכם ב-3.75 דולר למניה, על הכנסות של 7.16 מיליארד דולר.

במוקד תשומת הלב - מספר המנויים והסתכם בתוספת של 1.54 מיליון מנויים לעומת תחזיות לתוספת של 1.75 מיליון. מספר מנויי החברה ברחבי העולם חצה בסוף 2020 את רף 200 מיליון הלקוחות אך מאז הגידול האט משמעותית על רקע התחרות הגוברת וההקלות במגבלות הקורונה ברחבי העולם. תחזיות האנליסטים היו כי הגידול ברבעון השני יהיה הנמוך ביותר זה 14 רבעונים ומספר המנויים יסתכם ב-208.7 מיליון.

המשקיעים ציפו לפרטים אודות אסטרטגיית המשחקים של החברה, שבשבוע דווח כי היא מגייסת את מייק ורדו, בכיר לשעבר ב-EA (אלקטרוניק ארטס) ופייסבוק, בתפקיד סגן נשיא לפיתוח משחקים. כניסה לתחום הגיימינג תעזור לחברה לגייס לקוחות חדשים מעולמות תוכן זרים לה ואף תביא את הבשורה מול שאר המתחרות שלה, ובהן אפל טי.וי, דיסני פלוס, אמזון פריים ו-HBO Max.