מלך האוטוטק: גיל אגמון מציף לעצמו ולדלק רכב רווח משמעותי מההשקעה בהיילו

בהמשך לשורת השקעות מוצלחות שביצע בחברות טכנולוגיה לרכב, מדווחת דלק רכב על רווח הון של כ-95 מיליון שקל הצפוי לה מעליית ערך החזקותיה בהיילו, העוסקת בפיתוח וייצור שבבי בינה מלאכותית לרכבים אוטונומיים

גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר
גיל אגמון, מנכ"ל ובעל השליטה בדלק רכב / צילום: איל יצהר

חברת דלק רכב ממשיכה לקצור רווחים שמנים, בסכום מצטבר של מאות מיליוני שקלים עד היום, מהשקעות בתחום האוטוטק - מיזמי טכנולוגיה המיועדים לתעשיית הרכב. זאת לצד פעילותה המרכזית של יבואנית הרכב שבשליטת המנכ"ל גיל אגמון.

דלק רכב מעדכנת על רווח הון של כ-95 מיליון שקל הצפוי לה מעליית ערך החזקותיה בחברת היילו, זמן קצר אחרי הצפת ערך של עשרות מיליוני שקלים שנוצר לה ממיזוג חברת אינוביז לחברת SPAC בוול סטריט.

העדכון של דלק רכב בעניינה של היילו מגיע "בהתאם לטיוטה עדכנית שהתקבלה ממעריך השווי" בקשר להחזקותיה בחברה, עם השלמת גיוס שביצעה היילו (HAILO) העוסקת "בפיתוח וייצור שבבי בינה מלאכותית לעיבוד מידע ברכבים אוטונומיים". 

דלק רכב החלה להשקיע בה כבר בשנת 2017, ומאז ועד כה הסכומים שהזרימה לה הסתכמו בכ-35 מיליון דולר, והיא מחזיקה בכ-12% ממניותיה. ככל הידוע, היילו השלימה באחרונה סבב גיוס, בו לקחה חלק גם דלק רכב, והיא מתכננת הנפקה בשנה הקרובה, אם כי עד כה לא הגישה תשקיף.

לפי דיווחי דלק רכב, במקביל להשקעותיה ביצע גם אגמון השקעות בהיילו בתנאים זהים, ב"סכומים שאינם מהותיים לקבוצה ונמוכים מסכומי ההשקעה של הקבוצה".

רווח של מאות מיליוני שקלים לאגמון מהשקעתו ב-REE

גיל אגמון הוא גם אחד המשקיעים הפרטיים הבולטים בחברת הסטארט-אפ לרכב חשמלי REE, שהנפקתה בבורסת נאסד"ק נסגרה בימים האחרונים לפי שווי של כ-3.2 מיליארד דולר.

שווי זה הפך את REE להנפקת האוטוטק הישראלית הגדולה ביותר אחרי מובילאיי, ומשקפת להחזקתו של אגמון, עם כ-6% מההון, שווי של כ-650 מיליון שקל (כ-200 מיליון דולר) - מה שככל הנראה צפוי לייצר לו רווח אדיר של מאות מיליוני שקלים "על הנייר".

 
  

מובילאיי, אגב, נחשבת להשקעת האוטוטק המוצלחת ביותר של דלק רכב עד כה, והיא הניבה לה לפני שנים אחדות רווח כולל לפני מס של קרוב לחצי מיליארד שקל.

להנפקת REE קדם השנה מיזוגה ל-SPAC בניו יורק של חברת אינוביז, המפתחת חיישני לייזר לתחום הרכב, אשר השלימה מהלך ששיקף לה שווי חברה של כ-1.4 מיליארד דולר.  בשנה שעברה ובתחילת השנה הנוכחית נהנתה דלק רכב מרווחים של כ-80 מיליון שקל מהשקעתה בחברה זו.

עלייה של כמעט 60% במניית דלק רכב השנה

פעילות הליבה של דלק רכב מתרכזת ביבוא מכוניות מדגמי מאזדה, פורד ו-BMW לישראל, אולם בשנים האחרונות הרחיבה את מנעד הפעילויות שלה, עם השקעות רחבות היקף.

נוכח סביבת הפעילות החיובית שלה, ואחרי שצלחה את משבר הקורונה בהצלחה, מניית דלק רכב טיפסה כמעט ב-60% מתחילת השנה ומשקפת לחברה שווי של 3.8 מיליארד שקל.

מלבד תחום האוטוטק, הקרוב לפעילות הבסיס שלה, ההשקעה המשמעותית ביותר שביצעה דלק רכב בשנים האחרונות הייתה בחברת איכות הסביבה ורידיס, וגם ממנה נהנתה מהצפת ערך משמעותית עם הנפקתה בבורסה בחודשים האחרונים, שבמסגרתה מכרה נתח ממניותיה תמורת כ-550 מיליון שקל.

מכירה זו שיקפה להשקעה של דלק רכב עליית ערך חדה של יותר מ-150% על סכום של כ-1 מיליארד שקל שביצעה ברכישת השליטה בורידיס לפני כשלוש שנים, לפי שווי של כ-1.4 מיליארד שקל, לעומת שווי חברה שהתקרב ל-3.6 מיליארד שקל "לפני הכסף" בהנפקתה.