בשורה ליוצאים לחו"ל: כרטיס סים וירטואלי לטלפון

חברת הטלקום הישראלית Global1SIM משיקה בימים אלה כרטיס סים וירטואלי המספק מספר ישראלי ומספר בינלאומי, באמצעותו ניתן לגלוש ולקיים שיחות בחו"ל • "אם אפילו המכשירים של אפל מאפשרים להכניס כמה מפעילים, זה אומר שאי-אפשר לעצור את הקידמה", אומר מנכ"ל החברה

eSIM / צילום: Shutterstock, DenPhotos
eSIM / צילום: Shutterstock, DenPhotos

בימים אלה מושק בישראל כרטיס סים וירטואלי המספק מספר ישראלי ומספר בינלאומי, שדרכו ניתן "להתארח" על רשת מקומית במדינה שבה אתם שוהים לטובת שיחות וגלישה (שירותי נדידה). הכרטיס מייתר את כרטיסי הסים הפיזיים שבהם משתמשים חלק מהיוצאים לחו"ל בכדי להתנהל על רשת מקומית (עם מספר אחר), ואת חבילות הגלישה שמציעות ספקיות הסלולר ליוצאים לחו"ל, אשר עלותן מגיעה למאות שקלים לנסיעה.

את ה-eSIM מציעה חברת הטלקום הישראלית Global1SIM, והוא יכול לשמש כמנוי קבוע גם לטובת מי שמרבה לחייג לחו"ל או לקבל שיחות בינלאומיות. החברה פועלת באמצעות חברת Cellact, המחזיקה ברישיון מפעיל ממשרד התקשורת (פועלת על תשתית פלאפון). העלות החודשית נעה בין 69 שקל כולל גלישה בנפח של 1 ג'יגה ועד 99 שקל לחודש לחבילה הכוללת גלישה בנפח 3 ג'יגה.

ואיך זה עובד? בעלי מכשירי אפל ואנדרואיד מוסיפים דרך הגדרות המכשיר תוכנית סלולרית נוספת דרך סריקת QRcode אשר תעבוד באמצעות קו שניתן להפעיל במידת הצורך. אפשרות נוספת היא להפוך את הקו לקבוע דרך הגדרות לספק ראשי או משני. ניתן להוסיף עד שמונה ספקים ומספרים שונים. דרך המנוי מקבלים מספר ישראלי (עם הקידומת 055), ומספר אמריקאי או בריטי. ניתן להפעיל את המספר הראשי גם בעת גלישה באתרי איקומרס עם מספר אמריקאי. למעשה אפשר להשתמש בקו כקו ראשי כשהחברה מתחרה בספקיות הסלולר כמפעילת סלולר לכל דבר. 

איציק כהן, מנכ"ל Global1SIM, מסביר לגלובס כי מכסת הגלישה נצברת, כך שאם קיימת יתרת הגלישה בחבילה, היא עוברת לחודש הבא. לדבריו, "ב-2021 אין צורך להתקשר למפעיל לבקש חבילה לפני טיסה לחו"ל, ואין צורך בכרטיס סים פיזי להחליף בנייד. בדיוק כמו שבעולמות התיירות הכול הפך להיות וירטואלי, כולל כרטיס הטיסה, גם שירותי הנדידה בחו"ל הם וירטואליים.

"חברות הסלולר יצטרכו לעשות שינויים במודל התמחור שלהן. סוד גלוי הוא שנתח גדול מהרווח של חברות הסלולר בארץ נשען על מכירות חבילות חו"ל יקרות, ושירותי נדידה יקרים אף יותר. אנחנו מציעים חיסכון של 50% על הוצאות הסלולר בחו"ל ומייתרים את כל ההליך הלוגיסטי שכרוך בכך".

אפשר להגיד שחברות הסלולר לא "מתות" עליכם.
"נכון, אבל אי-אפשר להישאר מאחור טכנולוגית, ובהיבט העלויות בכל מה שקשור לשירותי השימוש של הנייד בחו"ל. אנחנו לוקחים את התחום הזה צעד קדימה למקום שבו נמצאים שירותי התיירות כיום. אם אפילו המכשירים של אפל מאפשרים להכניס כמה מפעילים, זה אומר שאי-אפשר לעצור את הקידמה".

החברה הוקמה ב-2005, והיא מציעה את השירות ב-13 המדינות בהן היא פועלת באמצעות משווקים/זכיינים - וביניהן ארה"ב, קנדה, איחוד האמירויות, אוסטרליה ואיטליה. שירותי הנדידה פעילים בכ-100 מדינות, בהן ארה"ב, מדינות אירופה, רוב מדינות המזרח הרחוק, איחוד האמירויות ועוד.