רני צים השלים את רכישת קרנות הנאמנות ופעילות ני"ע של פסגות בתמורה ל-96 מיליון שקל

אחרי שרכשה 75% מהפעילות מידי אלטשולר שחם תמורת 309 מיליון שקל, וואליו קפיטל שבבעלות צים רכשה את יתרת 25% המניות

רני צים / צילום: מאיר אדרי
רני צים / צילום: מאיר אדרי

חודשיים לאחר שרכש 75% מפסגות קרנות הנאמנות ופסגות ני"ע בתמורה ל-309 מיליון שקל, השלים היום (ג') רני צים את רכישת 25% הנותרים בתמורה ל-96 מיליון שקל נוספים. צים, באמצעות וואליו קפיטל שבבעלותו, רכש את יתרת בית ההשקעות מידי חברת הגמל והפנסיה של אלטשולר שחם, שרכשה את פסגות מידי קרן אייפקס.

בתחילת חודש יוני רכשה וואליו קפיטל שלושה רבעים מפסגות קרנות נאמנות ופסגות ני"ע בסכום של 288 מיליון שקל. בנוסף, במסגרת העסקה שעל חתימתה פורסם לראשונה בגלובס, רכשה וואליו קפיטל את פסגות קומפס השקעות בתמורה כוללת בסך של כ-21 מיליון שקל.

על פי הדיווח של וואליו קפיטל לבורסה, חלקה בתמורה הכוללת בעסקת פסגות עומד על סך של כ-405 מיליון שקל על בסיס אפס מזומן ואפס חוב.

וואליו קפיטל מבצעת את הרכישה יחד עם קבוצת משקיעים בהובלתה, הכוללת בין היתר את יואן קדוש, קנלוב קפיטל (בניהולו של אוליביה קוניג) ובית ההשקעות HC WAINWRIGHT משקיעים נוספים מחו"ל, המביאים עימם נסיון בתחומי ההשקעות והפיננסים.

על פי הדיווח הערב, החברה הקימה חברה בת בבעלות מלאה - וואליו קפיטל וואן החזקות, אשר תחזיק את מניות חברות הבנות.

בנוסף, התקשרה וואליו קפיטל בהסכמים עם שותפים לפיהם, חברת הבת החדשה תנפיק מניות לשותפים על פי חלקם בהסכם הרכישה. ביום שני הגיעה החברה להסכמות עם צד שלישי לרכישת חלקו, אשר על פי ההסכם המקורי החזקותיו בחברות הבנות היה צפוי לעמוד על שיעור של כ-10%.

"אנחנו מסתכלים על החברה כפלטפורמה לבית השקעות. הכותרת שלנו בפסגות היא להחזיר עטרה ליושנה", אמר צים בשיחה עם גלובס מיד לאחר רכישת 75% מפעילות קרנות הנאמנות וני"ע של פסגות. "לא באנו לסיבוב של שנה או שנתיים, ואני לא מחפש לעשות סיבוב על העסקה ולא רוצה להתחיל למכור את הפעילות הלאה לגופים אחרים. כבר היום יש רווח בעסקה אבל אנחנו נשקיע באנשים, בפעילות, בארגון, בשוק ונייצר שיתופי פעולה עם הרבה גופים במשק. אנחנו רוצים להביא פעילויות וארומה אחרת לשוק".

"מותג פסגות נשאר, נשמר גם העובדים שנשארו בעבודה, אנחנו בהרגשה מאוד טובה לגבי היכולות שלה ומאמינים שנדע לשנות את מה שצריך לכיוונים שאנחנו רוצים", הוא הוסיף.

באלטשולר שחם גמל ופנסיה היו חייבים למכור את פעילות קרנות הנאמנות וני"ע של פסגות, מכיוון שכחברת גמל ופנסיה היא רשאית לעסוק רק בעולמות הגמל והפנסיה ואינה יכולה להחזיק בקרנות נאמנות או לעסוק בפעילות ני"ע. בשעות הערב דיווחו באלטשולר שחם על העסקה, וציינו כי לאחר השלמת ההסכם החדש, ובכפוף להשלמת ההסכם הראשון, תחדל פסגות מלהחזיק בחברות המיועדות למכירה, כלומר בכך סיימה אלטשולר שחם את מכירת נכסי פסגות. זאת לאחר שלפני כמה שבועות השלימה את מכירת חלק מנכסי הגמל והפנסיה שרכשה מאייפקס להראל, כחלק מהתנאים הרגולטוריים שנקבעו לאישור עסקת המכירה. בסופו של דבר נמכרו להראל נכסי פנסיה וגמל בסך של 185 מיליון שקל.