הושלמה עסקת המיזוג של REE לחברת ה-SPAC בהיקף גיוס מקוצץ

חברת האוטוטק הישראלית מוזגה ל-10X Capital לפי שווי של כ-3.1 מיליארד דולר לפני הכסף • הגיוס הסתכם בסופו של דבר ב-288 מיליון דולר, נמוך מהתכנון המקורי, על רקע החלטת חלק מבעלי המניות של ה-SPAC שלא להשתתף בעסקת המיזוג

הפלטפורמה של REE לרכב חשמלי / צילום: Reuters, REE/Cover Images
הפלטפורמה של REE לרכב חשמלי / צילום: Reuters, REE/Cover Images

בסוף השבוע הושלם עוד מיזוג של חברה מישראל לחברת SPAC: חברת האוטוטק REE מוזגה ל-10X Capital Venture Acquisition לפי שווי של כ-3.1 מיליארד דולר לפני הכסף. היקף הגיוס לחברה הסתכם בסופו של דבר ב-288 מיליון דולר, נמוך מהצפי המקורי, על רקע החלטת חלק מבעלי המניות של ה-SPAC שלא להשתתף בעסקת המיזוג. החברה הממוזגת תיסחר בנאסד"ק.

דניאל בראל, מייסד משותף ומנכ"ל החברה, אמר כי "זוהי אבן דרך משמעותית ל-REE, כשאנו נכנסים לשוק הציבורי עם הזדמנויות עצומות לפנינו. אנחנו מאמינים שהטכנולוגיה שלנו תהיה אבן יסוד בשוק הרכב החשמלי המסחרי הצומח במהירות, ויש לנו הסכמי שיתופי פעולה עם שחקניות משמעותיות בשוק".

 
  

בראל הקים את החברה עם אחישי סרדס, והיא מייצרת פלטפורמה מודולרית שכוללת את כל מכללי ההנעה הדרושים לרכב חשמלי. לאחר ההנפקה, REE הודיעה כי תפתח מטה בארה"ב, שימוקם באוסטין טקסס ויעסיק 150 עובדים.

בין בעלי המניות ב-REE ניתן לציין את הפניקס, בעל השליטה בדלק רכב גיל אגמון, מייסד מובילאיי זיו אבירם, חברת רד ביומד שבשליטת יהודה ונאווה זיסאפל, כלל ביטוח, ארי ראב"ד שהיה בכיר באי.די.בי ומייסדי החברה, בראל וסרדס.