בורסות עולם | סיקור שוטף

נעילה מעורבת בוול סטריט; רובין הוד זינקה בכ-50%, מודרנה ב-8.4%

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 0.9% • מודרנה קפצה לקראת פרסום דוחותיה מחר • עונת הדוחות: קמטק, פלייטיקה וסאפיינס דיווחו על תוצאותיהן הרבעוניות, נובה ונייס יפרסמו מחר

הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי
הבורסה בניו יורק - וול סטריט / צילום: תמר מצפי

סקירת המסחר: דיווחים שוטפים, מגמות, מדדים, שערי מניות, אג"ח, מט"ח וסחורות והמלצות אנליסטים

 

 

23:00

נעילה מעורבת בוול סטריט. מדד הנאסד"ק רשם עלייה קלה ומנגד הדאו ג'ונס ירד בכ-0.9%. 

מניית רובין הוד בלטה בעלייה של כ-50% ומניית נובה-ווקס  קפצה בכ-19%. מנגד, AMC צנחה בכ-11%. 

20:50

מגמה מעורבת בוול סטריט. חוזה על נפט מסוג WTI רושם ירידה של 3.2% לרמה של 68.2 דולר לחבית.

בקרב המניות הישראליות בולטות לייבפרסון ופריון בירידות חדות. מנגד, פלייטיקה וסאפיינס עולות בחדות לאחר שפרסמו היום דוחות כספיים. 

שי זיגלמן, אנליסט בחדר המסחר של בנק הפועלים התייחס לדוחות הרבעון השני של סאפיינס ואמר כי "אנו סבורים שתוצאות ותחזיות סאפיינס שהתפרסמו היום מלמדים כי ההאטה בפעילות בארה"ב והשחיקה ברווחיות הינם זמניים. חזרתה הצפויה של סאפיינס השנה לקצב הצמיחה האורגנית המסורתי בהכנסות מעידה על חזרה לעסקים כמעט כרגיל. המודל העסקי של סאפיינס הוכיח את עצמו עד היום ויש לו את היתרונות שלו, ואנו לא סבורים שהתרחש שינוי משמעותי בקרב לקוחות סאפיינס בהעדפת הצעת הערך של Duck Creek על פני זו של סאפיינס. אנו סבורים כי בטווח הבינוני-ארוך תיתמך פעילות סאפיינס, כמו גם של מתחרותיה, מעליית קרנן של מגמות בתחום הביטוח: החלפת מערכות ה- Legacy, הטרנספורמציה הדיגיטלית, ויישום מערכות בענן. 
לנוכח התרשמותנו מפוטנציאל הצמיחה של פעילות סאפיינס והערכתנו כי המניה מתומחרת בזול אנו ממשיכים עם המלצת תשואת יתר ומחיר יעד של 38 דולר".

18:50

בורסות אירופה ננעלו בעליות של עד 0.9% . בוול סטריט המגמה מעורבת נמשכת כשמדד הנאסד"ק נסחר ביציבות ואילו הדאו ג'ונס יורד ב-0.9%. 

17:40

מגמה מעורבת עם נטייה לירידות בוול סטריט. באירופה רושמים המדדים המובילים עליות של עד 0.8%. 

מודרנה  ממשיכה במומנטום העליות ומתקדמת בעוד 5% לקראת פרסום דוחותיה מחר.

חברת יורוג'ן פארמה  הודיעה על  תוצאות כספיות לרבעון השני  של השנה, מן המוצר Jelmyto לטיפול בסרטן בדרכי השתן, שאושר לשיווק באפריל שנה שעברה. החברה רשמה הכנסות של 13 מיליון דולר, גידול של 70% לעומת הרבעון הראשון של 2021. ברבעון המקביל אשתקד טרם רשמה החברה הכנסות משמעותיות. 

שבוע לאחר הנפקת ריסקיפייד הישראלית בניו יורק, כאשר מחיר המניה כבר עלה ב-34% לעומת המחיר בהנפקה, החתמים שליוו את החברה להנפקה החליטו כצפוי לממש את האופציה ולרכוש עוד מניות במחיר שנקבע בה. החתמים רכשו כ-2.6 מיליון מניות במחיר של 21 דולר למניה, לעומת מחיר השוק שהוא כ-28.1 דולר, ובכך גדל היקף הגיוס של ריסקיפייד ב-55.1 מיליון דולר לסכום של כ-418 מיליון דולר.

16:50

יום המסחר בוול סטריט נפתח במגמה מעורבת במדדי המניות. מניית רובין הוד מזנקת בעוד 30%.  רובין הוד הונפקה ביום חמישי שעבר בנאסד"ק תחת הסימול HOOD. המניה תומחרה ב-38 דולר, הרף התחתון של טווח ההצעות, בימים הראשונים רשמה ירידות, אתמול זינקה וכעת היא נסחרת על כ-77 דולר. 

 בוול סטריט עדיין מתלבטים בנוגע לדירוג המניה, אך "אטלנטיק אקוויטיס" העניקה לה לקאת ההנפקה דירוג של "משקל יתר" ומחיר יעד של 65 דולר. המניה זכתה להבעת אמון מצד גורו ההשקעות קתי ווד, שרכשה כ-1.85 מיליון מניות רובין הוד ביום שישי, נוסף ל-1.3 מיליון שרכשה ביום חמישי. 

פלייטיקה  דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השני עלו ל-659 מיליון דולר לעומת 650 מיליון ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי עמד על 90 מיליון דולר בהשוואה להפסד של כ 139.6 מיליון דולר בתקופה מקבילה. 

14:40

דוחות ארה"ב: רשת בתי המרקחת CVS  הכתה את תחזיות האנליסטים בוול סטריט, כאשר רשמה הכנסות בהיקף של 72 מיליארד דולר (לעומת צפי ל-70 מיליארד), וכן רשמה רווח של 2.42 דולר למניה - בעוד שהצפי עמד על 2.06 דולר.

גם קראפט היינץ  עקפה במעט את התחזיות: רשמה הכנסות של 6.6 מיליארד דולר (לעומת צפי ל-6.5 מיליארד) ורווח מדולל למניה של 78 סנט (לעומת צפי ל-72 סנט).

התוצאות של ג'נרל מוטורס  עלו על התחזיות הן בשורת ההכנסות (34.1 מיליארד דולר לעומת אומדן של 30.9 מיליארד דולר) והן בשורת הרווח (1.97 דולר לעומת תחזיות לרווח של 1.69 דולר למניה).

חברת התרופות היפנית Eisai, שחברה לביוג'ן בפיתוח טיפול לאלצהיימר, דיווחה על תוצאות מצוינות ברבעון השני של השנה. החברה רשמה רוח למניה של 147 ין (1.35 דולר) לעומת תחזיות לרווח של 81 ין (74 סנט). גם בשורת ההכנסות היא הכתה את התחזיות, כאשר רשמה הכנסות בהיקף של 199 מיליארד ין (1.82 מיליארד דולר) בעוד שהצפי בשוק היה 174 מיליארד ין (1.59 מיליארד דולר).

14:10

המסחר באירופה עדיין מתקיים במגמה חיובית. מדד דאקס מתחזק ב-0.7%, כאשר את העליות מובילות אינפיניון טכנולוג'יס שמטפסת 4% במחזור מסחר גבוה מאוד, BMW שמתחזקת ב-1.3% וסימנס שעולה 1.7%. מדדי פוטסי וקאק מתקדמים ב-0.4% כל אחד.

במסחר על החוזים העתידיים בוול סטריט נרשמות ירידות קלות. החוזים על הדאו ג'ונס יורדים בקרוב ל-0.2%, החוזים על S&P 500 יורדים ב-0.1% ואילו החוזים על הנאסד"ק נסחרים ביציבות, עם תנודות קלות מעלה.

בגזרת הנפט שוב נרשמות ירידות קלות. נפט מסוג WTI מאבד 1.1% ויורד מתחת לרף ה-70 דולר לחבית. נפט מסוג ברנט נסוג ב-0.8%, לרמה של 71.8 דולר לחבית.

12:52

חברת התוכנה הישראלית סאפיינס , שנסחרת גם בנאסד"ק, פירסמה את תוצאותיה לרבעון השני, ומהן עולה שההכנסות (Non-GAAP) עלו ב-23.6% לכ-115 מיליון דולר, לעומת 93.1 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הרווח הנקי המיוחס לבעלי המניות של החברה (Non-GAAP) עלה ב-19.7% ל-16 מיליון דולר (29 סנט למניה בדילול מלא), בהשוואה ל-13.3 מיליון דולר (26 סנט למניה) ברבעון המקביל אשתקד.

12:19

בורסות אירופה רושמות עליות שערים. מדד דאקס מתחזק ב-0.6%, קאק עולה 0.5% ופוטסי מתחזק ב-0.3%. BMW ממשיכה לטפס בפרנקפורט, דויטשה בנק נסחר ביציבות ואדידס עולה 1.4%. בלונדון בולטת חברת הנדל"ן טיילור ווימפי שמתקדמת 3.1% במחזור מסחר גבוה מהרגיל.

החוזים על מדדי וול סטריט נסחרים במגמה מעורבת. בטרום המסחר בולטת מנייתה של אפליקציית המסחר המקוון רובין הוד, שמזנקת מעל 7%. 

הבורסות באסיה, פרט לטוקיו, ננעלו בעליות שערים. מדד הונג קונג עלה בכמעט 0.9%, שנחאי התחזקה ב-0.8% ושנזן ב-1.7%. גם בטייוואן ודרום קוריאה נרשמו עליות.

לקראת החלטת הריבית של הבנק המרכזי בבריטניה מחר, איתי יושע מחדר המסחר של בנק הפועלים מסביר כי "הציפייה הרחוקה של השוק להעלאת ריבית ראשונה הינה רק לקראת סוף שנת 2022. חלק מחברי הוועדה המוניטרית בבנק המרכזי אמנם תומכים בעד סיום תוכנית ההרחבה הכמותית אך רוב הוועדה מאמינה שנתוני האינפלציה האחרונים והצפויים הם זמניים. ההערכה היא שרכישות האג"ח לא יסתיימו לפני דצמבר השנה והיקף הרכישות יעמוד על כ-900 מיליארד פאונד כמתוכנן. הפאונד ממשיך להתחזק כנגד הדולר ונסחר סביב 1.39 דולר לפאונד. בבריטניה יש במהלך השבוע האחרון בממוצע כ-25 אלף מקרי הדבקה ביום וקרוב ל-1.9 מיליון אזרחים עדיין נמצאים בחל"ת".

10:20

יום המסחר בבורסות אירופה נפתח במגמה חיובית, כאשר מדד דאקס מטפס 0.6%, הקאק והפוטסי עולים ב-0.4% וגם בשאר הבורסות העיקריות נרשמות עליות שערים.

בולטות לחיוב מניות הבנקים והרכב באירופה, למשל בגרמניה BMW  מטפסת 1.5% ודויטשה בנק  עולה 0.9%, בלונדון נרשמות עליות אצל לוידס , סטנדרט צ'רטרד , רולס רויס , ברקליס  ו-HSBC, בפריז הבנק סוסייטה ג'נרל  מטפס 1.5% וגם אצל קרדיט אגריקול  ורנו  נרשמות עליות.

באסיה, המסחר בטוקיו ננעל בירידה של 0.2%, הבורסה בשנזן עלתה ב-1.6%. בשנחאי והונג קונג עדיין מתקיים מסחר במגמה חיובית.

9:10

בית ההשקעות אופנהיימר עדכן את סקירתו לחברת סולאראדג'  - שהציגה תוצאות חזקות לרבעון השני 2021 וסיפקה תחזית מעל הצפי לרבעון הבא. "החברה שומרת על יציבות בשיעור הרווח הגולמי, על אף עליית מחירי השבבים ועלויות תובלה, הודות לניהול מוקפד של שרשרת האספקה ובניית מלאים מראש. יתרה מזו, החברה החלה באספקות הראשוניות של מוצר EnergyHub משולב ממיר וסוללה, עם חוזי אספקת סוללות לקיבולת כוללת של 1 גיגה וואט לשנת 2022, וצפי להאצה בייצור סוללות עצמאי לאחר מכן. האנליסטים של אופנהיימר מעריכים את פוטנציאל ההכנסות מייצור סוללות עצמי במפעל בקוריאה בכ-300-400 מיליון דולר מעבר לתחזית, אך בשלב הנוכחי שומרים על המלצת Perform הנייטרלית".

לאומי פרטנרס עדכנו את המלצתם למניית טאואר . אנליסט הטכנולוגיה עמרי לפידות עידכן את מחיר היעד למניית טאואר ל-32.9 דולר, מחיר המשקף אפסייד של 12.3%: "דוחות הרבעון היו מעל לקונצנזוס וכן החברה הגדילה תחזיות מעל לציפיות השוק ברבעון הבא, דבר המציג את תחילת הפירות הצפויים מביצוע הרחבות הקווים הקיימים. האמור משקף להערכתנו את הביקושים הגבוהים הקיימים כיום בשוק הסמיקונדוקטור. הן הרווח הגולמי והן הרווח התפעולי הציגו שיפור אל מול השנה האחרונה, ובהתאם לתחזיות החברה בנוגע לצמיחה אנו מניחים כי ימשיכו להציג שיפור משמעותי יותר במהלך המחצית השנייה של 2021, כאשר הרחבות הקווים הנוכחית מספקת רוח גבית להמשך צמיחה משמעותית בתוצאות החברה בעתיד הקרוב. אנו מעניקים למניה מחיר יעד של 32.9 דולר בהמלצת BUY".

8:08

בורסות אסיה רושמות בעיקר עליות שערים הבוקר, כאשר שנחאי מתחזקת ב-0.6%, שנזן עולה ב-0.9% ומדד ההנג סנג מטפס 1.5%.

מנגד, מדד ניקיי בטוקיו נחלש ב-0.3%, בין השאר בעקבות ירידות חדות במחזורים גבוהים של Sojitz Corp, סומיטומו כמיקלס, קוואסאקי ומארובני קורפ. יחד עם זאת, Z הולדינגס ( לשעבר יאהו! יפן קורפוריישן) מזנקת כמעט 10% במחזור מסחר עצום, לאחר שפרסמה תוצאות רבעוניות חזקות עם צמיחה נאה ברווחיה.

עוד בגזרת הדוחות: היום לפני פתיחת המסחר בארה"ב יתפרסמו דוחות ג'נרל מוטורס  וקראפט היינץ , במהלך היום יתפרסמו דוחות CVS , פוקס  ו-MGM , ועם סיום המסחר יפרסמו בוקינג  ואובר . בין הישראליות שגם יפרסמו תוצאות היום: פלייטיקה , מאנדיי , למונייד  ואבן קיסר . באסיה יתפרסמו דוחות סוני, הונדה, איסוזו, ימאהה ועוד.

כיומיים לאחר שמחיר הנפט נחתך ביותר מ-3%, נרשמת יציבות יחסית בגזרה. נפט מסוג WTI נחלש ב-0.1% וכעת נסחר ברמה של 70.5 דולר לחבית, נפט מסוג ברנט מתחזק בשיעור דומה, לרמה של 72.5 דולר לחבית. אתמול ירידת מחיר הנפט גררה את מדד נפט וגז 2.9% למטה.

בשוק הקריפטו נרשמות ירידות שערים קלות, והביטקוין אט אט מוחק את העלייה המרשימה שרשם בשבוע שעבר. כעת הוא נסחר תמורת פחות מ-38 אלף דולר, ירידה של כ-4,000 דולר בתוך מספר ימים.