הפתרון לבעיה שבטוח נתקלתם בה: איך מוודאים שקובץ הוורד לא יימחק כשהמחשב קורס

הפתרון פשוט, אך לא מספיק מוכר: עבדתם על מסמך וורד במשך שעות, המחשב קרס, ואתם דואגים שהמסמך אבוד • מה אם יש לזה פתרון פשוט? • הטיפ יומי

איך מוודאים שקובץ הוורד לא יימחק כשהמחשב קורס / צילום: Shutterstock, Syda Productions
איך מוודאים שקובץ הוורד לא יימחק כשהמחשב קורס / צילום: Shutterstock, Syda Productions

מדובר באחד המצבים המייאשים והמלחיצים שיש: התחלתם לכתוב את המסמך הסופר-ארוך שלכם, וכמעט השלמתם את המלאכה. המסמך כתוב נהדר, מעוצב יפה וממש מוכן לאריזה ושליחה ליעדו. אבל דווקא אז המחשב שלכם מחליט לקרוס או לעשות ריסטרט או סתם לצחוק עליכם ולהיתקע. המשמעות: חובה לעשות אתחול למחשב, מה שאומר שהקובץ הולך לאבדון. אז לא בדיוק.

ישנו פתרון פשוט למצב, ורק צריך להכיר אותו. אז ראשית, עוד לפני הפתרון, תשמרו תמיד. פתחת קובץ וורד, שמרו אותו בפעם הראשונה - ואז השמירה האוטומטית או לחיצה על CTRL-S הופכת ליותר תדירה. אבל אם לא עשיתם את זה, כדאי להכיר את "נהל את המסמך", לצד כלים נוספים שיש בלשונית ה"מידע" בוורד.

"הגן על המסמך"

באפשרות הזו תוכלו למנוע שינויים של קוראים, והם יוכלו לפתוח את הקובץ רק ב"קריאה בלבד". אם יש משתמש שירצה לעשות שינוי, הוא יצטרך לאשר את זה. אפשר להצפין את הקובץ עם סיסמה, להגביל עריכה, להגביל גישה בתוך המסמך, להוסיף חתימה דיגיטלית ואף להגדיר את המסמך כ"סופי".

צילום: צילום מסך
 צילום: צילום מסך

"בדוק את המסמך"

תחת האפשרות הזו תוכלו לבדוק תאימות לגרסאות קודמות של וורד, לבדוק את הנגישות עבור אנשים עם מוגבלות ולבדוק מסמך - אם יש מאפיינים מוסתרים או מידע אישי. אם תעלו את הקובץ לענן, תוכלו להשתמש באפשרות השלישית, וזו "היסטוריית הגרסאות". וורד יזכור בשבילכם את השינויים שעשו בקובץ, כדי שתוכלו לחזור אחורה אם תצטרכו.

צילום: צילום מסך
 צילום: צילום מסך

"נהל את המסמך"

בלשונית הזו תוכלו לראות אם יש קבצים שלא נשמרו או שינויים שלא נשמרו בקובץ שמור - וכך תוכלו לשחזר את זה במצב שבו המחשב חווה קריסה או תקלה.

צילום: צילום מסך
 צילום: צילום מסך

שימו לב - המצב הזה יתאפשר רק אם בהגדרות המצב "שמור מידע שחזור אוטומטי כל __ דקות" הוא פועל. בברירת המחדל, האפשרות הזו דולקת, אך היא על 10 דקות. אנחנו לדוגמה, הורדנו את מספר הדקות לכל 3 דקות.

צילום: צילום מסך
 צילום: צילום מסך

אם המצב הזה מופעל, אתם תוכלו לשחזר את הקבצים האלו או למחוק את כולם באפשרות "נהל את המסמך". בנוסף, שימו לב לאפשרות השנייה בהגדרות, "השאר את הגרסה האחרונה ששוחזרה באופן אוטומטי אם אסגור ללא שמירה" - חשוב לוודא שגם מצב זה מופעל, ושוב - ככל הנראה שהוא פעיל כברירת מחדל.