החל מספטמבר: ארה"ב תאפשר מנת חיסון שלישית לכל האמריקאים

ארה"ב תאפשר למי שהתחסן לפני שמונה חודשים לפחות או עובד במערכת הבריאות לקבל מנת בוסטר • גם באיחוד האמירויות החליטו לחסן במנה שלישית

חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, LookerStudio
חיסון לקורונה / צילום: Shutterstock, LookerStudio

ממשלת ארה"ב הודיעה היום (ד') כי החל מה-20 בספטמבר תאפשר מנת חיסון שלישית לאור העלייה בהדבקות בווריאנט דלתא.

הראשונים לקבל את מנת הבוסטר יהיו עובדי מערכת הבריאות ומי שהתחסן בסוף 2020 ובתחילת 2021, כלומר לפני כשמונה חודשים לפחות. בכירים במשרד הבריאות האמריקאי ציינו כי ההחלטה התקבלה בשל נתונים שהראו כי קיימת ירידה ביעילות החיסון לאחר מספר חודשים. 

בתוך כך, באיחוד האמירויות הודיעו אתמול (ג') כי יאפשרו חיסון שלישי של פייזר או של סינפורם הסינית למי שקיבל חיסון נגד קורונה לפני חצי שנה לפחות. 

ישראל הייתה המדינה הראשונה בעולם שהחליטה לחסן במנה שלישית. גורמים במערכת הבריאות מדווחים, בינתיים לא במסגרת מחקר רשמי, על סימנים ליעילות החיסון השלישי לקורונה, שניתן לבני 60 ומעלה מתחילת אוגוסט ולבני 50 ומעלה מתחילת השבוע. מנכ"ל משרד הבריאות, פרופ' נחמן אש, אמר השבוע כי בקרב המתחסנים במנה השלישית, יש מגמת ירידה ניכרת במניין המאומתים, עד כדי הפחתה של 50% בהדבקה. היום הוא אף הוסיף כי כי אין בין המאושפזים אדם שהתחסן שלוש פעמים. אש קיווה כי בעוד שבוע נוכל לראות גם ירידה בעקומת התחלואה הקשה, שבשבועות האחרונים חוותה עלייה חדה, ובפרט בקרב בני 60 ומעלה. כעת, משרד הבריאות ממליץ על פתיחת האפשרות לחיסון שלישי גם לבני 40 ומעלה.