הכלל של כלל: אם לא הולך בפעם הראשונה, מוסיפים עוד כסף ומשתחלים לדירוג

אחרי שבשבוע שעבר נותרו בחוץ, בכלל ביטוח הגדילו את היקפי הפרסום ואת זמן המסך של איל קיציס, והתוצאות בהתאם - כך עולה מדירוג הפרסומות הזכורות והאהובות של גלובס וגיאוקרטוגרפיה • הפרסומת הזכורה ביותר היא של סטטיק ובן אל למילקי, ואילן פלד ושופרסל מובילים באהדה

אייל קיציס בקמפיין כלל ביטוח / צילום: ליאור נורדמן
אייל קיציס בקמפיין כלל ביטוח / צילום: ליאור נורדמן

הפרסומת לכלל בכיכובו של איל קיציס היא הפרסומת המושקעת ביותר השבוע, עם היקף השקעה גבוה במיוחד, שעומד על פי נתוני יפעת בקרת פרסום על 1.4 מיליון שקל. זה קורה אחרי שבשבוע שעבר, למרות השקעה גדולה במדיה גם כן, הפרסומת לא הצליחה להיכנס לדירוג. באדלר-חומסקי ובחברת המדיה שלו מדיה קום נתנו עוד לחיצה על גז ההשקעה הכספית, הציפו את המסך בנוכחות אגרסיבית, והחיבור בין הרבה מדיה לפרסומת חביבה עשה את שלו.

עם זאת, למרות ההשקעה והנוכחות, ולמרות הפורמט שאמור היה לעבוד - סלב ידוע עם שיר מוכר - הפרסומת מדורגת במקום השישי בפרמטר האהדה ובמקום השמיני בפרמטר הזכירות. יש להניח כי יותר משהז'אנר המזמר משחק לטובתה, דווקא ההומור והמסר המדויק, הבחירה באנטיתזה של אוהדי כדורגל שבמקום לקלל ולהתנהג באלימות המצופה מרעיפים ברכות על קיציס שטעה ונכנס לשער הלא נכון - עושים את שלהם, ומכניסים את הפרסומת לדירוג.

 
  

אדלר-חומסקי אחראים גם לפרסומת האהובה ביותר השבוע - זו של שופרסל אונליין, בכיכובו של אילן פלד. גם במקרה הזה מדובר בפרסומת מחזמר, אך כמו בפרסומת של כלל, מה שעושה את העבודה הוא ההומור שמתלבש היטב על השיר, ופחות מזה הז'אנר.

לדברי סמנכ"ל קבוצת גיאוקרטוגרפיה, אלי משולם, "ניכר כי שיעורי האהדה לפרסומת של שופרסל גבוהים בקרב כלל שכבות האוכלוסייה, וזאת למעט בקרב המגזר הערבי, המביע שיעורי אהדה גבוהים משמעותית לפרסומות של פרטנר וטורנדו".

ככלל, בתקופה האחרונה ניכרים ניסיונות של מעט משרדים לצקת להפסקת הפרסומות גם מהלכים עם הומור באמצעות דמויות דמיוניות והומוריסטיות - במקום ז'אנר הסלב המזמר, שהפך בחודשים האחרונים למיינסטרים. כך במקרה של פלד ושופרסל, וגם בפרסומת של פפר עם רועי בר נתן ושל ביטוח ישיר עם תום יער.

הביקוש לפרסום ממשיך להיות גבוה: אמנם על פי נתוני יפעת נרשמה ירידה מסוימת מ-49.5 מיליון שקל לפני שבוע ל-44.5 מיליון שקל השבוע, אבל עדיין מדובר במספרים גבוהים שהם עדות לברייקים צפופים מאוד.

התוצאה של העומס ניכרת בזכירות של הפרסומות: אחוזי הזכירות נמוכים, כמעט אין פרסומת שבולטת מעל כולן, ולכן גם למעט פרסומות שבהן מושקע כסף רב, פרסומות חדשות לא מצליחות להיכנס לטבלה. העומס ניכר היטב גם בזהות המשרדים שהעבודות שלהם מצליחות להיכנס - משרדי הפרסום הגדולים שמטפלים בדרך כלל בתקציבים הגדולים.

גברים במגרש

הומור הכדורגל של כלל עובד בעיקר על גברים, וככל שגילם עולה - גם האהדה עולה.

צמד עם שלשה

משרדי הפרסום באומן-בר-ריבנאי ומקאן תל אביב מכניסים השבוע 3 פרסומות לכל משרד.

טעים לנשים

את הפרסומת למילקי אוהבות בעיקר נשים.