לוויתן של מזומנים: תפוקת מאגר הגז הוכפלה והרווח של דלק קידוחים נסק

דלק קידוחים סיימה את הרבעון השני עם רווח נקי של 122 מיליון דולר - צמיחה של כ-250% • המנכ"ל יוסי אבו: "גז טבעי יהיה הדלק המרכזי במשק הישראלי בטווח הנראה לעין"

קידוח מאגר לוויתן / צילום: אלבטרוס
קידוח מאגר לוויתן / צילום: אלבטרוס

הגדלת מכירות הגז ממאגר לוויתן ממשיכה לייצר רווחים גבוהים לשותפות דלק קידוחים, שמחזיקה בכ-45% מהמאגר. דלק קידוחים דיווחה ביום א' כי סיכמה את הרבעון השני של 2021 עם רווח נקי של 122 מיליון דולר, המשקף צמיחה של כ-250% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

העלייה ברווח מיוחסת בעיקר לגידול במכירות הגז הטבעי ממאגר לוויתן, שהסתכמו במהלך הרבעון השני לכ-2.8 BCM (מיליארד מטר מעוקב), לעומת כ-1.4 BCM ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות דלק קידוחים ברבעון השני הסתכמו ב-222 מיליון דולר, צמיחה של כ-95% בהשוואה לרבעון המקביל.

בנטרול תמלוגים, צמחו ההכנסות נטו ב-94% ל-189 מיליון דולר. לדברי דלק קידוחים, הפקת הגז הטבעי ממאגרי לוויתן ותמר הגיעה במהלך החודשים האחרונים לרמת הפקה מקסימלית ולניצול מלא של התשתית הקיימת .

הרווח הנקי שנרשם בפעילות מאגר לוויתן הסתכם ברבעון ב-85 מיליון דולר, לעומת כ-5 מיליון דולר בלבד ברבעון המקביל. הרווח הנקי מתמר (החזקה של 22% במאגר הצפויה להימכר בקרוב ומסווגת בדוחות כ"פעילות מופסקת") הסתכם ב-37 מיליון דולר.

הרווח הנקי צמח בכ-100% במחצית

את המחצית הראשונה של 2021 סיימה דלק קידוחים עם הכנסות של 438 מיליון דולר, או  373 מיליון דולר בנטרול תמלוגים, המשקפות צמיחה של 71% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם כאן העלייה נזקפת בעיקר לגידול בכמויות הגז הטבעי
שנמכרו ממאגר לוויתן, מסך של כ-3.1 BCM בתקופה המקבילה אשתקד לכ-5.5 BCM במחצית 2021.

הרווח הנקי במחצית צמח   ב-98% והגיע ל-237 מיליון דולר, כאשר הרווח הנקי מפעילות לוויתן התסכם ב-178 מיליון דולר, וזאת לעומת 36 מיליון דולר בלבד בבמחצית 2020.  הרווח שתרם מאגר תמר לדלק קידוחים עמד במחצית על 59 מיליון דולר לעומת כ-84 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים, אמר כי ״זהו העשור של דלק קידוחים. התזרימים הצפויים ממאגר לוויתן יאפשרו למשקיעים שלנו ליהנות הן מתשואת דיבידנד והן מצמיחה כתוצאה מהרחבת הפעילות".

עוד לדבריו, "נדירות החברות במשק הישראלי הנהנות מתזרימי מזומנים ריאליים ונזילות כזאת לטווח ארוך. ג ז טבעי יהיה הדלק המרכזי במשק הישראלי בטווח הנראה לעין. העלייה המהותית בביקושים לחשמל כתוצאה ממעבר לרכבים חשמליים, הפסקת הייצור בפחם וחשמול הרכבת יגרמו להגדלת הביקושים לגז טבעי, גם בהינתן כניסה מאסיבית של אנרגיות מתחדשות".

תוכנית לרכישה עצמית של אג"ח בעד 100 מיליון ד'

דלק קידוחים, הנמצאת בשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה (54%), נסחרת בבורסה בת"א לפי שווי של 5.6 מיליארד שקל, לאחר עלייה של כ-25% מתחילת השנה. עם זאת, בשלוש השנים האחרונות איבדה השותפות כ-36% מערכה.

לדלק קידוחים איגרות חוב מסדרה א' בהיקף של 1.28 מיליארד שקל, שנסחרות בבורסה ושיעמדו לפירעון ב-31 בדצמבר השנה. לנוכח עתודות המזומנים שבידי השותפות והפירעון הקרוב של האג"ח, אישר דירקטוריון דלק קידוחים תוכנית לרכישת אג"ח א' בהיקף של עד 100 מיליון דולר.

בדלק קידוחים ציינו עם פרסום הדוחות, כי "בשמונה השנים האחרונות שולמו לקופת המדינה כ-15 מיליארד שקל תמלוגים ומסים הודות להפקת הגז מתמר ומלוויתן. מדובר בתשלומים  שהועברו לקופת המדינה החל משנת 2013 - לא כולל תשלום היטל ששינסקי.

"בנוסף, לקראת סוף שנת 2020 החל מאגר תמר לשלם את היטל ששינסקי בהתאם להוראות החוק, והוא מעביר מדי חודש לקרן העושר הייעודית תשלומי מקדמות של עשרות מיליוני שקלים.

"היקף התשלומים על-פי ההיטל צפוי לגדול משמעותית בתקופה הקרובה. כך, מתחילת השנה ועד תאריך הדוחות הכספיים שילמה דלק קידוחים למדינת ישראל תמלוגים בהיקף כ-200 מיליון שקל בגין פעילותה", נמסר.