משרד התקשורת פותח במאבק נגד מפעילי התקשורת הפירטיים

מפעיל תקשורת פירטי שלא יסדיר את פעילותו בתוך שלושה חודשים - יופעלו נגדו אמצעי אכיפה נוקשים

שר התקשורת יועז הנדל. פותח במאבק / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"
שר התקשורת יועז הנדל. פותח במאבק / צילום: אלכס קולומויסקי, "ידיעות אחרונות"

משרד התקשורת פותח במאבק נגד מפעילי תקשורת פירטיים. המשרד החליט כי בעוד שלושה חודשים, מפעיל פירטי שלא יכשיר את פעילותו ויקבל רישיון כחוק - המשרד יפעל נגדו בכל הכוח. מפעיל שיסדיר את פעילותו - המשרד ישקול להעניק לו תקופת חסד כדי להסדיר את פעילותו באמצעות שימוש חוקי בתשתיות.

שר התקשורת יועז הנדל אמר היום (א') במסיבת עיתונאים כי היעדר המנהיגות בשנים האחרונות הביא לאובדן שליטה בכל התחומים ולפשיעה כלכלית. "כחלק מהכאוס הזה נפרסו רשתות פירטיות שמסכנות חיי אדם. מתקיימת גניבה משמעותית, והלכה למעשה אנחנו מצמצמים את היכולת שלנו לפרוס באותם אזורים. בעצם אותם תושבים ניזוקים כתוצאה מהחברות האלה. למשרד התקשורת יש אחריות, ואנחנו ניכנס ונעשה מעשה. חברות פירטיות יקבלו הזדמנות להסדיר את פעילותן עד נובמבר, ואם לא, הן ימצאו את עצמן מול אכיפה נוקשה".

לדברי הנדל, "המטרה היא לחבר את המגזר (הערבי והדרוזי) לתקשורת, כדי שיקבלו את אותם תנאים, אבל חייבים לוודא שפירטיים לא יהיו פה. כדי שלאזרחים יהיו תשתיות תקשורת טובות, אנחנו נפעל כדי שהרשתות הפירטיות יפסיקו לעבוד. לא נגעו בזה שנים, ואנחנו מתכוונים לשים לזה קץ".

לדבריו, "את התופעה של רשתות פירטיות אנחנו מכירים הרבה מאוד זמן. הן גונבות את החיבור, פוגעים בשמורות טבע, ראיתי כפרים בצפון שכל עמודי התקשורת הגיעו מהרשות הפלסטינית. מסכנים חיי אדם. נאה דורש נאה מקיים, ואני רואה את עצמי אחראי לכל האזרחים ואזורים אחרים בפריפריה, ודווקא שם קשה מאוד לצמצם פערים. לכן מעבר לקרן התמרוץ שאנחנו הפעלנו כדי לאפשר פריסת סיבים, אנחנו מאפשרים גם קבלת רישיון מיוחד עם הפחתת דרישות וכו', זאת אומרת שאין סיבה שכל חברה שרוצה לעבוד לא תפעל. מי שיבוא עד אוקטובר + נסדיר אותו, ומי שלא - נפעל בעוצמה נגדו. בנוסף לזה אנחנו ננסה ככל שניתן לעזור לכל חברה שתרצה שילוו אותה".

הנדל אמר כי הוא עירב בתהליך את חברי הקואליציה מרע"ם. 

עוד אמר שר התקשורת כי "העובדה שפוליטיקאים דרשו לבטל אכיפה היא משהו בלתי נתפס. הלקח המרכזי שלי הוא שקודם כל צריך איזונים ובלמים מול הפוליטיקאים. אני מסתכל על מה שקרה, ואני רואה בעיקר דגלים אדומים. זה נגרם בגלל אי-קבלת החלטות, וכאשר פוליטיקאי פוחד לנתק רשת פירטית, יש פה בעיה הרבה יותר גדולה ממה שמתרחש במשרד התקשורת".