סין מחזירה את הגבלות הקורונה; החשש מירידה בביקושים לדלק מפיל את הנפט

העלייה בתחלואה בסין הביאה לביטולי טיסות, אזהרות מסע ל-46 ערים ולהגבלות על תחבורה ציבורית באזורים נרחבים • המשקיעים חוששים מירידה דרמטית בביקושים לדלק - הנפט צונח ב-4%

הפקת נפט / צילום: Shutterstock, Richard Thornton
הפקת נפט / צילום: Shutterstock, Richard Thornton

מחירי הנפט נחתכים היום ביותר מ-4%, בין השאר מתוך חשש בשווקים הגלובליים שמגבלות חדשות הקשורות לנגיף הקורונה באסיה, ובמיוחד סין, עלולות לעצור את ההתאוששות העולמית בביקוש לדלק.

החוזים העתידיים על נפט מסוג ברנט יורדים בשעה זו ב-4.1% (ל-67.7 דולר לחבית), בהמשך לאחר ירידה של 6% בשבוע שעבר. החוזים העתידיים על הנפט האמריקאי (WTI) יורדים בשיעור גבוה יותר של 4.3%, לרמה של 65.3 דולר לחבית. זאת, בהמשך לירידה של 7% בשבוע שעבר - הירידה השבועית התלולה ביותר זה 9 חודשים.

סין היא צרכנית הנפט השנייה בגודלה בעולם, כך שהגבלות חדשות במדינה בהחלט מהוות גורם מרכזי שמעיב על התחזית לצמיחת הביקושים. ההגבלות החדשות כוללות ביטול טיסות, אזהרות מסע ב-46 ערים וכן מגבלות על תחבורה ציבורית ושירותי מוניות ב-144 אזורים במדינה, שבהם התחלואה הגבוהה ביותר.

מדובר בשיעור התפשטות הקורונה הגבוה ביותר בסין מאז פרוץ המגפה בסוף 2019. הבוקר דווח בסין על 125 מקרים חדשים של מאומתי קורונה, לעומת 96 אתמול. התפרצותה המחודשת של המגפה הביאה גם לירידה בביצועים בסין, בהם צמיחת יצוא ויבוא איטית יותר מהצפוי בחודש יולי.

לדברי מודי שפריר, האסטרטג הראשי של מזרחי טפחות, ירידת מחירי הנפט וייסוף השקל צפויים להוריד את מחירי הדלקים בספטמבר ולהוריד את המדד בכ 0.03-0.05%.