התחדשות עירונית: חברת למיר רוכשת בניין ברחוב אבן גבירול ב-65 מיליון שקל

המבנה שימש בעברו כאגף השיקום של משרד הביטחון  • שטח הבניין כ–1,500 מ"ר והחברה רכשה אותו מקרן גנדיר של משפחת רקאנטי • בחברה אומרים כי בכוונתם לבנות מגורים מעל קומת מסחר, כך שהבניין יכלול 31 דירות במקום המשרדים הקיימים, ביניהן שלוש דירות פנטהאוז

אבן גבירול 10, תל אביב / צילום: איל יצהר
אבן גבירול 10, תל אביב / צילום: איל יצהר

סיפור הפרויקט:

חברת למיר, מבעלי חברת יפו-תל אביב, רכשה את בניין אבן גבירול 10 בתל אביב ב־65 מיליון שקל. הרכישה בוצעה יחד עם האחים יפת. המבנה שימש בעברו כאגף השיקום של משרד הביטחון ולאחר מכן מטה של עמותת נט"ל - המסייעת לנפגעי טראומה על רקע לאומני. שטח הבניין כ-1,500 מ"ר והחברה רכשה אותו מקרן גנדיר של משפחת רקאנטי.


התוכנית:

לדברי השותפים בחברה, בכוונתם להרחיב את הבניין ולהוסיף בין שתיים לארבע קומות, כך שלאחר השיפוץ יכלול שבע עד תשע קומות. בחברה אומרים כי בכוונתם לבנות מגורים מעל קומת מסחר, כך שהבניין יכלול 31 דירות במקום המשרדים הקיימים, ביניהן שלוש דירות פנטהאוז. האדריכל הוא אלישע רובין.

צורי סעדה, הבעלים, מספר: "הבניין שימש את נט"ל, ולי יש קשר מאוד קרוב לעמותה. זו קצת סגירת מעגל ויש בזה הרבה מעבר לעוד בניין בעיר. הבעלים של הנכס היה חברה בבעלות יהודית רקנאטי. כרגע זה משמש כמשרדים לנו ללמיר עצמה, ויושכר, ובעתיד יתוכנן למסחרי עם מגורים מעל, והשאיפה היא לצרף לפחות עוד חלקה אחת צמודה.
אנחנו רוצים לנצל את תוכנית אבן גבירול וכל מה שהיא נותנת. הבניין כשלעצמו הוא סיפור מעניין, אם הקירות היו יודעים לדבר הם היו מספרים הרבה על האנשים שעברו שם".

החברה:

למיר פעילה בתל אביב מאז 2008, ונמצאת בבעלות סעדה ויחזקאל רוזנצוויג. היא מחזיקה 50% בחברת יפו תל אביב. סעדה: "החברה מחזיקה היום בתשעה או עשרה נכסים בלב העיר, חלקם הגדול לשימור. סיימנו לפני פחות משנה בניין ביהודה המכבי, כרגע מסיימים (עם שותפים) בניין יפהפה במונטיפיורי 19, שהוא לשימור. יש ביקוש לדירות בבניינים לשימור, בעיקר הקומות שבהן התקרות גבוהות, לפחות 3 מטר. במונטיפיורי יש תקרה בגובה 3.8 מטר. מחיר דירה של 130 מ"ר הוא כמעט 10 מיליון שקל - יותר מ-75 אלף שקל למ"ר.

"אנחנו מתחילים עכשיו בניין בשינקין פינת מלצ’ט שרכשנו מאאורה. קנינו אותו בשיא הקורונה וזו הייתה אחת העסקאות הכי טובות בתל אביב אף שזה היה נראה מטורף".

מה לגבי חניה?
"אני משתדל שלא יהיו לי בניינים בלי חניה. במחיר הזה לא מוכרים דירות בלי חניה. דירות בלי חניה מגרדות את ה-60 אלף שקל מלמטה, לא יותר מזה. במלצ’ט יש יותר מחניה אחת לדירה. אנחנו חופרים למטה ועושים חניון רובוטי.

"אלה לא משקיעים שמחפשים דירות קטנות שיוכלו להשכיר, אלא משפרי דיור שמחפשים תכנון מיוחד ופסיליטיז גבוהים. לא עושים חשבון של תשואה אלא קונים נכס לגור".

באבן גבירול יש קומה מסחרית למטה. איך זה יעבוד?
"גם הבניין בשינקין כולל קומה מסחרית. הגבלתי את המסחר למטה למסחר יבש, בגדים או פרפורמריה, שלא יפריע לדיירים, וזה הרגיע את הדיירים שלא הולך להיות ריח ולא התקהלויות בלילה. כדי להבטיח זאת מכניסים סעיף בחוזה ברישום הבית המשותף".

מה דעתך על ההצעה בחוק ההסדרים להכניס קומה ציבורית בתוך בניין מגורים?
סעדה: "זה יכול לעבוד אם תהיה קומת מסחר למטה, שטחים ציבוריים, משרדים ורק מעל זה מגורים. בבניינים קטנים זה לא רלוונטי. גם לעירייה לא יהיה עניין בקומה של 200 מ"ר. זה קטן מדי. היא תעדיף לקבל כסף במקום זה".