מאנדיי מציגה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים

הכנסותיה ברבעון השני צמחו ב-93.7% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-70.6 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו שתציג הכנסות של 62.1 מיליון דולר • ההפסד הנקי שהציגה החברה מצומצם בהשוואה לתחזיות

טקס פתיחת המסחר של חברת מאנדיי / צילום: נאסד''ק
טקס פתיחת המסחר של חברת מאנדיי / צילום: נאסד''ק

חברת Monday.com, מפרסמת היום (ג') את הדוחות הראשונים שלה מאז ההנפקה בנאסד"ק, ומציגה הכנסות גבוהות מתחזיות האנליסטים והפסד נקי מצומצם בהשוואה לתחזיות.

מאנדיי  פיתחה מערכת הפעלה לעבודה (Work OS) המאפשרת לארגונים ליצור את הכלים והתהליכים הדרושים להם. הכנסותיה ברבעון השני צמחו ב-93.7% ביחס לרבעון המקביל, והסתכמו ב-70.6 מיליון דולר, בעוד שהאנליסטים ציפו שתציג הכנסות של 62.1 מיליון דולר.

לפי כללי החשבונאות המקובלים (GAAP), ההפסד הנקי המיוחס לבעלי המניות הסתכם ב-32.5 מיליון דולר, לעומת 33 מיליון דולר ברבעון המקביל. על בסיס Non-GAAP, בנטרול התגמולים ההוניים לעובדים, נרשם הפסד נקי של 11.3 מיליון דולר, צמצום בהשוואה להפסד ברבעון המקביל שעמד על 15.1 מיליון דולר. ההפסד הנקי למניה היה 26 סנט, בעוד שהאנליסטים ציפו להפסד של דולר למניה.

במחצית הראשונה של 2021, ההכנסות צמחו ב-91% לכ-113 מיליון דולר, ההפסד הנקי לפי כללי GAAP היה 76 מיליון דולר לעומת הפסד של 57.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה, ועל בסיס Non-GAAP נרשם הפסד נקי של 35.7 מיליון דולר, לעומת 31.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה. שיעורי הרווחיות הגולמית של מאנדיי גדלו ביחס לתקופה המקבילה, מ-87% ל-89% על בסיס Non-GAAP ומ-86% ל-87% על בסיס GAAP.

תזרים המזומנים מפעילות שוטפת עדיין שלילי, אך החברה "שורפת" פחות מזומנים: ברבעון נרשם תזרים שלילי מפעילות בסך 355 אלף דולר, לעומת 13.9 מיליון דולר ברבעון המקביל, ובמחצית הסכום הגיע ל-954 אלף דולר לעומת 19 מיליון דולר בתקופה המקבילה ב-2020.

ברבעון השלישי מאנדיי צופה הכנסות של 74-75 מיליון דולר והפסד תפעולי Non-GAAP של 25-26 מיליון דולר. בשנת 2021 ההכנסות יצמחו ב-74%-75% ל-280-282 מיליון דולר, וההפסד התפעולי יגיע ל-91-93 מיליון דולר.

"אנו שמחים לדווח היום על תוצאות חזקות לרבעון הראשון שלנו כחברה ציבורית. הביצועים החזקים והשימוש הנרחב של מערכת ההפעלה לעבודה של מאנדיי, על ידי ארגונים רבים, הביאו לגידול מואץ של ההכנסות בשיעור של 94% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אנו מרוצים מהמומנטום שמעיד על צמיחה מתמשכת של העסק״ אמר המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי, רועי מן. "מערכת ההפעלה לעבודה של מאנדיי היא בין המובילות בשוק low-code ו-no-code ואנו ממשיכים לגדול ככל שאנו מרחיבים את השימוש בה למגוון תחומים ופעילויות כגון תפעול, ניהול פרויקטים, CRM, פיננסים, שיווק, משאבי אנוש ו-IT," אמר המייסד והמנכ"ל המשותף של מאנדיי , ערן זינמן.

השקה של פתרון חדש

במקביל, החברה הודיעה היום על השקת monday workdocs - יכולת חדשה, המציגה לדבריה את הדור הבא של מסמכים המשמשים כלי עבודה מרכזי. הפתרון מאפשר, בין היתר, עבודה משותפת בזמן אמת (גם עבור מאות אנשים).

בחברה מציינים כי הצורך בפיתוח היכולת החדשה של פלטפורמת העבודה של מאנדיי, נובע מתוך ההבנה שפעמים רבות מסמכים משמשים כנקודת פתיחה - "דף חלק", קנבס להנעת תהליכי עבודה, וכי באמצעות monday workdocs, החברה מאפשרת ללקוחותיה לנהל את עבודתם, הרעיונות שלהם והמידע שלהם באופן בלתי מובנה ופתוח לחלוטין.

לדברי טל הרמתי, Tech Lead במאנדיי, מדובר בשלב הטבעי הבא להעצמת צוותים באמצעות מערכת הפעלה לעבודה. "עם monday workdocs, לצוותים בכל גודל יש קנבס ריק על מנת להניע את הרעיונות שלהם ולהפוך את המילים לפעולות ותהליכי עבודה. כעת, לשיתוף פעולה באמצעות מסמכים יש כוח להניע את העבודה ולסייע לצוותים להתקדם", אמר הרמתי.

מאנדיי הונפקה לפני כחודשיים ומנייתה עלתה מאז ב-58%. שווי השוק של מאנדיי כיום הוא 10.7 מיליארד דולר.