ברקע הצעת סלקום לרכישת אקספון: ח"כ משה ארבל פנה לרשות התחרות

על רקע ההתעניינות של גולן טלקום ושל פרטנר ברכישת אקספון, מזהיר ח"כ ארבל מפני העלאת מחירים בשוק הסלולר: "אבקש שרשות התחרות תיקח חלק פעיל בנושא זה ותיתן את דעתה בכל הנוגע להצעת הרכישה, לצמצום האפשרי בתחרות בשוק הסלולר והשפעתו על הציבור בישראל"

ח''כ משה ארבל / צילום: איל יצהר
ח''כ משה ארבל / צילום: איל יצהר

המאבק סביב עתידה של אקספון סלולר מגיע גם למסדרונות הפוליטיים. ח"כ משה ארבל מש"ס פנה לרשות התחרות במכתב וביקש ממנה לגלות מעורבות בשוק הסלולר על רקע החשש לצמצום התחרות אם אקספון סלולר תירכש על-ידי אחד המפעילים הוותיקים.

במכתב לרשות כותב ח"כ ארבל כי "חברת מרתון 018 אקספון בע"מ מספקת כיום שירותי תקשורת סלולרית לכ-350 אלף מנויים ומצויה מזה מספר חודשים במשבר תזרימי עמוק שחייב מינוי מנהל הסדר על-ידי בית משפט. בשל המשבר ביקשה החברה לאשר את מכירת פעילותה לפירעון חובותיה הרבים לחברת וויידלי מובייל.

"בשבוע שעבר הגישה חברת גולן טלקום, חברת-בת של סלקום שנרכשה על-ידה בשנה שעברה, הצעה לרכישת חברת אקספון. ההצעה מצטרפת להתעניינות שהביעה חברת פרטנר ברכישת אקספון. לבליעתה של חברת אקספון על מאות אלפי מנוייה בחברת סלקום, באמצעות גולן טלקום, יש פוטנציאל נזק ממשי לתחרות בשוק הסלולר בישראל, והשלכותיה עשויות להיות ייקור משמעותי של עלויות התקשורת הסלולרית ושל יוקר המחיה.

"לתחרות העזה בשוק הסלולר בשנים האחרונות, ממועד כניסתן של מפעילות חדשות כחלק מהרפורמה בסלולר ב-2012, היה חלק משמעותי בהוזלת חבילות הסלולר, שעלותן בעבר לכל מנוי עמדה על מאות שקלים מדי חודש. בשנה שעברה עם מכירתה של גולן טלקום לסלקום התחרות בפועל הצטמצמה, והעברת אקספון לידי סלקום השנה, או לידי מפעילה מרכזית אחרת, עשויה לאיין במידה רבה את ההישגים החשובים שהושגו ברפורמת הסלולר".

עוד כותב ארבל כי "ניתן להניח כי ההצעה לרכישת אקספון תכלול התחייבות שלא לשנות תנאי חבילות סלולר קיימות לתקופה מוגבלת, אולם לא יהיה בכך כדי למנוע את הפגיעה בהיבטים אחרים של התחרות וכן בתנאי חבילות הסלולר ועלותן לטווח הבינוני-ארוך. אבקש שרשות התחרות תיקח חלק פעיל בנושא זה ותיתן את דעתה בכל הנוגע להצעת הרכישה, לצמצום האפשרי בתחרות בשוק הסלולר והשפעתו על הציבור בישראל".