דוחות ראשונים לטאבולה כחברה ציבורית: צמיחה בהכנסות והעלאת תחזית שנתית

חברת המלצות התוכן פרסמה דוחות ראשונים מאז שמוזגה ל-SPAC והחלה להיסחר בנאסד"ק • הוצאה של 78.5 מיליון דולר בתגמול ההוני לעובדים העבירה את החברה להפסד • בנטרול הוצאות שונות, ה-EBITDA צמח ב-17% ל-40.8 מיליון דולר

חמי פרס ואדם סינגולדה בהנפקת טאבולה בנאסד''ק / צילום: טאבולה
חמי פרס ואדם סינגולדה בהנפקת טאבולה בנאסד''ק / צילום: טאבולה

חברת המלצות התוכן טאבולה  פרסמה את הדוחות הכספיים הראשונים שלה כחברה ציבורית - כחודש וחצי לאחר שהצטרפה לנאסד"ק במסגרת מיזוג לחברת SPAC.

טאבולה דיווחה על צמיחה של 22.9% בהכנסות בהשוואה לרבעון המקביל, לרמה של 329 מיליון דולר - גבוה מתחזית החברה שהייתה ל-315-320 מיליון דולר. הרווח הגולמי ex-TAC - למעשה, ההכנסות נטו של טאבולה, בנטרול עלויות רכישת טראפיק - צמח ב-18.2% ל-117 מיליון דולר, גם במקרה זה גבוה מהתחזיות שהיו ל-108-113 מיליון דולר.

גידול ניכר בהוצאות התגמול ההוני לעובדים (ככל הנראה על רקע ההנפקה והעלייה במספר העובדים), לרמה של 78.5 מיליון דולר, וכן עלויות הקשורות לרכישה עליה דיווחה טאבולה לאחרונה בסך 7 מיליון דולר, העבירו את החברה להפסד נקי בסך 61.4 מיליון דולר, לעומת רווח נקי של 12.9 מיליון דולר ברבעון המקביל. בניכוי הוצאות אלה וסעיפים חשבונאיים נוספים, ה-EBITDA - רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות, צמח ב-17% ל-40.8 מיליון דולר.

במחצית הראשונה של 2021, הכנסותיה של טאבולה היו 632 מיליון דולר, צמיחה של 15.5% לעומת התקופה המקבילה ב-2020 והרווח הגולמי ex-TAC צמח ב-32.7% ל-223 מיליון דולר. ההפסד הנקי הסתכם ב-42.8 מיליון דולר לעומת 10.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה, וה-EBITDA הסתכם ב-74.3 מיליון דולר, עלייה של 124%. במהלך התקופה, טאבולה ייצרה כ-14 מיליון דולר מפעילות שוטפת ובסיום התקופה היו לה בקופה כ-585 מיליון דולר. החברה דיווחה לאחרונה על רכישה גדולה, של חברת Connexity מארה"ב בתמורה ל-800 מיליון דולר בעסקה משולבת של מזומן ומניות. החברה הנרכשת מרחיבה את פעילותה של טאבולה לשוק המסחר המקוון.

צופה צמיחה של 11% בהכנסות השנתיות

במבט קדימה, טאבולה צופה הכנסות של 325-328 מיליון דולר ברבעון השלישי, רווח גולמי ex-TAC של 115-117 מיליון דולר ו-EBITDA בגובה 33-34 מיליון דולר. התחזית השנתית מתעדכנת כלפי מעלה: החברה צופה הכנסות של 1.316-1.323 מיליארד דולר המהוות צמיחה של כ-11% לעומת 2020. הרווח הגולמי ex-TAC יגיע ל-468-472 מיליון דולר, צמיחה של 22%-23% וה-EBITDA יצמח ב-41%-44% לרמה של 150-153 מיליון דולר.

אדם סינגולדה, מנכ"ל ומייסד טאבולה, מסר עם פרסום הדוחות: "אני שמח לשתף שתוצאות הרבעון השני כללו צמיחה ורווחים שעקפו את הציפיות שלנו, כאשר אנו ממשיכים להגדיל את מספר השותפים הפבלישרים שלנו, עם שותפויות חדשות עם BBC, Hearst, SheMedia ואחרים". הוא הוסיף כי על רקע המגמות הנוכחיות, בחברה חשים ביטחון להעלות את התחזית ל-2021 בכל הפרמטרים, וכן כי יחד עם Connexity, טאבולה ממוצבת היטב לקראת עתיד חזק, עם שוק נרחב יותר והיצע גדול יותר.

במכתב למשקיעים שפורסם לצד הדוחות, סינגולדה הוסיף כי טאבולה מצפה לצמיחה של מעל 30% ברווח הגולמי ex-TAC בשנת 2022 על בסיס פרופורמה. העסקה צפויה להיסגר במהלך הרבעון השלישי.

סינגולדה ציין כי מספר עובדי טאבולה גדל מ-1,383 בסוף הרבעון הראשון ל-1,442 בסוף הרבעון השני, ולדבריו מדי יום החברה מקבלת קורות חיים של 320 איש. "הרבעון השני של 2021 היה הרבעון עם הכי הרבה אירועים מאז שהקמתי את טאבולה", כתב סינגולדה.