"הצלחנו בזמן הקצר להיכנס למכסות הקיימות בעיר לפרויקטי תמ"א 38"

הדיירים ברחוב דבורה הנביאה 3 ברמת השרון יקבלו דירה חדשה גדולה יותר ב-35 מ"ר מדירתם הישנה, וגבוהה יותר בשלוש קומות

התחדשות עירונית בדבורה הנביאה 3, רמת השרון / הדמיה: איוולב מדיה
התחדשות עירונית בדבורה הנביאה 3, רמת השרון / הדמיה: איוולב מדיה

סיפור הפרויקט:

עידו אברון, נציג בעלי הדירות, מספר: "בעבר בעלי הדירות ניסו לקדם בבניין תמ"א 38/1 אך נסוגו בשל חששות מהתהליך. בשלהי 2018 ראינו את הפוטנציאל של תמ"א 38/2 וכאשר ראינו שישנה היענות בקרב מספר יזמים לביצוע הפרויקט, ביצענו סקר שוק בקרב מספר משרדי עו"ד ובחרנו את משרד מינצר-כרמון, נסים ושות' שמייצג דיירים בלבד. בליווי של עוה"ד דולפין מינצר-כרמון וגיל ברזידה, יצאנו עם מכרז מפורט ומסודר לקבלת הצעות לביצוע הפרויקט. היו מספר רב של יזמים שהתעניינו בנו, אך ביניהם בלטה ההצעה של חברת אופק החזקות אשר טרפה את הקלפים והציעה לכל אחת מדירות הבעלים תוספת שטח של כ-35 מ"ר בנוסף למרפסת, מחסן, שתי חניות ועלייה של 3 קומות.

"בשלב הזה עורכי הדין מטעמנו עצרו את תהליך המכרז כדי להיות בטוחים שההצעה אינה מלכודת דבש ואכן ישימה ועומדת בכל מגבלות התכנון והכלכלה של הפרויקט.

"במרץ 2019, זמן קצר לאחר בחירת היזם על ידי כלל הבעלים, נחתם ההסכם לביצוע הפרויקט, ותוך כשנתיים היינו כבר עם היתר בנייה. שניים מבעלי הדירות התנגדו תחילה, אך העו"ד והיזם הצליחו לשכנע אותם בהידברות, ובכך לשמחתנו הצליח הפרויקט לעמוד באתגר הזמן הקצר שהיה לרשותו להיכנס למכסות הקיימות בעיר לפרויקטי תמ"א 38 חדשים. כעת קיבלנו הודעות פינוי ואנו מחכים להריסת הבניין ולתחילת העבודות במהלך ספטמבר".

התחדשות עירונית בדבורה הנביאה 3, רמת השרון / צילום: עומר ניב
 התחדשות עירונית בדבורה הנביאה 3, רמת השרון / צילום: עומר ניב

התמורה ליזם:

בפרויקט ייבנה בניין חדש בן 8 קומות המכיל 29 דירות, מהן 17 דירות יוחדו ליזם (למכירה) ו-12 דירות חוזרות לבעלי הדירות. הדירות הטיפוסיות הן דירות מרווחות בנות 5 חדרים, בשטח של כ-127 ו-137 מ"ר.

התמורה לבעלים:

דירה חדשה בבניין החדש בשלוש קומות מעל מיקומן כיום ובתוספת שטח של כ-35 מ"ר, ובתוספת מרפסת שמש בשטח של 11 מ"ר. לכל דירה שתי חניות בחניון תת קרקעי, ומחסן בשטח 6 מ"ר.

לו"ז:

הריסה מתוכננת לתחילת ספטמבר 2021, צפי אכלוס מרץ 2024.

המצב הישן: בניין בן 3 קומות, 12 דירות ללא חניה ומחסן.
המצב החדש: בניין בן 8 קומות, הכולל 29 דירות טיפוסיות בשטח 127 ו-137 מ"ר, דירות גן ופנטהאוז.
היזם: אופק החזקות.
האדריכל: מושלי אלדר אדריכלים.
מפקח מטעם הבעלים: ליאור זיטלר.
עו"ד בעלי הדירות: משרד מינצר-כרמון, נסים ושות'