זינוק של יותר מ-70% ברווחי רמי לוי בזכות שיפור בתנאי הסחר והמרכז הלוגיסטי החדש

רשת המזון סיימה את המחצית הראשונה של 2021 עם עלייה מתונה בהכנסות ל-3.2 מיליארד שקל ורווח נקי של 106 מיליון שקל • מניית הרשת נסחרת ברמות שיא ומשקפת לה שווי של כ-3 מיליארד שקל

רמי לוי / צילום: שלומי יוסף
רמי לוי / צילום: שלומי יוסף

בעוד שרמי לוי מתמודד עם אתגרים בפעילות "הצעצוע" החדש שרכש באחרונה - חברת התעופה ישראייר, עם חזרתן של הגבלות תנועה בעקבות גל התפשטות רביעי של נגיף הקורונה - רשת קמעונאות המזון הנושאת את שמו ממשיכה לצעוד בכיוון ברור: למעלה.

בדומה ליתר השחקניות הבולטות בשוק קמעונאות המזון המקומי, גם רשת רמי לוי ממשיכה ליהנות מתקופת פעילות חיובית למדי, כך עולה מדוחותיה הכספיים לרבעון השני של 2021, שבסיכומו לצד שיפור מתון יחסית בהכנסות, היא נהנתה מעלייה חדה ברווחיות.

בשורה התחתונה, רמי לוי נהנתה מקפיצה של יותר מ-70% ברווח הנקי שלה, שהגיע ל-59 מיליון שקל, אחרי שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית, המיוחסת בעיקרה ל"שיפור בתנאי הסחר ושיפור לוגיסטי הודות למרכז הלוגיסטי החדש". 

 
  

"צמצום פערי תיווך ושיפור הסחר"

ברמי לוי מסבירים כי בזכות הגדלת מחזור המכירות לחברה ניתן "לבצע רכישות ממספר רב ומגוון של ספקים ולשפר את תנאי הסחר ובכך להוזיל את עלויות הקנייה". נוסף לכך, רמי לוי מייבאת בעצמה בשר, גבינות קשות ומוצרים נוספים, וכך, באמצעות הפחתת פערי התיווך, ביכולתה להפחית את עלויות המכר שלה.

למרכז הלוגיסטי החדש של רמי לוי במודיעין, בשטח של כ-30 אלף מ"ר, העתיקה החברה בשנת 2019 את עיקר משרדי המטה הניהולי שלה, ובו היא מחזיקה ומנהלת חלק משמעותי מהמלאי שלה, מה שמסייע לייעול ושיפור הרווחיות. את המרכז הלוגיסטי משכירה הרשת מבעל השליטה, רמי לוי - אחד מבין שלל נכסים שהיא שוכרת ממנו.

בשורה העליונה רשת רמי לוי הציגה עלייה של 4% בהכנסות הרבעון השני, שהתקרבו ל-1.6 מיליארד שקל, בעיקר בהשפעת פתיחת שלושה סניפים חדשים (קריית גת, צ'ק פוסט חיפה ואור עקיבא), ולמרות שהפדיון בחנויות זהות לא השתנה ועל אף השפעה שלילית שהייתה לעיתוי חג הפסח, שחל השנה ברבעון הראשון.

מניית רמי לוי נסחרת סביב רמת השיא שלה, אחרי שהתחזקה בכ-12% בשנה האחרונה וטיפסה קרוב ל-40% בשלוש שנים, כך שהיא משקפת לחברה שווי שוק של כ-3 מיליארד שקל.

בסיכום מחצית השנה הראשונה של 2021 המגמה בדוחות דומה, עם שיפור של כ-2% בהכנסות, שהגיעו ל-3.2 מיליארד שקל, לצד קפיצה של קרוב ל-70% ברווח הנקי, שהצטבר ל-106 מיליון, אחרי שיפור הרווחיות הגולמית והתפעולית בנסיבות דומות לאלה שעליהן מדווחת הרשת בסיכום רבעוני.

שינוי חיובי בסעיפי המימון  

עוד נהנתה רמי לוי בשתי התקופות משינוי חיובי בסעיפי המימון שלה, בעיקר בזכות עליית שווי מכשירים פיננסיים ושיערוך ניירות ערך. כפי שרמי לוי מדווחת, "החברה משקיעה את הכספים העומדים לרשותה בפיקדונות נושאי ריבית, ובניירות ערך בסיכון נמוך בהיקף שלא יעלה על 15% מהיקף יתרת המזומנים ושווי מזומנים".

רמי לוי מפעילה 55 סניפי סופרמרקט ברחבי הארץ, שלושה מהם בזכיינות, ומעסיקה כ-7,400 עובדים.

במהלך השנים האחרונות הרחיבה את הפעילות גם לפעילויות משיקות, בהן סלולר, מועדון לקוחות אשראי, רשת חנויות הפארם גוד פארם ורשת בתי הקפה והמרכולים העירוניים קופיקס, וגם הן מציגות, כמגמה, תוצאות חיוביות.

כלל פעילויות אלה, המאוחדות למגזר אחד, סיכמו את הרבעון השני עם שיפור של 18% בהכנסות, שהגיעו ל-150 מיליון שקל, ושיפור דומה (16%) ברווח התפעולי, שהסתכם בכ-14 מיליון שקל.

בתקופת המחצית ההכנסות מפעילויות אלה השתפרו ב-11%, ל-290 מיליון שקל והציגו יציבות ברווחיות, שהסתכמה בכ-22 מיליון שקל.

מוקדם יותר החודש הציגה גם שופרסל, רשת קמעונאות המזון הגדולה בישראל, כיוון חיובי בדוחות הרבעון השני שלה, עם שיפור הרווחיות ועלייה של יותר מ-20% ברווח הנקי שהגיע ל-97 מיליון שקל. זאת למרות שאחרי הצריכה המוגברת שאפיינה את תחילת משבר הקורונה, הכנסות הרבעון השני שלה, שהושפעו גם מעיתוי חג הפסח, נשחקו ב-3%, לכ-3.6 מיליארד שקל.