חוזרים למשרדים: רבעון חזק לאמות, העלתה את התחזיות להמשך השנה

המשק חזר לשגרה, ההקלות לשוכרים נותרו מאחור: חברת הנדל"ן המניב רשמה עלייה של 15% בהכנסות משכירות נטו במהלך הרבעון השני, גם הרווחים צמחו • תחלק דיבידנד בהיקף של יותר מ-100 מיליון שקל

בניין תוצרת הארץ (ToHa) תל אביב / צילום: אמיר מאירי
בניין תוצרת הארץ (ToHa) תל אביב / צילום: אמיר מאירי

חברת הנדל"ן המניב אמות  פירסמה היום (ב') את תוצאותיה לרבעון השני של השנה, וחזרת המשק לשגרה ניכרת בהן היטב. החברה, שבין נכסיה מגדלי משרדים רבים וכן שטחים מסחריים, בהם קניון קריית אונו, מגדל ToHa1 ומגדל אטריום ברמת גן, רשמה זינוק בהכנסות התפעוליות נטו (NOI) וברווח התזרימי התפעולי (FFO).

בשורה התחתונה, החברה רשמה רווח נקי רבעוני של 196 מיליון שקל לעומת 9 מיליון שקל בלבד בתקופה המקבילה אשתקד. הגידול נבע מעליית שווי הוגן ברבעון בסך 127 מיליון שקל (בעיקר בעקבות עליית המדד) לעומת הפחתת השווי ההוגן ברבעון המקביל בסך 108 מיליון שקל (עקב השפעת משבר הקורונה על נכסים מסחריים וירידת המדד).

ה-NOI ברבעון השני צמח בכ-15% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, שיא המגפה, והסתכם בכ-193 מיליון שקל. ה-NOI מנכסים קיימים עמד על 188 מיליון שקל, גם כאן מדובר בעלייה של כ-15% ביחס לשנה שעברה.

ה-FFO הרבעוני עמד על כ-145 מיליון שקל, גידול של 27% בהשוואה לשנה הקודמת. ה-FFO למניה הסתכם ב-35.2 אגורות, כ-17% מזה שנרשם בשנה שעברה (בעוד שמספר המניות המשוקלל צמח ב-8%).

לאור התוצאות, החברה עידכנה כלפי מעלה את תחזיותיה לשנת 2021. כעת היא מעריכה שה-NOI ינוע בטווח שבין 750 ל-770 מיליון שקל, ושה-FFO יגיע ל-550 עד 560 מיליון שקל. בדוחות צוין שהתחזית לא לוקחת בחשבון פגיעה אפשרית כתוצאה מהטלת סגרים נוספים במהלך השנה.

מניית החברה מטפסת בשעה זו כ-1% בבורסה, ונסחרת בשווי שוק של כ-8.8 מיליארד שקל. מאז תחילת 2021 מנייתה של אמות התחזקה בכ-21%, אם כי ברבעון האחרון היא במגמת ירידה.

מנכ"ל החברה שמעון אבודרהם ציין שבחודשים האחרונים יש גידול במספר המועסקים שחזרו לעבודה במגדלי המשרדים ועלייה בפדיונות במרכזים המסחריים. עוד ציין כי "בתחום המשרדים ניכרת עלייה בהתעניינות מצד שוכרים וגידול חד בביקושים לשטחים, בדגש על מרכז העסקים של תל אביב. שיעור התפוסה הכללי נותר גבוה ונתוני חידושי החוזים ומימושי האופציות לרבעון השני משקפים גידול קל בשכר הדירה למ"ר".