טרה | בלעדי

מנכ"ל טרה יהודה פורטה פורש. הכירו את האיש שיחליף אותו

לאחר כ-30 שנה בחברה המרכזית, פורטה מסיים את תפקידו ויוצא לגמלאות • טל וזנה, שמכהן כמשנה למנכ"ל, ייכנס לתפקיד מנכ"ל טרה בתום תקופת חפיפה עם פורטה

טל וזנה / צילום: יח״צ החברה המרכזית
טל וזנה / צילום: יח״צ החברה המרכזית

מנכ"ל טרה יהודה פורטה הודיע על פרישה. בהודעה שנשלחה לעובדים הוא כותב: "בימים אלה אני מתוכנן לפרישה לגמלאות, ואחת הפעולות שיש לבצע היא העברת ניהול טרה בצורה מסודרת ומאורגנת לבא אחריי". פורטה ציין כי יעביר את הניהול לטל וזנה, "שאני בטוח שיצעיד את טרה לשיאים חדשים שהחברה כל-כך זקוקה להם" .

פורטה נכנס לתפקיד מנכ"ל טרה ב-2019 אחרי פרישתו של טל רבן. פורטה מסיים את תפקידו לאחר כ-30 שנה בחברה המרכזית לייצור משקאות קלים. בעבר הוא שימש כמנכ"ל נביעות וכמנהל ההנדסה הראשי של החברה. כמו כן, שימש בעברו כמנכ"ל חברת האריזות אמרז.

וזנה משמש כיום כמשנה למנכ"ל טרה, והוא ייכנס לתפקיד המנכ"ל בתום תקופת חפיפה עם פורטה. וזנה שימש בעברו במספר תפקידי ניהול בכירים בשוק המזון הישראלי, ובהם מנהל מחלבות טנא נגה רחובות, מנהל ההקמה מחדש של מחלבות תל יוסף של תנובה, מנהל מפעל טמפו ועוד.

בתקופת כהונתו של פורטה ביצעה טרה מהלכי שיווק חדשנים, ובהם השקת גבינה צהובה נעם בטעמים, השקת יוגורט מולר אקטיב מועשר בחלבון, השקת חלב נטול לקטוז וחלב מועשר בויטמין D ועוד. בתקופה זו מכירות טרה בשוק החלב צמחו בכ-6.5% (סטורנקסט), וכן נרשמה צמיחה משמעותית בקטגוריית משקאות החלב, באריזות משפחתיות, בהן צמחה טרה בנתח השוק מ-13% ל-20%.

ניר לוינגר, מנכ"ל קבוצת ישראל של החברה המרכזית, מסר: "אני משוכנע כי הניסיון העשיר והידע הרב של טל וזנה בעולם המזון הישראלי יסייעו לו בהובלת טרה ליעדים הבאים שלה בשוק החלב. כמו כן, אני רוצה להודות ליהודה פורטה על תרומתו העצומה לחברה המרכזית בכלל ולמחלבת טרה בפרט. החדשניות לצד הפיתוחים הטכנולוגים להם היה שותף ילוו את טרה עוד שנים רבות".