דוחות ראשונים לאאוטבריין: צמיחה בהכנסות ומעבר לרווח נקי

חברת המלצות התוכן אאוטבריין מפרסמת לראשונה את דוחותיה מאז הונפקה בוול סטריט לפני מספר שבועות • החברה רשמה הכנסות של 247 מיליון דולר, צמיחה של 56.6% לעומת הרבעון המקביל, ורווח נקי של 15.2 מיליון דולר

הנפקת אאוטבריין / צילום: נועם גלאי
הנפקת אאוטבריין / צילום: נועם גלאי

פחות מחודש לאחר שהונפקה לראשונה בנאסד"ק, חברת המלצות התוכן אאוטבריין מפרסמת היום את הדוחות הכספיים הראשונים שלה, ומציגה צמיחה בהכנסות ומעבר לרווח נקי.

אאוטבריין שהוקמה ב-2006 על-ידי ירון גלאי ואורי להב, ומנוהלת כיום על-ידי גלאי ודיוויד קוסטמן, פיתחה פלטפורמה טכנולוגית להמלצות תוכן באתרי אינטרנט. החברה הונפקה לפי שווי של 1.1 מיליארד דולר (1.26 מיליארד דולר בדילול מלא) ומנייתה ירדה מאז ההנפקה ב-4.6%. בדוחות הרבעון השני, החברה רשמה הכנסות של 247 מיליון דולר, צמיחה של 56.6% לעומת הרבעון המקביל. ההכנסות בנטרול עלויות רכישת טראפיק (Ex-TAC Gross profit) הסתכמו ב-66.8 מיליון דולר, עלייה של 68.2% וגבוה מהתחזית שפרסמה החברה בעת ההנפקה, שהייתה 65-66 מיליון דולר.

אאוטבריין הציגה ברבעון השני רווח נקי של 15.2 מיליון דולר, ברף העליון של התחזית שמסרה החברה, לעומת הפסד נקי בסך 2.6 מיליון דולר ברבעון המקביל. ה-EBITDA המתואם (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) גדל כמעט פי 5 ל-24.6 מיליון דולר, שהם 36.8% מההכנסות בנטרול עלויות רכישת טראפיק.

במהלך הרבעון אאוטבריין ייצרה 19.5 מיליון דולר מפעילות שוטפת, ירידה לעומת 23.5 מיליון דולר ברבעון המקביל. בסיום הרבעון היו לה בקופה כ-111 מיליון דולר. הגיוס בנאסד"ק בסך 160 מיליון דולר בוצע לאחר סיום הרבעון, וכך גם הנפקת אג"ח להמרה בסך 200 מיליון דולר לקרן באופוסט, כך שעל בסיס פרופורמה היא מדווחת על מזומנים והשקעות בסך 450 מיליון דולר.

ברבעון השלישי, החברה צופה הכנסות בנטרול רכישת עלויות טראפיק של 64.5-66 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 15.5-16.5 מיליון דולר. ברמה השנתית התחזית היא להכנסות בנטרול עלויות רכישת טראפיק של 266-270 מיליון דולר, ו-EBITDA מתואם של 80.5-82.5 מיליון דולר - כלומר צמיחה של כ-38% בשורה העליונה ושל פי 2 ב-EBITDA המתואם.

"אנחנו מאוד מרוצים מהשיא בשורה העליונה, משיעורי הצמיחה החזקים ומהמשך המינוף התפעולי ברבעון", מסר דיוויד קוסטמן, מנכ"ל משותף בחברה. "הרבעון הזה הוא עוד המחשה ברורה למובילות שלנו בטכנולוגיה ובמוצרים, שממשיכה להשיא ערך לשותפי המדיה ולמפרסמים". לדבריו, בחברה מעודדים מהמגמות הנוכחיות שהם רואים בעסקים, וממשיכים לחזק את המובילות שלהם ב-open web.