ההצעה קפצה פי 3: רונית רפאל תרכוש את סטודיו C

רונית רפאל, שרק בשבוע שעבר הציעה לרכוש את רשת סטודיו C תמורת 300 אלף שקל בלבד וללא התחייבות לעובדים, העלתה את הצעתה ליותר ממיליון שקל וזכתה בהתמחרות שנערכה בבית המשפט

רונית רפאל. העובדים תמכו בהצעה / צילום: תמר מצפי
רונית רפאל. העובדים תמכו בהצעה / צילום: תמר מצפי

מ-300 אלף למיליון שקל: רונית רפאל שילשה את הצעתה לרכוש את סטודיו C וזכתה בהתמחרות שערך בית המשפט המחוזי בירושלים עבור הרשת. בדיון שנערך היום (א') הציעה רפאל בסופו של דבר 1,050,000 שקל עבור רכישת הרשת וגברה על הצעה נוספת שהוגשה על-ידי עמי כהן (בעלי קווי חופשה והדקה ה-90).

השיפור בהצעתה של רפאל לא בא לידי ביטוי רק בתמורה: אחרי שרפאל בתחילה לא התחייבה להעסיק את עובדי סטודיו C (ברובן עובדות), כעת היא הוסיפה התחייבות להעסיק 60 עובדים מתוך כ-250, כלומר כ-25% מהעובדים, בלפחות חמישה סניפים למשך כ-12 חודשים, תוך שמירה על תנאי תעסוקת העובדות כפי שהיו ערב פתיחת הליך חדלות הפירעון שנחשף בגלובס. עוד היא מציעה להעניק חודש חינם ללקוחות העבר. בהצעתה תמכה גם הרשות להגנת הצרכן.

לעומתה, כהן הציע להעסיק לפחות עשרה עובדים לתקופה של 12 חודשים, והצעתו, שהייתה הגבוהה ביותר כספית (הפרש של 5,000 שקל), זכתה בדיון לתמיכת הנאמן עו"ד איל אייכל. אלא שהתנאים שהציגה רפאל הביאו אותה לבעלות על הרשת, מפני שבית המשפט הכניס למשוואת ההחלטות את טובת העובדים, גם אם מדובר בחלק קטן מהם.

שלוש הצעות נוספות הוצגו לבית המשפט, כולל של רשתות מתחרות או מתחום הכושר (קירות טיפוס), אולם הן לא עלו לשלב ה"בסט אנד פיינל".

רשת סטודיו C, שמונה 26 סניפים, הגישה לבית המשפט לפני כחודש בקשה לפירוק לאור קשיים כלכליים אליהם היא נקלעה בעקבות משבר הקורונה. הרשת, שנוסדה ב-1990, עברה ב-2019 לבעלות חדשה, לידי ניצן אריה ודורון כהן, בהיקף עסקה שהוערך ב-10 מיליון שקל.

בעקבות פנייתה לבית המשפט מונו לסטודיו C הנאמנים עו"ד איל אייכל ורו"ח דרור אטיאס, שביקשו להוציא את הרשת למכירה מהירה. בתחילה הציעה רפאל לשלם 300 אלף שקל עבור מלוא הזכויות של החברה, המוניטין שלה, הקניין הרוחני והמותגים, רשימת נתוני הלקוחות (הנכס החשוב ביותר שיש לארגון) וזכויות עתידיות ככל שקיימות.

עו"ד אופיר רונן, המייצג יותר מ-150 מעובדי סטודיו C, פנה לבית המשפט לאור התנגדות שהביעו העובדים להצעת של רפאל, כיוון שלא הייתה בה התחייבות להעסקת עובדים ולשמירה על תנאי תעסוקתם.

עו''ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ
 עו''ד אופיר רונן / צילום: נדיה פונכץ

כעת הקערה התהפכה על פיה, וההצעה גדלה משמעותית, כולל התייחסות לעובדי הרשת. עו"ד רונן אמר לגלובס כי בתום הדיון העובדים הביעו את תמיכתם בהצעה של רפאל, שכוללת העסקה של פי 6 עובדים מאשר ההצעה השנייה (של עמי כהן), לרבות תנאי ההעסקה שהציעה רפאל. 

נציין כי רפאל רוכשת את סטודיו C בלי החובות שהיא צברה, הנאמדים במיליוני שקלים. אחרי שתבוצע עסקת הרכישה, הנושים יתבעו את חובם מבית המשפט. למותר לציין כי היקף החוב גבוה יותר מהתמורה לרכישה, ולכן תינתן עדיפות לנושים המובטחים (בנקים למשל). 

רפאל: נחזיר את הרשת לימיה הטובים 

מרונית רפאל נמסר בתגובה כי "בשנים האחרונות אנו פועלים כדי לאתר ולהשקיע בחברות שהן סינרגטיות לפילוסופיה שלנו. מצאנו שסטודיו C, עם מאגר הלקוחות האיכותי שלה, יכולה להשתלב בתוך רקמת העסקים שלנו, ואנו מאמינים שיש לנו את היכולות, הניסיון והאנשים הנכונים כדי לצקת בתוך המותג את העקרונות ואת היכולות שלנו בתחומים בהם אנו פועלים. בתוכניות שלנו לחזור ולהפעיל כמה שיותר מסניפי סטודיו C תוך השארת כמה שיותר עובדים ומתוך מטרה לשמור על הלקוחות הקיימים ולהרחיב את המעגל.

"כבר בימים הקרובים נתחיל לעבוד על תוכנית שיקום וריענון שתחזיר את הרשת לימיה הטובים. אני מודה לעו"ד ערן פייביש שייצג אותנו על הצד הטוב ביותר".